Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefalinger til integreret E-conomic, POS og Webshop

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Presta:

Smith:

Vi kan måske hjælpe dig med en e-conomic, FlexPOS og en Open Source shop løsning.

Vi har kørende integrationer på 

Prestashop

FlexPOS, PrestaShop og e-conomic virker ikke - den løsning har jeg afprøvet for en kunde, der havde lagerstyringsmodulet i e-conomic. Der bliver simpelthen ikke overført korrekt lagerstatus tilbage til PrestaShop, hvis shoppen bruger varianter. Dvs. man kan bestille varer, som ikke er på lager i shoppen, da FlexPOS også tillader negativ lagerbeholdning. Dette er efter min opfattelse er en total no-go løsning, hvis man har en shop og vil virke troværdig når folk bestiller en vare, de forventer er på lager.

Jeg var i dialog med e-conomics udviklere om dette, og det er ikke noget, de har tænkt sig at ændre på. E-conomic håndterer varianter på en anden måde end PrestaShop og derfor overføres lagerantal ikke korrekt. Det er meget muligt, at FlexPos fungerer fint sammen med e-conomic - men altså ikke, når shopsystemet er PrestaShop.



Hey der er som udgangspunkt altid problemer hvis en kunde ønsker e-conomic skal være lager master, af den simple grund at e-conomic´s lager ikke er exponeret i deres API(ordenligt) og supportere ikke at hente varianter ud...

Så tror der er tale om forventnings afstemning.
vi plejer at anbefale kunder der vil kører med meget små ERP systemer at de benytter WebShoppen som Lager master da den i langt de fleste tilfælde vil være den der har mest info...

FlexPOS har i de fleste integrationer mulighed for at sende bevægelser i den fysiske butik tilbage til webshoppen.
(kender ikke den integration der er lavet til presta shop, så ved ikke om man har lavet denne funktion her)

Men hvis man sætte et flow op hvor Web og FlexPOS aflevere omsætning til e-conomic , WebShop som lager master for FlexPOS vil ringen være sluttet og alt bør virke... så vil stamdata og lager vedligeholdes i WebShoppen, vare vil kunne oprettes i e-conomic i forbindelse med at der er bevægelse på dem. på den måde undgår man ta få en masse vare over som ikke benyttes.

/JIP

 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Presta:

FlexPOS, PrestaShop og e-conomic virker ikke - den løsning har jeg afprøvet for en kunde, der havde lagerstyringsmodulet i e-conomic. Der bliver simpelthen ikke overført korrekt lagerstatus tilbage til PrestaShop, hvis shoppen bruger varianter. Dvs. man kan bestille varer, som ikke er på lager i shoppen, da FlexPOS også tillader negativ lagerbeholdning. Dette er efter min opfattelse er en total no-go løsning, hvis man har en shop og vil virke troværdig når folk bestiller en vare, de forventer er på lager.

Jeg var i dialog med e-conomics udviklere om dette, og det er ikke noget, de har tænkt sig at ændre på. E-conomic håndterer varianter på en anden måde end PrestaShop og derfor overføres lagerantal ikke korrekt. Det er meget muligt, at FlexPos fungerer fint sammen med e-conomic - men altså ikke, når shopsystemet er PrestaShop.

Beklager ikke have præciseret mig nok, vi benytter IKKE e-conomic lagerstyringen i denne integration. Her benyttes Amero Lagerstyring som er et avanceret lagerstyringsmodul, som er bindeled i mellem Prestashop, E-conomic og FlexPOS.

Derfor får i ikke problemet , fordi jeg er enig med dig i at e-conomic har skudt sig selv i foden hvad angår funktionalitet og API. De kan og vil ikke løse det. Når ikke e-conomi eksponere alle funktioner i API så er det tankeløst ikke at gøre nok opmærksom på dette. 

Jeg vil dog sige du altid skal huske at negativ lagerbeholdning kan forekomme når du har 2 delt struktur, for hvad hvis der ved lageroptælling optælles til 0, men man rent faktisk har en vare liggende og finder den en måned efter - må FlexPOS så ikke sælge den i butikken - selvfølgelig må den det :) Derfor kommer lagerkorrektioner!

Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super fede indlæg - 5 stjerner til jer alle, hvis jeg ellers vidste hvor man gjorde det. :) 

Om det er det ene eller andet system der er decideret master, er jeg i og for sig ligeglad med. Så længe alle tre systemer er opdateret i real tid, og fungerer gnidningsfrit. 

Hvis vi prøver at tage e-conomic ud af ligningen; Hvad ville den simpleste og mest problemfrie løsning i givet fald være efter jeres mening/erfaring? List gerne kombinationer af POS+ERP+Open Source. 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis e-conomic ikke var en del af ligningen, så har vi pt. to løsninger

1. til Open Cart
OpenCart opretter produkter, priser + varer, og vil kunnne opsættes til at kører lager frem og tilbage.

Så har du ajourførte produktdata

2. til Magento

Ligesom ovenstående, kører hos pt. 4 kunder.

- Dog vil jeg sige hvis dit lager, genbestillingskrav, avance beregning er meget vigtigt for din forretning - fx. tøj, så er det måske ikke den mest optimale løsning - da det er webshoppens lager som man skal hente data fra og der køres normalt ikke

22-09-13 . 5 stk ind på lager
23-09-13 1 stk ud fra lager/salg
24-09-14 3 stk tilføjes lager

Således man se historik - de fleste webshops hedder bare'

8 stk på lager.

Giver det mening ?

Ps. du kan vist kun give stjerner med X antal indlæg på bagen... og tak :)  

Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps - det giver mening. Og det var nemlig det jeg rigtig gerne ville jeg kunne følge med i, da alternativet ikke er optimalt som du påpeger. Er der en løsning der kan klare det?

Jeg skylder i øvrigt lige at informere, vi er ude i god tid. da projektet løber først af stablen til sommer 2014. 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jobo:
Jeps - det giver mening. Og det var nemlig det jeg rigtig gerne ville jeg kunne følge med i, da alternativet ikke er optimalt som du påpeger. Er der en løsning der kan klare det?

Vi har fra vores Amero Lagerstyring, netop bygget udfra den tankegang  ( som tidl. projektleder på økonomisystemer ) ved jeg og mit team hvor vigtigt det er ;) - Fra den har vi pt. Dandomain + Prestashop integration.

Men at lave integration til Opencart eller Magento er dette ej et problem :)

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Smith:
Jeg vil dog sige du altid skal huske at negativ lagerbeholdning kan forekomme når du har 2 delt struktur, for hvad hvis der ved lageroptælling optælles til 0, men man rent faktisk har en vare liggende og finder den en måned efter - må FlexPOS så ikke sælge den i butikken - selvfølgelig må den det :) Derfor kommer lagerkorrektioner!

I det tilfælde, vil lagerbeholdningen vel være nul (fordi varen er udsolgt) og når man finder den ekstra vare, vil man vel opskrive lagerantallet så det er 1?

Men ser man bredere på det, i de tilfælde, hvor man f.eks. tillader forudbestilling af udsolgte varer - giver det jo rigtig god mening. Det er blot ikke tilfældet i min kundes shop, derfor så jeg det ikke fra den vinkel.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Presta:

I det tilfælde, vil lagerbeholdningen vel være nul (fordi varen er udsolgt) og når man finder den ekstra vare, vil man vel opskrive lagerantallet så det er 1?

Men ser man bredere på det, i de tilfælde, hvor man f.eks. tillader forudbestilling af udsolgte varer - giver det jo rigtig god mening. Det er blot ikke tilfældet i min kundes shop, derfor så jeg det ikke fra den vinkel.

I teori ja :) - Men i praksis ved Karen som sælger varen ikke om den er optalt eller ej, og det kan ske man glemmer enkelte varer under optælling...

Derfor er tilladt til minus i sådanne situationer :) 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Til "Smith" Jeg sendte dig en privat besked i sidste uge om nogle flere oplysninger vedr. integration mellem PrestaShop, e-conomic og Flexpos, som du skriver har I lavet følgende til: "Her benyttes Amero Lagerstyring som er et avanceret lagerstyringsmodul, som er bindeled i mellem Prestashop, E-conomic og FlexPOS"

En af mine kunder har behov for en bedre POS løsning. Du har dog ikke svaret på min besked, så hvordan skal jeg mon komme i kontakt med jer om dette, eller er det alligevel ikke en løsning I kan tilbyde?

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Presta:

Til "Smith" Jeg sendte dig en privat besked i sidste uge om nogle flere oplysninger vedr. integration mellem PrestaShop, e-conomic og Flexpos, som du skriver har I lavet følgende til: "Her benyttes Amero Lagerstyring som er et avanceret lagerstyringsmodul, som er bindeled i mellem Prestashop, E-conomic og FlexPOS"

En af mine kunder har behov for en bedre POS løsning. Du har dog ikke svaret på min besked, så hvordan skal jeg mon komme i kontakt med jer om dette, eller er det alligevel ikke en løsning I kan tilbyde?

Sorry - har været hammer travl! Du kan kontakt mig på kasper@amero.dk - læse lidt mere her, http://amero.dk/produkter/webshop-integrationer/prestashop/  omkring løsningen, 

Du meget velkommen! 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)