Jeg ved ikke op du henviser til mig, men jeg har intet sted skrevet jeg er for erhversstøtte. På dét punkt er jeg fuldstændig enig med dig. Det er velkendt at netop hele EUs støttecirkus gør fødevarerne dyrere end markedsprisen. Dels er der selve administrationen af støtten og derudover støtte til ikke-produktion. Tidligere blev ½ af hele EUs projekt brugt på at have dyrere fødevarer. Samtidigt sender vi udviklingsbistand til lande som kunne producere varerne billigere, men som vi altså ikke handler med, fordi de ligger uden for EU og får pålagt told. |
ved ikke om det var til mig med dagpenge perioden - men jeg er enig i at folk der har et forsørgelsesgrundlag ikke får kontanthjælp efter udløb af den forkortede dagpenge periode
nå men til trådstarter om ansvarsfølelse:
Hvad med et nyt fag - tvunget fag - gerne begynde i børnehaven
Samfundsetik (andre hitter bare bedre navn :))
Starter i børnehaven med anti mobning - hjælp hinanden og kom væk fra forældre opfattelsen at man skal kæmpe for SIT barn kun - mig- mig - mig
Forsæt i skolen - samarbejde - moral, hvorfor er det man ikke lyver, hvorfor følger man loven - hvordan hjælper man bedst sig selv ved at hjælpe andre, og hvorfor duer snyd ikke som smutvej
Følg op i de ældre klasser. Hvad er sammenhængene i samfundet og hvorfor betale skat og hvorfor er sort arbejde ikke fedt for en større sammehæng - hvad er demokrati, hvorfor bærer de bredeste skuldre den største byrde og hvad er så også kravene på alle for at medvirke til samfundet gennem arbejde. Lighed for kønnene hvorfor og hvordan - ytringsfrihed som integreret del af samfundet - og hvad med familien, hvordan hjælper man -
Jeg er med på, at risikoen er, at det bliver for opdragende for en bestemt politisk linje - så det skal udarbejdes helt bredt ud fra devisen netop efterlyst her - ansvar - ærlighed - almen moral
Jeg tror lidt timer i den type undervisning kunne gavne ganske meget
Venlig hilsen