Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man grine eller græde?

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom P Jensen:
Og jeg taler heller ikke om, at man skal putte penge i lommerne på iværksættere, hvis nu du nærlæser mit oplæg, så vil du se at jeg foreslår helt at nedlægge enhver form for erhvervsstøtte. En provokation med det formål at få sat fut i fejemøget, primært.....men nu er jeg kun en dum vestjyde og faktisk med hensyn til erhvervstøtte, så undrer det mig da, at når jeg går ned til den lokale købmand og f.eks køber en pakke smør, så koster den 18 kr når den er produceret af det danske "tilskuds" landbrug, tager jeg den ved siden af fra New Zealand, som er produceret UDEN tilskud, så koster den ca en tier.... og til den pris er den ovenikøbet sejlet halvt rundt om jorden. Så der er jeg simpelthen for dum til at fatte at tilskud til "erhvervslivet" er en fordel og hvorfor, for en ko er vel en ko, spiser nogenlunde det samme i Danmark og New Zealand o.s.v, så prisen for at give tilskud til (i dette tilfælde landbruget) er så at varerne er dyrere? Så hvis nogen kan svare på hvad fidusen er i det, altså for fællesskabet, så må de frygtelig gerne oplyse mig om det..:-) 

Jeg ved ikke op du henviser til mig, men jeg har intet sted skrevet jeg er for erhversstøtte. På dét punkt er jeg fuldstændig enig med dig.

Det er velkendt at netop hele EUs støttecirkus gør fødevarerne dyrere end markedsprisen. Dels er der selve administrationen af støtten og derudover støtte til ikke-produktion. Tidligere blev ½ af hele EUs projekt brugt på at have dyrere fødevarer. Samtidigt sender vi udviklingsbistand til lande som kunne producere varerne billigere, men som vi altså ikke handler med, fordi de ligger uden for EU og får pålagt told

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:28

ved ikke om det var til mig med dagpenge perioden - men jeg er enig i at folk der har et forsørgelsesgrundlag ikke får kontanthjælp efter udløb af den forkortede dagpenge periode
nå men til trådstarter om ansvarsfølelse:

Hvad med et nyt fag - tvunget fag - gerne begynde i børnehaven

Samfundsetik (andre hitter bare bedre navn :))
Starter i børnehaven med anti mobning - hjælp hinanden og kom væk fra forældre opfattelsen at man skal kæmpe for SIT barn kun - mig- mig - mig

Forsæt i skolen - samarbejde - moral, hvorfor er det man ikke lyver, hvorfor følger man loven - hvordan hjælper man bedst sig selv ved at hjælpe andre, og hvorfor duer snyd ikke som smutvej

Følg op i de ældre klasser. Hvad er sammenhængene i samfundet og hvorfor betale skat og hvorfor er sort arbejde ikke fedt for en større sammehæng - hvad er demokrati, hvorfor bærer de bredeste skuldre den største byrde og hvad er så også kravene på alle for at medvirke til samfundet gennem arbejde. Lighed for kønnene hvorfor og hvordan - ytringsfrihed som integreret del af samfundet - og hvad med familien, hvordan hjælper man -

Jeg er med på, at risikoen er, at det bliver for opdragende for en bestemt politisk linje - så det skal udarbejdes helt bredt ud fra devisen netop efterlyst her - ansvar - ærlighed - almen moral

Jeg tror lidt timer i den type undervisning kunne gavne ganske meget

Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41

At eje et hus, der kun kan realiseres med tab, er vel ikke et forsørgelsesgrundlag? Har man hus, hedder det NUL kontanthjælp.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:43

Webmaster:
...
Forkert profil. Sorry.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 14:40
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:51

Aha, ja det er jo efterhånden en selvbetjeningsbutik. Det fik vi intet at vide om, da sagsbehandleren bebude, at konsekvensen af dropout kunne være 0 kroner, da vi har hus.

Tak for linket.

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 15:01

Hej Jesper, 
næhhh, jeg henviser sådan set ikke til nogen, min provokation om at stoppe al erhvervsstøtte har sådan set 2 mål: Det ene er, at det støder min retfærdighedssans, når visse erhvervsledere/ejere ømmer sig over velfærdsstaten. Lige i farten nævner jeg igen landbruget, der jo foretrækker bl.a billig udenlandsk arbejdskraft, fordi den danske arbejdskraft er for dyr, fordi den danske arbejdskraft skal betale en høj skat, som for en dels vedkommende bl.a går til at give landbruget socialhjæ....undskyld, erhvervstøtte. Det kan vi koge meget suppe, men jeg kalder det dobbeltmoralsk.  
Og den anden grund er stadig som jeg skrev i min trådstart: Pr. definition er det sådan, at penge der GIVES i tilskud jo kommer et sted fra, nemlig i princippet den del af erhvervslivet der fungerer, med andre ord, man tager fra sund del og giver til en "syg" del. Hvorfor den del så er syg, er en hel anden diskution, men principielt er det sådan.

Og jeg er enig med dine EU betragtninger og tilskud. "Smør historien" er en bi bemærkning for at bremse alle påstande om, at det kan man ikke....den beviser at det kan man godt og man skal nok ikke påstå at New Zealand er et u land. Mens de hører på det.      

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 15:11

Cookie - John Hannover:
ved ikke om det var til mig med dagpenge perioden - men jeg er enig i at folk der har et forsørgelsesgrundlag ikke får kontanthjælp efter udløb af den forkortede dagpenge periode
nå men til trådstarter om ansvarsfølelse:

Hvad med et nyt fag - tvunget fag - gerne begynde i børnehaven

Samfundsetik (andre hitter bare bedre navn :))
Starter i børnehaven med anti mobning - hjælp hinanden og kom væk fra forældre opfattelsen at man skal kæmpe for SIT barn kun - mig- mig - mig

Forsæt i skolen - samarbejde - moral, hvorfor er det man ikke lyver, hvorfor følger man loven - hvordan hjælper man bedst sig selv ved at hjælpe andre, og hvorfor duer snyd ikke som smutvej

Følg op i de ældre klasser. Hvad er sammenhængene i samfundet og hvorfor betale skat og hvorfor er sort arbejde ikke fedt for en større sammehæng - hvad er demokrati, hvorfor bærer de bredeste skuldre den største byrde og hvad er så også kravene på alle for at medvirke til samfundet gennem arbejde. Lighed for kønnene hvorfor og hvordan - ytringsfrihed som integreret del af samfundet - og hvad med familien, hvordan hjælper man -

Jeg er med på, at risikoen er, at det bliver for opdragende for en bestemt politisk linje - så det skal udarbejdes helt bredt ud fra devisen netop efterlyst her - ansvar - ærlighed - almen moral

Jeg tror lidt timer i den type undervisning kunne gavne ganske meget

Jamen John , der er jeg jo enig, i princippet! Lige bortset at skal være forældrene der lægger grunden (opdrage børnene) , så må skolen gerne fylde på. Men det, som du også er inde på, bliver nok op ad bakke med manges mig mig mig opførsel, som du nævner.  At give sine børn en rigtig holdning til andre, er jo (som forælder) også at påtage sig et ansvar, så hvis den opgave også bliver "udliciteret" er jeg bange for at det går endnu mere tilbage med den nuværende forældre generations ansvars følelse. Men det er måske osse for sent at ændre alligevel. ?    

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:20

ja forslaget er ikke i sig selv en erstatning af af forældrene skal tage sig af at give børnene den rette holdning, ansvar, etik og moral - men et tror jeg, nødvendigt supplement. Jeg oplever et vist skred - som kan ha med min alder at gøre, men jeg oplever at mig mig mig - er blevet lidt vel fremtrædende og mener ikke det rækker at fortælle folk, at nu skal de tage ansvar for sig selv, uden også at gøre klart, at de skal tage ansvar for andre på demokratiets vilkår som det trods alt er skabt gennem generationers kamp ( det som nogle så vil kalder degenerations kamp :))

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:16

Tom P Jensen:
Woooppsss! Undskyld, det gør jeg, det var en anden Jesper. Men med hensyn til debatkulturen her på Amino syntes jeg måske at vi allesammen skylder at holde os til emnet som trådstarter giver. Gælder ikke bare denne debat syntes jeg. Og så må vi lige hjælpes ad med at huske at kategorien for dette forum jo er "Cafe og Hygge"...... ikke "Værtshus og slagsmål"! :-) Vi kan hurtigt få trukket hinanden "derned" hvor ingen af os vel ønsker at være, dybest set?

Jeg har fulgt med og syntes det er lidt syret. Både at indlæg fra en enkelt person skulle falde tilbage på et parti og at mine kommentarer på nogen måde skulle sænke niveauet.

Et spørgsmål i forbindelse med tråden. Er du også imod bloktilskud, Tom? 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)