Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told returnerer importeret vare - Hvad skal man passe på?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Det er klart at foretrække. Er godt træt af deres procedure, men stadig er det normalt dobbelt så dyrt med kurerfirmaerne i de mængder.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:14

Jørgen Arvid Jacobsen:

Ja. Det er klart at foretrække. Er godt træt af deres procedure, men stadig er det normalt dobbelt så dyrt med kurerfirmaerne i de mængder.

Ikke hvis du får varerne sendt tilbage p.g.a. manglede papirer! - Måske er de dobbelt då dyre fordi de kan noget andet og mere?!

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 15:05

Det var sådan set min fejl at jeg ikke lige fik det på tjeklisten importservice sendte om at bekræfte afsenderadressen. Sælger har lidt tab ved forsendelse, det må jeg dække, så får jeg min vare og lærer at passe på. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:57

Send evt. detaljerne til mig, så skal jeg gerne se, om jeg kan hjælpe dig med fragten :-)

Men nej, det bør ikke være dobbelt så dyrt. 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 09:28

Tak. Men det er nu ikke mere end 190 kr. i fragt hver vej. DHL koster det dobbelte, men så slipper man for den usikre "importservice".

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 14:37

OK. Nu fik jeg fat på en frisk dame fra Erhvervsimport i telefon. En ny stor pakke har nemlig ligget knap en uge i privatimport-afdelingen. Der havner det åbenbart automatisk, når jeg ikke får kinafolkene direkte til at skrive mit firmanavn. Damen forklarede Afdelingen havde sendt en dokumentations-anmodning pr. brev som sædvanligt til mit firma, men jeg har ikke modtaget noget. Hun ville sende den nye pakke til fortoldning i erhvervsafdelingen med det samme. Hun rådede også til, at få afsenderen til at putte faktura med afsender osv. udenpå pakken, så ville den gå direkte til fortoldning. Så man kan altså blive klogere her som importør.

Jeg spurgte til hvorfor fortoldningen gik så meget hurtigere og lettere hos kurrerfirmaer. Svaret var at "de fortolder ud i den blå luft". Og som hun forklarede så har hendes afdeling Skat og told gående i samme bygning, og så kan jeg tænke at tingene nok også bliver mere korrekt ekspederet.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 07:36

Update:

Pakken har nu ligget siden 13. august et eller andet sted i lufthavnen. Jeg har indsendt en klage og opfordring til efterlysning. Så det kan ende godt, altså at de erstatter pakken fordi de har klodset i det, og den er blevet væk. Det er ihvertfald også en halv måneds omsætning vores firma har mistet pga. den pakke som de uden varsel ville returnere til afsender på den anden side af kloden.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)