Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told returnerer importeret vare - Hvad skal man passe på?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt en vare på Aliexpress. Det plejer at gå godt, dvs. told Privatimport fra Postdanmark skal have noget dokumentation for købet, og så kan jeg afhente på posthuset. Men denne gang så det ud til de ikke var tilfredse med min dokumentation. Det var vist afsenderen som jeg ikke fik dokumenteret. For da de 14 dage pludselig var udløbet, kunne jeg læse på track and trace at varen varen var på vej tilbage til sælgeren i Kina. Samme track and trace sagde de jeg skule kigge på. Så skrev jeg til dem, og fik en kort besked: "Pakken er lagt i sæk på lufthavnsområdet og venter på at komme med fly" Nu synes jeg det er en skam jeg ikke kan få lov at komme forbi og vise dokumentation for alt og hente den der ;-). Spild af ressourcer, men det er vel spillereglerne. Jeg skal ikke  belaste dem med for mange spørgsmål. Men som sagt er over tre tusinde kroner står på spil, og hvad der kunne blive af omsætning ud af det. 

Mit spørgsmål er nu:

Er der nogen gode råd her?

Hvad skal man passe på?

Jeg skal kunne dokumentere overfor sælgeren at han har fået pakken, så jeg kan få den gensendt. Jeg kommer til at betale porto igen, ihvertfald. Men skal jeg også betale for Postdanmarks returnering af varen? De sender nok de ca. 2 kg som en pakke til 200-500 kr. Pakken er oprindelig sendt med EMS.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:52

Hej Jørgen

Ja jeg ved ikke så meget omkring post danmark mht. import, men vi har selv bestilt udenfra eu flere gange. I den forbindelse har vi rigtig gode erfaringer med DHL/FedEx så det vil jeg da klart anbefale hvis det er ordrer på over $250 hvor man plejer at kunne få fragten gratis.

Men desværre ingen løsninger til problemstillingen som du sidder i lige nu!

Venligst Hilsen

Peter 

Eksklusive modesmykker online - www.in-smykker.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:04

Det bedste råd er selvfølgelig, at have styr på sin dokumentation. Et indkøb skal ikke sendes som gave, men indfortoldes korrekt - sørg for at der er vedlagt korrekt faktura og pakkeliste med din forsendelse, gerne i flere eksemplarer.

Pakken går retur, du beder evt. sælger om at afsende varen igen. Alternativt beder du om pengene retur. 

Udgifterne til returnering lander på sælgers bord. Hvorvidt sælger fratrækker det beløb fra krediteringen, det afhænger af jeres forhold.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 14:30

Tak for ideerne. Sælgeren vil selvfølgelig sørge for sin indtjening, og enten beholde pengene hvis det er muligt, eller satse på et godt fremtidigt forhold til sin køber, og så sende varen igen. Men han ønsker rimeligt nok at jeg skal betale al fragt, også den som Postdanmark mpske opkræver ham.Importservice er nu flinke og svarer: "Tracking nr er det samme. Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at ringe på tlf xxxxxxxx"

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 18:14

Importservice skriver at afsender skal betale returorto. Så jeg må nok holde mig gode venner med sælgeren. Tredobbelt EMS porto bliver det så til, for at få varen igen, og ikke risikere at miste mine 3100 kr. Men så lærer man at være mere obs på hvad de ønsker af dokumantation, og det skal ske hurtigt. For jeg nåede kun ét shot for at gøre en dårlig dokumentation om før varen udenvarsel blev sent tilbage.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:19

Jørgen Arvid Jacobsen:
Privatimport

Jørgen Arvid Jacobsen:
over tre tusinde kroner står på spil, og hvad der kunne blive af omsætning ud af det

Er det ikke en smule modstridende?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 18:30

Jo, men jeg ved ikke hvorfor de kalder det privatimport, det er import i mit firmanavn.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:40

Hvad er det for noget dokumentation.

Jeg har endnu aldrig leveret noget dokumentation overhovedet. - Er din importørregistreret? - Det er du jo, når du vil videresælge de varer du importerer. Men så burde påst og told også vide hvad de skal bruge.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 19:27

Mit firma er importregistretet og det hele. Hver gang jeg importerer noget, altså over 80 kr. skriver Privatimport/Importservice/Postdanmark eller hvad de ellers hedder, altid at de mangler noget dokumentation. De plejer at godtage et skærmprint af min aliexpress købsside fra sælger. Men i det her tilfælde manglede de vistnok at få verficeret afsenderen. Og så pludselig var pakken på vej tilbage til sælger.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:38

Tag at få det sendt med FedEx, UPS eller DHL... De klarer det hele for dig. - Uden bøvl.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)