Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke så dumt at komme i Operation X

Side 6 ud af 13 (122 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

cecilie krogh :
jeg markedsføre et produkt, fra et selskab, og hjemmeside, som kan stå inde for det de sælger, og som ikke lover gule og grønne skove.  Så jeg vil da mene der er står forskel på på disse to ting.

Jeg sagde ikke, at der ikke var forskel. Jeg sagde, at de minder om hinanden.

Og hvis du fandt en masse affilliate sider, som lavede ulovlig markedsføring - ville du så droppe dit eget engagement inden for affilliate?

Ville det være nok til, at du så pludselig mener, at affilliate muligvis er ufint i kanten?

Jeg markedsfører også produkter, både via MLM og direkte salg, fra et selskab, som kan stå inde for det de sælger, og som heller ikke lover guld og grønne skove, og som heller ikke lover, at du kan få kureret kræft ved at se en dvdfilm  - så nu er der IKKE forskel på de to ting. 

Så hvor bringer det os hen? 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Og her taler jeg om den almene befolkning - selvom du nok troede noget andet! :-)

Den almene befolkning kan man normalt også drøfte religion m.m. med.

MLM er for mig og se, og efter udsendelsen i Operation X for de folk, der involverer sig - en religion. Wink

Og religiøse fanatiker er uden for pædagoisk rækkevide, se bare på hvad der for øjeblikket sker i mellemøsten m.m.

Hvis MLM "kun er" er en markedsføringsmetode m.m. er de folk som involverer sig i disse koncepter ikke almene mennesker, men folk der er blevet hjernevasket til en bestemt "religion" m.m.

Tilbage til TV udsendelsen, hvorfor stak ham svenskeren af ?Wink Hvis han kunne forklare sig ?

Så hvis MLM er korrekt m.m. er folkene der involverer sig det ikke . Wink

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Allan et super godt indlæg.

Tv har stor magt og når man ser reklamer der så ligger mange af dem på grænsen til virkeligheden. Hår shampo, tandpasta, bil reklamer osv. lover måske lidt mere end godt er. Men gennem disse reklamer stopper Hr. og Fru Hansen 1000 vis af ting i kurven fordi, når de får den samme ting at vide flere gange tror de det er sandheden..

Sådan er det også endt med MLM (bare som negativ omtale) uden jeg skal lovprise de omtalte selskaber fordi der var flere ting som var en del over grænsen. Men det er brænde til bålet som fra tid til anden lige skal tændes i de danske hjem. Det er åbenbart er vores lod at slukke disse bål i stedet for at fortælle om alle de gode ting som mlm bidrager med.

MLM er en livsstil.. Fx her for et par måneder siden snakkede jeg med en Aloe Vera forhandler som kun lige har fået betalt sine egne produkter + lidt små penge, gennem  de sidste 8-10 år. Ikke en kæmpe forretning, men det hun lagde vægt på var sammenhold, nye venner, fest og brugte det som en slags hoppy.

Skulle man tage hendes hoppy fra hende ved at forbyde mlm?

Kan man sige hun er blevet snydt af hendes opline?

Skulle man forbyde hende at tage på sommer camp med hendes nye venner?

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

MLM er for mig og se, og efter udsendelsen i Operation X for de folk, der involverer sig - en religion. Wink

Og religiøse fanatiker er uden for pædagoisk rækkevide, se bare på hvad der for øjeblikket sker i mellemøsten m.m.

Valg af en bestemt type maling er for mig at se en religion. 

Folk der sværger til et bestemt mærke af maling er for mig at se blevet hjernevasket og kan betragtes som religiøse fanatikere. 

Og religiøse fanatikere er uden for pædagoisk rækkevide, se bare på hvad der for øjeblikket sker i mellemøsten m.m.

Ergo er alle malings-pushere uden for pædagogisk rækkevidde. Big Smile

Hvis det er niveauet hvorpå folk drager konklusioner, så kan jeg godt forstå, hvorfor programmer som Operation X, Kontant mv. er så populære. 

Så kan man jo få alt til at passe med lige præcis det man har lyst til. Det er fandme smart! Big Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Ergo er alle malings-pushere uden for pædagogisk rækkevidde. Big Smile

Hvis det er niveauet hvorpå folk drager konklusioner, så kan jeg godt forstå, hvorfor programmer som Operation X, Kontant mv. er så populære. 

Gode "malings -pushere" (kender ikke selv nogen af disse, gør du ?) vælger god rådgivning og ikke bestemte produkter Wink

Programmer som Operation X m.m. vælger at belyse sager fra flere vinkler m.m.

Hvorfor stak ham svesker tossen af ?? Wink

Han havde måske ikke "biblen" foran sig ? således at han kunne bruge de sædvanlige flosker m.m.

At MLM folk ikke kan se de er dybt til grin kræver mere end en hjerneforsker. Wink

Men fortsæt I bare jeres manipulerende virksomhed.

Håber den brede og almene befolkning ikke ryger i jeres fælder.

I andre tosser må selv stå på mål.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Keld_J:

MLM er en livsstil.  Fx her for et par måneder siden snakkede jeg med en Aloe Vera forhandler som kun lige har fået betalt sine egne produkter + lidt små penge, gennem  de sidste 8-10 år. Ikke en kæmpe forretning, men det hun lagde vægt på var sammenhold, nye venner, fest og brugte det som en slags hoppy.

Skulle man tage hendes hoppy fra hende ved at forbyde mlm?

Du kunne også have skrevet religion, i stedet for livsstil

ja da indrømmer du også, at seriøse virksomheder er der ikke tale om. Wink Men nogle hobbyvirksomheder, der ikke skyr nogle midler, om det så er at tage røven på familie og bekendte.

Nej bare vi andre kan slippe fri.!!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Erik Hamre:

Jeg har stadig ikke forstået hvorfor Amino lægger plads til mlm.

Det giver mange sidevisninger, aktivitet og reklamekroner ;D

Bare se dette indlæg hehe

MLM er en GENIAL forretningsmetode, som dog alt for tit bliver brugt forkert, eller bliver benyttet af de forkerte personer, med den forkerte tilgang til tingene...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Jeg markedsfører også produkter, både via MLM og direkte salg, fra et selskab, som kan stå inde for det de sælger, og som heller ikke lover guld og grønne skove, og som heller ikke lover, at du kan få kureret kræft ved at se en dvdfilm  - så nu er der IKKE forskel på de to ting. 

Jo forskellen er at, at det du laver er pyramidespil, om du vil kalde det "direkte salg" et synonym for MLM  

du finder folk og får dem med på produktet, du er rekrutter og det får du en fortjeneste af! de rekrutter du har fået skal så få måske fem rekrutter hver og fem hver. alt det får du penge af. og så får du provision af de produkter du sælger

Dem du så får, skal som oftest give et indskud, (derfor du kan få provision) 

det jeg laver er Fint ord: single-level´marketing (Affiliate)   jeg bliver kun belønnet vis hvis en køber et produkt. og der er heller ikke nogle der har holdt en salgs tale for at prøve at få mig ind. 

Allan I:
Og hvis du fandt en masse affilliate sider, som lavede ulovlig markedsføring - ville du så droppe dit eget engagement inden for affilliate?

jeg siger heller ikke alt mlm er dårligt. der var en perfume på et tidspunkt der markeds førede på samme måde. jeg mener bare ikke man kan samligne

Fra Falster
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Blik og Lavenergi Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:

Rolan Pless:
jeg kender nu flere seriøse menesker som arbejder med mlm har også selv gjort det og havde jeg fortsat ville jeg have haft en stor struktur nu.

Nei, det er ikke sikkert at du hadde hatt en stor struktur nå. De fleste som lar seg verve til et MLM-konsept trekker seg ut innen det er gått ett år. Det betyr at det må rekrutteres stadig nye personer bare for å opprettholde en struktur. Hvis du har klart å opparbeide deg en struktur på 10 personer på ett år er det like sannsynlig at du bare har 5 personer i din struktur etter 2 år som at du har 20 personer.

jo det ville jeg for hvis jeg ikke troede på det ville jeg slet ikke være selvstændig for også her gælder det om at hverve nye kunder 

og bruge kunders referangse til at få nye kunder jeg betaler bare en formue for at reklamere eller bruger tid på at dabatere på forskellige forum

mlm firmaerne bruger folket til den slags og ikke medierne derfor spare de en masse penge på annoncering hvor jeg må punge ud konstant 

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Hvis MLM "kun er" er en markedsføringsmetode m.m. er de folk som involverer sig i disse koncepter ikke almene mennesker, men folk der er blevet hjernevasket til en bestemt "religion" m.m.

Nogle gang Ib, så udtaler du dig som om at du har stået med hjernen i terpentin i 30 år.

Der er gode MLM/NM selskaber og der er dårlige MLM/NM selskaber. Der er gode malere og der er dårlige malere. De gode malere får henvisninger fra andre, og de dårlige malere skal konstant overbevise kunderne med løgnhistorier, for referencer de kan bruge har de jo ingen af. Og sådan kan man blive ved indenfor ALLE branchefag i business - ALLE.

Der findes en del store, meget meget store MLM/NM selskaber, som på ingen måde bevæger sig i den grøft at oversælge produkter eller fortælle om egenskaber der ikke eksisterer, og det er alene af den grund at de f.eks. ikke sælger kosttilskud eller andre berigede fødevarer.

Én ting er sikker og vist, og det er at videnskaben isoleret set mange gange har dokumenteret anti-oxidanters virkning mod kræft og andre sygdomme i kroppen.

Der der med et produkt som Kyani er gældende er, at de IKKE kan påvise at brugen af netop det produkt kan helbrede - men indholdet af produktet kan have en positiv virkning. De må IKKE bruge de informationer i markedsføringsøjemed men der er intet galt i at understrege at videnskaben siger at... og at produktet indeholder ingredienser der kan hjælpe mod... HVIS det altså var lovligt i DK. Der er IKKE lovligt i DK, så derfor balladen.

Om det skal være lovligt eller ej kan og vil jeg ikke tage stilling til, men det er klart vi ikke skal have kvaksalvere rendende rundt på vejene og pledere for en frugtopløsnings virkning mod kræft som ikke er dokumenteret.

Men lad være med at generalisere, for ellers må vi jo gøre brug af Hunleriddernes "Malerhjerne" hver gang der skal stryges på en dørkam :)

Og jeg er IKKE i noget MLM/NM selskab - men overvejer at starte et op dog :)

Køb ren argan olie her

Side 6 ud af 13 (122 indlæg)