Der er egentlig mængder af ting jeg ville gøre anderledes på sitet, men siden jeg kun lige har fem minutter, så får du lige et par væsentlige ting med det samme:
- En grå "læg i kurv"-knap er langt fra optimal. Brug eventuel grøn eller orange for at få størst muligt call-to-action
- I bør fikse jeres URL'er så der ikke bliver taget udgangspunkt i /index.php/
- Prøv eventuelt at bytte rundt på logo og søgeboksen, for at holde jer mere til www-standarderne
- Smæk eventuelt søgeboksen under indkøbskurven og brug den fornødne ekstra plads til at fortælle om jeres fordele (30 dages returret, gratis fragt eller hvad I ellers måtte have)
- Sørg for at være konsekvente i jeres billeder. Både med hensyn til størrelse, og hvad der vises. Arbejd også på kvaliteten.
- Lad vær med at have en grå menu. Det er dårligt for brugernes adfærd, da der er mange der forbinder farven grå med noget ikke klikbart.
- Få for søren da nogle produktbeskrivelser på! Fortæl hvad jeres produkter er, hvorfor de er fantastiske, hvilke størrelser de er og hvilke materialer de er lavet af. Både for brugernes og for søgemaskinernes skyld.
Du er mere end velkommen til at tage fat i mig hvis du ønsker en detaljeret gennemgang af dit site, og hvor du kan gå ind og optimere. Held og lykke med shoppen :-)
På forsiden bliver man mødt af et kæmpe billede - tænk på at nogle har små skærme. De skal scrolle helt vildt for at komme under billedet og ned til dine produkter.
Jeg ville helt klart få gjort noget ved de produktbilleder - De er rodet og forvirrende med forskellige størrelser og baggrunde. Vi tager selv vores billeder på vores shop med tørklæder og det tager ikke lang tid at få det pænt.
Få evt. en beskrivelse under logoet der forklarer hvad I sælger - et lille slogan måske. Synes også logoet og søgefeltet bør byttes rundt.
Som nævnt skal alle dine produkter have en beskrivelse og du bør jo også have relaterede produkter på produkterne. Ellers gør du det ret let for folk at lukke din side igen - Tilbyd alternativer hvis det pågældende produkt ikke er hvad de leder efter.
Du har ikke lavet SEO på siden endnu - det må du hellere komme i gang med.
Få også fyldt noget godt tekst på dine forretningsbetingelser og dine leveringsmetoder - det giver mere sikkerhed for kunden.
Jeg synes, at Patrick og Peter rammer nogle væsentlige punkter. Specielt det om dine produktfotos og produktbeskrivelser.
Jeg er ikke i tvivl om, at der er lagt mange timer i webshoppen, men den udstråler noget andet.
Bor du på Madagascar? Hvis du gør, er du nok vant til en anden kvalitet til hverdagen end danskerne, og det har indflydelse. Hvem er målgruppen? Hvis det er kunder på Madagascar, så kan det udmærket være, at du har ramt plet, men så skal du ikke spørge et dansk publikum om feedback.
Det undrer mig, at du siger, at webshoppen endelig er færdig. Nede i footeren står der 2012. Det skal lige opdateres...
På forsiden bliver man mødt af et kæmpe billede - tænk på at nogle har små skærme. De skal scrolle helt vildt for at komme under billedet og ned til dine produkter.
Så jeg tror ikke han skal være bange for at billedet er for stort ;-)
Responsive eller ej. Når jeg kigger på en stor skærm synes jeg det er voldsomt - når jeg kigger på en lille skærm synes jeg også det er voldsomt.
Det bliver så mere tosset af at man ikke kan klikke på billederne = det må være et stemningsbillede. Jeg ville smide det ud og fokusere på at sælge noget, da det vel er en webshop.
Responsive eller ej. Når jeg kigger på en stor skærm synes jeg det er voldsomt - når jeg kigger på en lille skærm synes jeg også det er voldsomt.
Det bliver så mere tosset af at man ikke kan klikke på billederne = det må være et stemningsbillede. Jeg ville smide det ud og fokusere på at sælge noget, da det vel er en webshop.
Jeg kan kun give dig ret i at billedet er for stort, men jeg synes langt fra at de skal fjerne topsektionen på forsiden. Jeg havde nok valgt at bruge pladsen til at give en kort visuel introduktion til hvilke slags produkter man kan finde på shoppen, samt påpege at der er tale om produkter der er håndlavet.
Hvis slideren blot blev fjernet kunne det, med de nuværende billeder, lige så godt ligne et trendsales eller lign. hvor brugerne lægger produkter op.
Jeg er enig med Peter. En slider skal bruges til at præsentere varer og gode tilbud til kunderne, og billeder skal være klikbare, og føre direkte til produktet og en købsknap.
At fremvise en række kæmpestore (500kb) billeder uden noget formål, er helt meningsløst og kan i værste fald få kunden til bare at lukke ned. Drop den hellere, selvom det ser flot og cool ud. Det sælger absolut ikke.