Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af S.M.B.A.

Side 2 ud af 7 (65 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad kommer der af nye "ting" så?

hvis der kommer noget andet godt, næste år så er det jo lige før vi "bare" skal køre uden cvr rasten af året?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04

2 nye - ApS: kravet til anpartskapital sættes ned til 50.000 kr fra 1/1-2014 mener jeg (mener ikke det er bekendtgørelsesafhængigt)

Der kommer ny selskabsform IVS iværksætterselskaber, desværre af mange døbt fattigmandsselskaberer - her kræves kun 1 kr i selskabskapital og man er fri af personlig hæftelse, men der er en del andre krav - specielt i forbindelse med opbygning af selskabskapital og overgang til ApS. Denne nye form skal komme OMKRING 1/1-2014 men kan teoretisk også komme før og vel også lidt efter, da den først sættes i kraft ved bekendtgørelse når de offentlige systemer står klar til at håndtere den

I kan læse om formen her i linket med stort om IVÆRKSÆTTERSELSKAB. Personligt synes jeg det er mere attraktivt at gå direkte på et 50.000 kr ApS - et selskab får meget hurtigt behov for en sådan kapital og man skal ikke rode med senere ændringer + man kan trykt regne med en vis skepsis fra bank om måske leverandører overfor IVS - berettiget eller ej. Omvendt, har man ikke mulighed for at rejse 50.000 kr synes jeg IVS er klart at foretrække på en del punkter fra for I/S med den personlige solidariske hæftelsen

Med formen SMBA som udgående i nye stiftelse og mulig ventetid på noget omkring 3 mdr, og de problemer den form jo også har i forbindelse med flere ting - f.eks evt ønske om overgang til ApS, synes jeg det i alle fald er alternativer at vente på - ApS lavere krav og IVS, men alle 3 former kan jo absolut fungere.

I kan også køre I/S frem til nytår da I jo skal overholde evt MOMSREGISTRERINGSPLIGT hvis I kan regne med mere end 50.000 i omsætnig - og så stifte ex ApS - eller overveje, om 40.000 kr hver er så umuligt til et ApS allerede nu. De kan jo bruges til varelager og andet vigtigt

Anyway - lidt til overvejelsene Big Smile 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:22

Grunden til vi mangler cvr nummer nu, er for at få det hele "op at køre" 

- net aftale osv osv, vi havde ike de stor planer om at komme i gang før 1/1-2014

det lyder til at vi venter med cvr, og så starter et IVS til den tid, som jeg kan læse er det "værste krav" at man skal "spare" selskabskapitalen op..

- vi kunne også dele de 80.000,- men vi er alle på su/elevløn, og kun vil kaste de penge i det, som det koster at køre runt.

men takker for hjælpen, i har givet os en masse at snakke/tænke over.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:31

Hej ICR

Et eller andet er gået helt galt i din læsning :

Jeg er ikke født i 1847, er ikke bonde og var ikke blandt idemændene til andelsselskabet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Du er stadig en arrogant person i mine øjne.

Se vedhæftede klip.

Hej Ejner

Jeg vil ikke anfægte din opdagelse af SMBAer i 2007.

Jeg etablerede så mange SMBAer og A.m.b.A for nogle år siden, at jeg havde møde med skatteminister Ole Stavad om disse selskabsformer og det førte til Lov Om Erhvervsdrivende Selskaber...

Advokat Jacob Rue

www.jacobrue.wordpress.com

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:34

Inner Circle Revision:

Se vedhæftede klip.

Hej Ejner

Jeg vil ikke anfægte din opdagelse af SMBAer i 2007.

Jeg etablerede så mange SMBAer og A.m.b.A for nogle år siden, at jeg havde møde med skatteminister Ole Stavad om disse selskabsformer og det førte til Lov Om Erhvervsdrivende Selskaber...

Advokat Jacob Rue

www.jacobrue.wordpress.com

Wink

Det/De skrevne ord er ikke let at løbe fra. Hellere ikke for en advokat

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:39

smba udfases næste år..

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 10:41

Efter man har lavet selskabsloven om bliver SMBA udfaset.

men hvis det er kunne i kikke op IVS iværksætterselskab disse kan etapleret for 1kr, og sp skal jeres overskud ligges i depot frem til i når 50,000kr så vil ivs blive et ApS.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:53

Hansen:
sp skal jeres overskud ligges i depot frem til i når 50,000kr så vil ivs blive et ApS.
Ligefrem i depot er nok at gå for langt og dertil kommer at IVS ikke kan etableres før loven sættes i gang læs IVS

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 11:32

lovewn er vedtaget.

Det der er problemet er erhvervs og selskab styerelsen IT systemer ikke kan håndterer IVS og de nye ApS regler.

det med depot er ihvertfald det jeg har fået besked fra både advokat og revisor

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Side 2 ud af 7 (65 indlæg)