Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af S.M.B.A.

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke der er problemer med at håndtere ApS nedsatte krav til kapital - men IVS er korrekt noget der iværksættes ved bekendtgørelse når systemerne er klar, og det kan være i år eller ind i 2014

Jeg skal da ikke turde sige, at man ikke skal ha den del af overskuddet der skal opspares i depot - det har jeg ikke kunne se i det jeg har læst - men i alle fald, så skal man jo opspare den andel - forudsat man har overskud og som du sikkert ved, så ligger der også lidt besvær i at loven så kræver revisorgodkendelse af regnskabet hvis man skal "opgradere" til ApS hvilket kan betyde at man i princip skal ha revisor på for det år man omdanner (Tonny fra erhvervsconsult har beskrevet det) - og det lyder lidt pjattet hvis de 50.000 står i låst depot - men lad os se om en af de mere kyndige kan sige OM det skal stå i låst depot efter loven og HVIS - om der så alligevel skal ske revisor godkendelse af omdannelsesåret (kan jo godt gi lidt fornuft da selskabet kunne ha negativ egenkapital trods et depot . men helt oplagt finder jeg det ikke)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00

Der skal hverken revisor eller advokat eller livredder  - men en god præcis og nøjagtig

bogholder er - i alle typer virksomhed - guld værd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Berner Rue:

Der skal hverken revisor eller advokat eller livredder  - men en god præcis og nøjagtig

bogholder er - i alle typer virksomhed - guld værd

Jeg synes ofte du svarer forkert og kontroversielt og at du trækker dig ned som advokat omdømme hvis du svarer arrogant og forkert (så det senest i tråden med innercircle revisor Peter)

Tonny fre erhvervsconsult har som dygtig revisor redegjort klart for at der skal revisor godkendelse til for at omdanne IVS til ApS (når den tid kommer) og revisor skal jo så i princip godkende det regnskabsår som godkendelsen baserer sig op. Vil du gi advokat garanti for at man vil kunne omdanne IVS til ApS uden en sådan revisor godkendelse af regnskabet - så må du meget gerne gøre det her i tråden og påtage dig advokat ansvar for det svar og betale omkostninger for de som vælger at tro på, at en god bogholder rækker tak

(her lidt jeg hurtigt kunne finde på nettet:) http://www.juf.dk/stiftelse-af-ivs/  Delcitat: Du kan undgå en revisor i forbindelse med stiftelsen af et IVS (om end jeg ikke anbefaler det), men du undgår ikke en revisor i forhold til at omdanne til et ApS senere. -læs også pt 7 her i Jacob Tøjners redegørelse - og bekræft så gerne at det er nok med en god bogholder - http://www.ditselskab.dk/mere-info/ivaerksaetterselskab 

vh 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:32

Cookie - John Hannover:
Jeg synes ofte du svarer forkert og kontroversielt og at du trækker dig ned som advokat omdømme hvis du svarer arrogant og forkert (så det senest i tråden med innercircle revisor Peter)
Wink

Det der nok menes at "alle gode" kan tage fejl, selv en advokat ? Wink

Desværre har jeg også selv samme oplevelser af selvsamme advokats færden på Amino.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41

Vist kan alle tage fejl, jeg gør det skam også og kan jo også gøre det her, men når man så TYDELIGT skriver ADVOKAT i signaturen og for et par dage siden svarede at man ikke længere kan stifte SMBA (forkert det kan man resten af året) og idag at der ikke behøver vurderingsmand på for at omdanne IVS til ApS - som jeg også mener er ret forkert, så bliver det lidt en tendens

Folk der underskriver sig advokat eller revisor må nok lave færre konkrete fejl end os andre dødelige (iøvrigt derfor jeg ofte skriver jeg TROR i mine svar Smile)

I øvrigt kunne det være sjovt at vide, med hensyn til at stifte SMBA, hvad fristen er, for det ser jo ud til at være slut fra 1/1-2014 MEN - hvis det tager 6-10 uger fra ansøgning til stiftelse (+ et par uger for momsen) - betyder det så, at styrelsen lukker af for nye ansøgninger - f.eks 8 uger inden årets udgang, eller betyder fristen, at alle ansøgninger der er inde inden 31/12 i år, vil blive behandlet, også selv om stiftelsesdato vel så bliver i 2014?

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54

Hej John

Jeg er da ked af, at du opfatter kortfattethed som arrogance...

Jeg mener jeg svarer på det der bliver spurgt om - og hvis jeg ikke har misforstået trådstater,  drejer spørgsmålet sig

om en revisor er nødvendig til stiftelse og registrering af et erhvervsdrivende selskab med begrænset ansvar

(S.M.B.A.)  - og mit svar var og er som det er - korrekt.

Jeg har ikke kommenteret på IVSere - og forstår ikke helt hvorfor du refererer til den selskabstype ?

Jeg ta'r gerne på mig at jeg nogle gange har svaret forkert - men jeg opfatter Amino som en praktisk og hurtig initial handlingshjælp til iværksættere

hvor vi der skriver kan være enige eller uenige og indimellem skriver ting og sager der er mindre præcise. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14

Du svarer direkte under mit indlæg - som jo er del af snak med en person om IVS og hvorvidt man skal ha depot med de 50.000 kr - og jeg skriver som svar på IVS

Citat: i alle fald, så skal man jo opspare den andel - forudsat man har overskud og som du sikkert ved, så ligger der også lidt besvær i at loven så kræver revisorgodkendelse af regnskabet hvis man skal "opgradere" til ApS hvilket kan betyde at man i princip skal ha revisor på for det år man omdanner citat slut

Når du så svarer at der ikke skal revisor eller andet til , bare en god bogholder - så er det jo svært at se andet end det må være svar på at man ikke skal bruge vurderingsmand i IVS som tråden var drejet over til (manden valgte at vente på det frem for at at stifte SMBA)

Det kommer i samme tråd hvor du fastlog at man ikke længere kan stifte SMBA, og begge dele er uheldigt- For mange kan SMBA (som jeg ikke altid er vild med med det har jo ikke med sagen at gøre) - være lige til højrebenet frem for I/S - og det, at man skal ha vurderingsmand på når ens IVS skal omdannes til ApS kan jo fremme overvejelser, om man måske skal springe IVS over når kapitalkravet til ApS falder til 50.000 kr

Jeg laver fejl, og alle gør, men advokat i underskriften forpligter - men så er det heller ikke værre Smile

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 21:47

Cookie - John Hannover:
Citat: i alle fald, så skal man jo opspare den andel - forudsat man har overskud og som du sikkert ved, så ligger der også lidt besvær i at loven så kræver revisorgodkendelse af regnskabet hvis man skal "opgradere" til ApS hvilket kan betyde at man i princip skal ha revisor på for det år man omdanner citat slu

Det med revisor pligt ved jeg ikke... for synes at erhvervstyrelsens oplæg om IVS er meget utydelig. men der et eller andet med de 50.000kr i depot. hvordan det hænger sammen håber jeg vi kan få svar enten når man kan oprette disse

_________________________________________________________________________________________---

Med henblik på ApS til 50.000kr går jeg og venter på at man kan oprette det. Min revisor har fået beskeden at systemer hos erhvervs og selskab styrelsen ikke kan klare det inu... 

De regner med at vil ville kunne i efteråret... og det er jo lige rundt om hjørnet.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15

Hansen:
et med revisor pligt ved jeg ikke..
Det er vist tydeligt nok - er skal en vurderingsmand på = revisor som skal indstå for værdien ved overgang fra IVS til ApS - det tror jeg ikke du behøver tvivle meget på

Hansen:
men der et eller andet med de 50.000kr i depot. hvordan det hænger sammen håber jeg vi kan få svar enten når man kan oprette disse
De skal opspares efter reglerne - men det er vel ikke anderledes end at man jo ikke skal opspare hvis der ikke er overskud - Jeg er stadigt ikke klar over at de skal være i et specielt depot og tvivler

Hansen:
Med henblik på ApS til 50.000kr går jeg og venter på at man kan oprette det. Min revisor har fået beskeden at systemer hos erhvervs og selskab styrelsen ikke kan klare det inu..

Jeg er ikke klar på om det at IVS først iværksættes når systemerne er på plads - også betyder at ex stop for SMBA stiftelser og den nye 50.000 kr grænse for ApS hænger sammen . Jeg TROR at man fra 1/1-2014 kan stifte ApS til 50.000 kr uanset hvad og at SMBA forsvinder som nystiftelser fra samme dato uanset hvad, da det vel ikke kræver det store af systemerne. Hvad IVS angår, ja så tror lovens fædre, at det sker under slut 2013 men der er ingen garanti, det kan være 1/1-2014 og teoretisk også senere.

For to år siden ca blev der vedtaget ejerregistre for ApS som offentlige - med indførsel når systemer var på plads - og det er her 2 år siden ikke sket - så det er en elastisk vedtagelse, at det sker ved bekendtgørelse nå systemerne er klar. Vi teoretikere kunne tro at sådanne systemer kunne gøres klar på 3 mdr . men who knows

vh

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 23:02

Cookie - John Hannover:
Jeg er ikke klar på om det at IVS først iværksættes når systemerne er på plads - også betyder at ex stop for SMBA stiftelser og den nye 50.000 kr grænse for ApS hænger sammen . Jeg TROR at man fra 1/1-2014 kan stifte ApS til 50.000 kr uanset hvad og at SMBA forsvinder som nystiftelser fra samme dato uanset hvad, da det vel ikke kræver det store af systemerne. Hvad IVS angår, ja så tror lovens fædre, at det sker under slut 2013 men der er ingen garanti, det kan være 1/1-2014 og teoretisk også senere

her til aften var jeg lige rundt på forskellige statslige sider.

Erhvervs ministeriet skriver.

Den ny vedtaget Selskabslov træder i kraft når erhervsstyrelsen IT systemer er klar. Ministeren regner med at systemer er klar efteråret 2013 dog seneste januar 2014.

Når loven træder i kraft gælder nedsættelse af kapitalkrav fra 80.000kr - 50.000kr og IVS vil man kunne stiftes med kapital på 1kr, enkeltmadsfirma vil kunne omdannes skattefrit til IVS. 

SMBA AMBA FMBA vil ikke kunne stiftes når den ny lov træder i kraft. selskaber af denne art der stiftet efter 1/5-2013 vil fuldt ud blive vurderet som enkeltmands firmaer. 

Skat har fået til opgave at underrette alle selskaber som er SMBA AMBA og FMBA om de nye regler. 

SMBA AMBA FMBA vil kunne omdannes til IVS eller anden selskabsform efter vurdering fra skat.

Håber at dette giver lidt indblik

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)