Jeg tror ikke der er problemer med at håndtere ApS nedsatte krav til kapital - men IVS er korrekt noget der iværksættes ved bekendtgørelse når systemerne er klar, og det kan være i år eller ind i 2014 Jeg skal da ikke turde sige, at man ikke skal ha den del af overskuddet der skal opspares i depot - det har jeg ikke kunne se i det jeg har læst - men i alle fald, så skal man jo opspare den andel - forudsat man har overskud og som du sikkert ved, så ligger der også lidt besvær i at loven så kræver revisorgodkendelse af regnskabet hvis man skal "opgradere" til ApS hvilket kan betyde at man i princip skal ha revisor på for det år man omdanner (Tonny fra erhvervsconsult har beskrevet det) - og det lyder lidt pjattet hvis de 50.000 står i låst depot - men lad os se om en af de mere kyndige kan sige OM det skal stå i låst depot efter loven og HVIS - om der så alligevel skal ske revisor godkendelse af omdannelsesåret (kan jo godt gi lidt fornuft da selskabet kunne ha negativ egenkapital trods et depot . men helt oplagt finder jeg det ikke) vh |
Der skal hverken revisor eller advokat eller livredder - men en god præcis og nøjagtig
bogholder er - i alle typer virksomhed - guld værd