respekt nok - jeg synes også det var et lidt ensidigt personangreb det udviklede sig til, og JE-S kom jo fra høj post i venstres ungdom - så helt unaturligt er det jo ikke han ender i folketinget med eller uden mellem spil i Iværksætterforeningen - helt uden jeg kender ham og helt uden at påstå jeg synes venstre som sådan er mere iværksættervenligt end det vi ex oplever fra S for tiden - så ting er jo ikke sort hvidt, og fair nok at det ikke skal se ud som om det er totalt vandvittigt manden er kommet i folketinget - ikke meget er så sort/hvidt
Så summa summarum...Danmarks iværksættere har alene pga.. Jakobs arbejde en bedre platform i dag end for halvandet år siden. Vi er ikke i mål endnu, men pris dig som iværksætter dog lykkelig for, at du nu har en mand på borgen der kender dine problemer og udfordringer.
Ja, det lyder jo fint. Det er da godt, at han har gjort et godt stykke arbejde. Jeg har tænkt mig at vurdere ham på, hvad han stemmer for som en del af Venstre. Så må vi jo se, hvad der sker. Mit gæt er skuffelse. Men så er det også lettere at blive positivt overrasket. :D Det er vel også mere en mistillid til politikere end til Jakob Engel-Schmidt, når det kommer til stykket. :D
DET jeg godt kunne tænke mig som noget nyt i danske iværksætterliv var en non-profit forening som er bygget op nede fra altså af små virksomhedsejere.
Kontigentet kan blot være symbolsk: 200 kr årligt.
Formålene med foreningen kan være at lave forskellige stærke netværk rundt omkring i landet, en indkøbsforening, forskellige fordele ved at handle med de selvstændige der er i foreningen. mm.
Det politiske optager mig sgu ikke så meget. der vil altid være skiftende regeringer der gør nogle småting for iværksættere, men det som det i virkeligheden handler om er at gøre tingene SELV. Skabe et netværk der gavner din forretning. Og det er politikere ikke gode nok til at finde ud af. Det skal komme fra folk der har fingrene i det til hver dag. Det kunne være ganske fint hvis investorer også kom med i sådan en forening, så der kunne blive en tættere kontakt/relation mellem dem der har penge og dem der har ideer.
Jeg kan ikke udtrykke tydligt nok hvor meget Jakob Engel-Schmidt har gjort for Dansk Iværksætter Forening i det halvandet år vi har haft glæde af at have ham ansat.
Hej Christian:
Selvfølgelig forsvarer du og det er da også rimeligt. Det ville være mærkeligt andet. Det kan godt være han har gjort et godt stykke arbejde for selve foreningen. Det anfægter jeg heller ikke.
Sealand Capital A/S:
Personligt tror jeg ikke du havde kunne løfte opgaven Ronni.
Se nu bliver det personligt igen. Det kan du da ikke vide noget om da du ikke kender mig Christian.
Sealand Capital A/S:
Så summa summarum...Danmarks iværksættere har alene pga.. Jakobs arbejde en bedre platform i dag end for halvandet år siden.
Det er jeg ikke enig i. Æren tilfalder altså ikke DIF. Sorry. Nu går der politik i den igen. Men det er fint der er nogen som råber op politisk. Det er helt fint. Det anfægter jeg ikke. Eneste jeg siger er at jeg som iværksætter ikke har mærket til foreningens tiltag og har haft nytte af disse.
DET jeg godt kunne tænke mig som noget nyt i danske iværksætterliv var en non-profit forening som er bygget op nede fra altså af små virksomhedsejere.
Kontigentet kan blot være symbolsk: 200 kr årligt.
Jeg kan ikke være mere enig Flemming. Det er det vi mangler. En forening som kan handle og skabe brugbare ting som iværksætterne kan gøre nytte af. Ikke en politisk indflydelse og bruge tid på forhandlinger og snak.
Og hvis der er nogen der vil klandre Jakob, så prøv at tænke over, og du selv som iværksætter kunne have vendt en underskudsforretning til en forening med millionomsætning,
Hvor kommer omsætningen fra?
Jeg har aldrig mødt en iværksætter der var medlem af DIF, så det er derfor det undrer mig hvordan foreningen finansieres.
Sealand Capital A/S:
g hvis der er nogen der vil klandre Jakob, så prøv at tænke over, og du selv som iværksætter kunne have vendt en underskudsforretning til en forening med millionomsætning, opbygning af sekretariat, udgivelse af Danmarks største iværksætter medie "Magasinet Iværksætteren ", messeaktiviteter, nyhedsbreve, netværksmøder, politisk arbejde, hvor alle landet iværksættere bl.a. kan nyde godt af afskaffelsen af iværksætterskatten, nye regler for fremførsel af underskud, barselsfond for iværksættere mm.
Jeg syntes det er en noget omvendt argumentation. Jakob forsvarede i sin egen valgkamp den iværksætterskat hans parti havde indført. Den nye (røde) regering afskaffer så iværksætterskatten, hvilket du nu vil give Jakob i stedet for Ole Sohn æren for?
Angående barselsfonden, så syntes DIF åbenbart det er en god ting at alle iværksættere er blevet pålagt øgede skatter for en ordning der reelt er ubrugelig for andet end nogle freelancere/selvstændige?
Jeg har aldrig mødt en iværksætter der var medlem af DIF, så det er derfor det undrer mig hvordan foreningen finansieres.
Jeg er til daglig i kontakt med rigtig mange iværksættere og er jeg har heller ej stødt på nogen der er medlem af DIF. Har mødt et par stykker som syntes det var for dyrt at være med for at kunne netværke og få en medlemsmagasin "iværksætteren".