Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab spørgsmål

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har lige fået mit cvr nummer idag, og har billy's billing til at fører mit regnskab i. Jeg havde mit første salg i januar måned, men har dog først fået cvr nummer nu.

Her er der lige nogle spørgsmål:

1. I billys billing skal jeg vælge I hvilken måned afsluttes dit regnskabsår? , Hvilken dato startede dit første regnskabsår?Hvilket årstal slutter/sluttede dit første regnskabsår?

Hvad skal jeg vælge der?

2. Min adsense indtjening skal jeg bare lave en manual postering, når jeg skal indfører det?

3. Hvornår skal jeg afregne moms, og indberette årets resultat? 

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 10:53

Og skal til at begynde på International handel og markedsføring hvor jeg har godt 50 kilometer hver vej. Kan det også trækkes fra?

Jeg får dog SU, hvis det har nogen betydnng.

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24

1
det starter jo i princip den dag du fik CVR og som personlig virksomhed slutter det 31/12-2013 og fremover er det kalenderår

2
kender ikke BB men jeg vil tro det skal laves manuelt, der er vel næppe nogen integration af det

3
Du vil få besked fra skat om dine momstidspunkter. Som udgangspunkt vil jeg tro det er kvartalsvis for dig, og det betyder Juli til September næste gang og indberetning skal ske ca den 10 i måneden efter, men også det bør du får besked om når du er registreret - som hovedregel og ellers kan du let google den præcise dato, men ca 10 oktober vil din næste være hvis du har kvartalsmoms som forventet
Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08

Kvartalsvis momsafregning er vel 40 dage forskudt lige bortset fra 2.kvartal grundet sommerferien.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:08

jep Peter - det er da evigt ret - 10 i 2. måned efter og 10 nov for 3 kvartal sorry - for hurtig så tak for korrektion

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 14:36

vil det sige jeg skal aflevere moms opgørelse den 10. oktober?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:45

nej som korrigeret 10 nov. ca 40 dage efter afslutning af hvert kvartal
Du må godt aflevere 1/10 hvor kvartalet er slut. Skal du af med penge vil du stadigt blive opkrævet normalt, men hvis du i en opstart skal ha momspenge tilbage, så kan det være en stor fordel at lave momsen hurtigt efter kvartalet, da du så ret få dage efter vil modtage din moms retur

Men generelt 40 dage efter - og kan således svinge mellem den 9 og den 11 - men altså 1 fuld måned og så de der 9-11 dage efter kvartalet er sidste frist
Det gælder også selv om du måske ikke har nået at ha noget med moms hvor det så er en nulindberetning :)
Du kan hos moms/skat tilmelde dig notifikationer hvor du får besked om at nu er næste indberetnings (og indbetalings) frist f.eks 10/11 - så glemmer du aldrig
Venlig hilsen

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 15:52

John Hannover, tak for din hjælpsomhed. 
Hvordan tilmelder man sig notifikationer? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06

jeg er ret sikker på du kommer til at få en mail fra skat med det - men ellers tror jeg du kan finde det hvis du er logget ind på skat. Der er i øvrigt også under moms nogle rigtigt gode videoer der viser superklart hvordan man rent praktisk foretager indberetningen - indlogget og under punktet moms i venstre side
vh

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 16:31

Okay hvad med dette spørgsmål:

Og skal til at begynde på International handel og markedsføring hvor jeg har godt 50 kilometer hver vej. Kan det også trækkes fra?

Jeg får dog SU, hvis det har nogen betydnng.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)