Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab spørgsmål

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

begynde på en ny uddannelse, men har det noget med virksomheden at gøre som sådan og dertil, hvis det ikke er videreuddanelse af eksisterende men ny - så slet ikke - så ud fra det korte spørgsmål kan du ikke trække din transport til skolen fra i forbindelse med virksomheden

SU skal ikke ha betydning der, men din indtægt i forhold til SU kan jo få indflydelse på SU

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 14:32

Hej Anders,

1. Under I hvilken måned afsluttes dit regnskabsår? skal du vælge "December"

Under hvilken dato startede dit første regnskabsår? vælges der "01-01-2013", fordi du allerede havde dit første salg i Januar.

Og under Hvilket årstal slutter/sluttede dit første regnskabsår? vælges der "2013"

2. Det afhænger selvfølgelig af hvad der er nemmest for dig, men det kan sagtens bogføres som en almindelig faktura til Ad sense. Du skal blot huske at sætte flueben under "Er betalt" og godkende. 

3. Nærmere info vedrørende indbetalings- og betalingsfrister kan indhentes lige her:
Ring eller skriv endelig til os, hvis du har flere spørgsmål Smile
God weekend! 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34

Toke Kruse:
Ring eller skriv endelig til os, hvis du har flere spørgsmål Smile

Hvordan bogfører han det han spørger om - transport til en helt ny uddannelse?? - Jeg vil mene han slet ikke har fradrag i sin virksomhed for kørsel til en ny uddannelse men når nu trådstarter har spurgt to gange - hvor bogfører han kørsel til en helt ny uddannelse i virksomheden via BB??'

vh John

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 14:11

Okay mange tak for hjælpen,  vil det sige jeg skal indberette moms til den 19 august, og få lavet det inden for 30+10 dage :)?

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14

nej fristerne svinger lidt med bla.a helligdag - og 19/8 er sidste frist for indberetning OG betaling af 2. kvartals moms. Der er ikke nogen dage at lægge til der - det er 30 juni + i dette fald 30 + 19 dage - men du ser alle fristerne i ex BB skemat eller her - så du skal ha betalt senest 19/8 - og det er jo praktisk at indberette det noget inden, da du så kan få det trukket automatisk

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=70138&vId=0

vh

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 17:42

Okay det vil sige jeg skal indberette salgsmoms fra første salg til og med den 30. Juni :)?

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:43

ja hvis dit første salg var i kvartal to - altså mellem 1/4 til 30/6 - ellers skulle det, hvis det var tidligere, være indberettet for længe siden Big Smile

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 19:21

Hvad skal jeg gører med alle de salg før det ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:26

Nu skal vi jo så kunne huske tilbage. Du har fået dit CVR NU - og så må vi håbe du ikke på 12 mdr - fremad og bagud - til f-eks Januar hvor du startede dine salg - kommer over 50.000 kr i omsætning, for så vil du kunne risikere at skulle betale moms + bod af de salg der lå inden du fik CVR

Hvis du ikke har kunnet forudse, at du ville kommer over 50.000 kr på 12 mdr i træk, så er der ikke nogen problemer i det - du skal kun momsindberette fra den dag du har dit CVR

Læs evt her om PLIGT TIL MOMSREGISTRERING 

vh

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 14:36

Okay. Det vil sige jeg ikke skal betale noget moms for det første kvartal, jeg kommer helt sikkert til at tjene mere end 50.000 kr fra januar og et år frem. Kan jeg så ikke lige så godt indberette moms fra de produkter jeg har solgt i første kvartal? :)

Og hvad gør jeg med de køb jeg har fra udlandet, kan jeg trække moms fra der. Selvom det er mit privat navn der står derpå og ingen cvr nummer :)?

Hvis ikke jeg kan trække de ting fra, skal jeg så bare når jeg bogfører dem, vælge 0 % moms i billys billing? 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)