Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liberal Alliance viser sig igen som iværksætterpartiet.

Side 1 ud af 12 (115 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Nyt skatteudspil fra Liberal Alliance under mottoet 'Ingen skal forsørge staten, før man kan forsørge sig selv'.

Skatteudspillet kan læses her (åbner i nyt)

Ganske kort går udspillet ud på at de første 7.000 kroner man tjener på arbejdsindkomst er skattefrie, dvs. både for lønmodtagere og iværksættere. For andre er der ingen forskel.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 8 person

Uanset hvad man måtte mene om forslaget, har det jo ikke kinamands gang på jord. Hvorfor? Fordi standardspørgsmålet altid vil være: "Hvor skal pengene komme fra"?

Som jeg har forstået det, vil LA skaffe 41 mia. ved at spare 10% på de offentlige udgifter frem til 2020. Det kan for så vidt være sympatisk nok, men er totalt urealistisk. De offentlige udgifter er en af de mest betændte bylder under finanslovsforhandlinger og der kæmpes fra hus til hus om +/- 0,1%. 10% er ganske simpelthen ikke muligt at skabe flertal for det politiske system vi har nu.

Konklusion: Et gratis forslag i agurketiden. LA vil endnu en gang blive til grin.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Forslaget vil også øge tilskyndelsen til at få et arbejde. Over et år øger det forskelsbeløbet på at være i arbejde og ikke at være i arbejde med knap 20.000 kr.. Om måneden bliver lettelsen for folk i arbejde på knap 1.700 kr..

Forslaget vil flytte ca. 10.000 personer fra passiv forsørgelse til beskæftigelse."

SUK - så kører de igen på "dovne Robert strategien".

Æbler, pærer, gulerod eller penge skaffer IKKE arbejde til alle der er på dagpenge eller kontanthjælp.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

ikke en kinamands chance med 10% som det ser ud idag. Iøvrigt er det jo som fru Hartmann siger, at det næppe skaffer ret mange flere arbejdspladser og derfor næppe så voldsomt mange flere i arbejde - og hvem skal så betale den nedsatte velfærd - som garanteret må afløses af brugerbetaling hvis 10% ned skal holde i en verden med flere og flere ældre.

Ja det skal jo bla.a. pensionister som ikke får beskæftigelses fradraget eller hvad de 7000 skal hedde, de arbejdsløse og tilsvarende grupper.

Jeg forstår tanken om mindre offentlig sektor - spørgsmålet om hvordan vi får flere arbejdspladser, i en verden hvor vi bliver minde konkurrence dygtige over for flere og flere lande og hvor udflagning af administration IT finans osv kun er i støbeskeen. Det bliver nu ikke helt let

nå nyd varmen - og jeg har jo heller ikke løsningen
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

Nyt skatteudspil fra Liberal Alliance under mottoet 'Ingen skal forsørge staten, før man kan forsørge sig selv'.

Skatteudspillet kan læses her (åbner i nyt)

Ganske kort går udspillet ud på at de første 7.000 kroner man tjener på arbejdsindkomst er skattefrie, dvs. både for lønmodtagere og iværksættere. For andre er der ingen forskel.

Jeg ved ikke, om du "Jesper" er PR-mand eller lignende for Liberal Alliance, men jeg forstår ganske enkelt ikke sammenhængen. Hvordan gør dette, i øvrigt økonomisk ganske utopiske forslag, noget som helst godt for iværksætterne?

Hvorfor er det, at visse politikere og iværksættere bliver ved med at lide under den fejlantagelse, at vi får flere succesfulde iværksættere (og selskaber) ved lavere skatter på selskaber eller indkomst? Når der nu absolut ingen dokumentation findes herfor.

Hvad vi derimod tørster efter herhjemme er en øget innovation og kreativitet i vores uddannelser og på vores arbejdspladser. Der er brug for, at flere lærer at tænke innovativt omkring alle processer, de tager del i, så vi på den måde kan klatre op af den internationale rangliste for innovation. Det er herfra, at idéerne og virksomhederne skal komme og det er herigennem, at de skal få succes. Ikke ved denne konstante kamp for lavere skatter, som jo i sidste ende må handle om "mere til mig selv". Dette er ganske fair og et fair synspunkt, men lad os så få fremført det frem for at skubbe iværksætteriet foran jer som pseudo-argument.

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg forstår tanken om mindre offentlig sektor - spørgsmålet om hvordan vi får flere arbejdspladser
»Think big«, som de siger henne i Nørre Amerika. Dog kan de blive for stort:

For nogle år siden var der en driftig forretningsmand der købte et højhus og indrettede det med frisørsaloner og han ansatte 10.000 frisører. Nu er der bare det ved det, at ud af så mange, vil der altid være en del der trænger til at blive klippet og barberet og mens de resterende gjorde det, voksede deres hår og skæg jo også.

Summa summarum: Inden alle frisørerne var færdige med at klippe og barbere hinanden, var det blevet fyraften, så der blev slet ikke tid til kunderne.

Det holder gang i beskæftigelsen, men bidrager jo ikke til samfundshusholdningen Skype-Giggle

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det er meget logisk og den eneste vej frem.
At lette skatten væsentligt i bunden (og sænke mindstelønnen), vil give alle de mange ufaglærte en ny chance og løfte virksomhedernes konkurrenceevne betydeligt.
Til de der tror at vi kan uddanne alle (uanset om de vil eller ej...) til innovative vidensarbejdere, vil jeg sige, I lever i den drøm, og i gør ikke dem der ikke har lysten til det, en stor bjørnetjeneste.

Med hensyn til at der ikke kan spares 5 procent af de offentlige udgifter.. Vrøvl.
Det er ikke bare hver gang, men hver evige eneste gang at jeg er i kontakt med det offentlige at jeg må tage mig til hovedet over tåbelige og dyre forretningsgange.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Det er meget logisk og den eneste vej frem.
At lette skatten væsentligt i bunden (og sænke mindstelønnen), vil give alle de mange ufaglærte en ny chance og løfte virksomhedernes konkurrenceevne betydeligt.
Til de der tror at vi kan uddanne alle (uanset om de vil eller ej...) til innovative vidensarbejdere, vil jeg sige, I lever i den drøm, og i gør ikke dem der ikke har lysten til det, en stor bjørnetjeneste.

Med hensyn til at der ikke kan spares 5 procent af de offentlige udgifter.. Vrøvl.
Det er ikke bare hver gang, men hver evige eneste gang at jeg er i kontakt med det offentlige at jeg må tage mig til hovedet over tåbelige og dyre forretningsgange.

Jesper jeg forstår simpelthen ikke logikken. Kan du komme med dokumentation for eller undersøgelser der påviser, at en sænkelse af mindstelønnen samt en lettelse i bundskatten vil skabe flere nye arbejdspladser? Eller er tilfældet igen blot, at det vil give flere indtægter på virksomhedernes bundlinje, men ikke nødvendigvis deraf følgende øgede investeringer? 
Dvs. vil disse ændringer skabe nye iværksættere og flere arbejdspladser, eller mere til dem der allerede har? (her tænker jeg på en sænkelse af mindstelønnen)

Nu handler det jo ikke om at gøre alle til innovative vidensmedarbejdere. Innovation har ikke noget med viden at gøre. Det er en tilgang til ens arbejde, hvor man hele tiden tænker i nye muligheder og processer. Alle kan lære at blive mere innovative og kreative og derigennem bidrage til øget vækst og innovation i det danske samfund. Det er det, vi har brug for, frem for den evige og tåbelige debat omkring beskatning.

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan Løw:
Det er det, vi har brug for, frem for den evige og tåbelige debat omkring beskatning.

Er debat om skatten tåbelig? Nej; lavere skat er væsentlig for landets konkurrenceevne!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Att: Jonathan Løw




Side 1 ud af 12 (115 indlæg)