Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN Inc. - skal jeg blive selvstændig?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender en, som gerne vil have mig ind i dette firma som selvstændig, men jeg er meget i tvivl, om det er en god idé.

Efter at have læst en del sider om MLM og pyramidespil fremstår det som en scam i mit hoved, men alligevel er der mange ifølge min bekendte, der tjener på det. Desuden er de blevet frikendt for påstande om ulovlig virksomhed i danske retssager.

Så hvad siger I? Skal jeg give det en chance eller ikke røre det med en ildtang?

http://en.wikipedia.org/wiki/ACN_Inc.#Charitable_giving

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Det er ikke ulovligt, hvis du er opmærksom på ikke at overtræde dørsalgsloven, men du skal overveje følgende grundigt:

1. Hvor skal kunderne komme fra? (Hvis det er familie og venner, du har i tankerne - hvordan ville du så selv reagere, hvis nogen af dem ville have dig til at skifte telefonselskab for deres skyld - mener du, at det er en god idé at blande familie- og venskabsrelationer med forretning?)
2. Er du dygtig til at motivere andre til at sælge - Du tjener nemlig mere på at skaffe nye sælgere i et netværk under dig end på at sælge abonnementer.
3. Kan du personligt stå inde for de ydelser og forretningsmetoder, som ACN anvender?
4. Kan du få et klart billede af dine potentielle indtægtsmuligheder (altså et mere nuanceret billede end "Jeg har hørt om én der var bistandsklient og nu kører i en åben BMW") - altså et billede baseret på fakta og markedsanalyse?
5. I hvor høj grad er du forblændet af en overpositiv fremlæggelse af forretningskonceptet?
6. Har du selv moral til at fremlægge selskabets budskaber i den ånd og stil, som selskabet bygger på?
7. Kan du få din investering hjem?
8. Brænder du for telefonabonnementer, eller går du efter hurtige penge (hvis det er det første, skal du måske sige ja, hvis det er det andet, skal du overveje, hvordan du vil forholde dig, hvis drømmen ikke holder).
9. Kan du lide at arbejde i en koncept, hvor det ikke er dig selv der beslutter, hvilke markedsføringsmetoder, der kan anvendes?

God vind med tankevirksomheden.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 10:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personlig mening.

Syntes nye venner kan købes for dyrt (network marketing) og ACN har gamle/uinteressante produkter.
Har været til en del ting inde for network marketing, deribland og ACN, sjovt nok siger alle at de tjener enorme summer af penge, men dem som jeg kender er forsvundet ud af det efter ½ år og siger derefter bare at de nu gerne vil noget andet.
Tror kun de penge folk tjener er baseret på en tro på, at de (med meget arbejde) engang tjener det lige som deres partner/venner gør, og man derved bliver holdt fast i en illution om mange penge engang.

Men vinderer er der på alle områder. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hans Stokholm Kjer:
4. Kan du få et klart billede af dine potentielle indtægtsmuligheder (altså et mere nuanceret billede end "Jeg har hørt om én der var bistandsklient og nu kører i en åben BMW") - altså et billede baseret på fakta og markedsanalyse?

Her er en rapport om indtjening for MLM generelt http://mlm-thetruth.com/ , jeg mener det er under 1% der ender med at tjene penge, mens resten taber.

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 11:13

Forstår godt at du synes det lyder fristende, men overvej grundigt de punkter Hans har skrevet.

Jeg vil personligt ikke røre MLM med en ildtang! Læs evt. her, hvor dit spørgsmål er blevet diskuteret grundigt igennem i en anden trådAmino.

Med venlig hilsen
John Nylander Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:19
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person
Jeg tror din bekendte er fuld af løgn.
Det er få der tjener penge og tit og ofte er det bagmænd.

Hold dig fra MLM.
Jeg ville ikke røre det med en ildtang.

Mærk efter i maven og brug de kompetencer du har i dag.
Hvad er du god til og hvad brænder du for.
Når du har fundet ud af det så begynd og arbejde i hvilken business du kan lave indenfor det område eller hvilke kompetencer du evt. skal erhverve dig for at opfylde dine ønsker.
Så er der større chance for succes.
Man skal brænde for det og gå op i sin business.

De bedste hilsner
Ronni
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rautus:
Jeg kender en, som gerne vil have mig ind i dette firma som selvstændig, men jeg er meget i tvivl, om det er en god idé.

Det er ikke scam og det er ikke pyramidespil - så lige på den konto behøver du ikke være bekymret. 

Det tager dog de fleste 2 - 5 år at bygge et så stort netværk, at man kan leve af det, så hvis du med selvstændig mener at du kun vil satse på dette, så mener jeg ikke, det er en god idé.

Men at have det som et sekundært projekt i starten, kan sagtens være en god idé - dog er jeg helt enig med de fleste af Hans' punkter - som du bør overveje. 

Den bedste måde at finde ud af, om det potentielt kan være noget for dig er, at du får din ven til at sætte et møde op med en af de personer, der rent faktisk tjener penge på dette, og så får du vedkommende til at forklare, hvad han/hun har gjort for at nå dertil. 

Hvordan skaffes kunderne? Hvordan skaffes nye forhandlere? Hvad siger de til henholdsvis potentielle kunder og potentielle partenere - og er det en fremgangsmåde du kan stå inde for?

Det geniale ved MLM er, at du som oftest blot skal kopiere præcis hvad dem før dig har gjort - men det kræver jo, at de benytter en metode, som du har lyst til at kopiere. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Jeg tror din bekendte er fuld af løgn.

Har givet dette en enkelt stjerne, da jeg synes det er pisse dårlig stil at kalde andre for løgnere, når man intet konkret har at bygge det på. 

Ronni Larsen:
Mærk efter i maven og brug de kompetencer du har i dag.
Hvad er du god til og hvad brænder du for.
Når du har fundet ud af det så begynd og arbejde i hvilken business du kan lave indenfor det område eller hvilke kompetencer du evt. skal erhverve dig for at opfylde dine ønsker.
Så er der større chance for succes.
Man skal brænde for det og gå op i sin business.

Dette er jeg til gengæld 100% enig i. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:12
Hej allan
Hvis man påstår noget som ikke er korrekt så er man usand i mine øjne. Hvis du Googler lidt vil du forstå hvad jeg mener.
Jeg går ikke så meget op i stjerner. Jeg kommer bare med min mening her. Det kan selvfølgelig også være uvidenhed, men de fleste i MLM branchen plejer ikke at være helt sande når de skal overtale andre til at investere.
Jeg ser det som en snyde branche og noget man skal holde sig fra.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:08

Ronni Larsen:
Hvis man påstår noget som ikke er korrekt så er man usand i mine øjne.

Ja, det er jo ligesom definitionen på en usandhed eller en løgn - altså at man bevidst siger noget, der ikke er korrekt. Wink

Min pointe var bare - hvad er det der gør, at du mener personen har sagt noget usandt?

Som jeg forstår det, så har brugt en Google-søgning til at vurdere dette? 

Ronni Larsen:
de fleste i MLM branchen plejer ikke at være helt sande når de skal overtale andre til at investere

Så ud af de ca. 10 millioner personer der driver MLM, mener du altså at de fleste - det vil siger OVER 5 millioner - primært taler usandt? 

Og det baserer du på en Google-søgning? Eller har du talt med et par millioner af dem???

Jeg kender selvfølgelig godt svaret - min pointe er bare, at jeg synes det er en overfladisk måde at vurdere ting på - specielt når det involverer andres forretning og troværdighed. 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)