Jeg baserer det på facts og selvfølgelig også holdning. Ja jeg mener det er en branche med rigtig mange svindlere og naive nennesker. Jeg baserer det på medie dækning. Har ikke hørt om mange MLM selskaber som har været omtalt legalt og pænt i mediere. Der er flere eksempler på snyd og bedrag end på ordentlig velfungerende og legal forretning. Hvis du har en anden holdning accepterer jeg da også dette. Der er plads til forskellighed. Overfladisk eller ej så er mit budskab. Hold dig fra disse typer virksomheder og koncepter. Der er alt for mange faldgrupper og snyd og bedrag. Tror ikke du finder en "erhverver" i MLM branchen der synes det er en dårlig forretning. Tværtimod. De synes sjovt nok det er den bedste mulighed færdig og den bedste forretning du kan lave. De er jo selv bundet op på at få andre med for at skabe "business". Det har intet med god forretning og virksomhed at gøre i mine øjne. Men der er mange med anden mening derude end mig for ellers ville der ikke være bagmænd der tjener milliarder på disse koncepter. Naive mennesker som tror de kan springe det hårde arbejde over og opnå succes via et MLM koncept vil der altid være. Det dør aldrig ud. Det findes i alle samfundslag. |
Ronni Larsen:Jeg baserer det på medie dækning.
Har ikke hørt om mange MLM selskaber som har været omtalt legalt og pænt i mediere.
Der er flere eksempler på snyd og bedrag end på ordentlig velfungerende og legal forretning.
Hvor mange positive omtaler har du hørt i medierne om bilbranchen, bankerne, supermarkederne, advokater, børnehaver etc. etc. etc.
Min poine er, at SELVFØLGELIG har du ikke hørt pæne omtaler i medierne - for deres primære vinkling på artikler er jo ofte enten at forarge eller skabe debat, da det giver de fleste læsere.
Hvordan foreslår du, at en positiv vinkling skulle laves i medierne - uden at det kommer til at lyde som én lang reklame?
Ronni Larsen:Tror ikke du finder en "erhverver" i MLM branchen der synes det er en dårlig forretning. Tværtimod. De synes sjovt nok det er den bedste mulighed færdig og den bedste forretning du kan lave.
Sjovt nok som samtlige af de sælgere der ringer hver dag også synes, at deres IT system er bedre end det vi har i forvejen, eller at deres kurser er bedre end den udbyder vi har i dag, eller deres kantinemad er bedre en den vi har nu etc. etc. etc.
Er det ikke meget normalt, at når man sælger noget, så synes man selv, at det er det bedste?