Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN Inc. - skal jeg blive selvstændig?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej baserer det ikke på en google søgning.
Jeg baserer det på facts og selvfølgelig også holdning.

Ja jeg mener det er en branche med rigtig mange svindlere og naive nennesker.

Jeg baserer det på medie dækning.
Har ikke hørt om mange MLM selskaber som har været omtalt legalt og pænt i mediere.
Der er flere eksempler på snyd og bedrag end på ordentlig velfungerende og legal forretning.

Hvis du har en anden holdning accepterer jeg da også dette. Der er plads til forskellighed.
Overfladisk eller ej så er mit budskab. Hold dig fra disse typer virksomheder og koncepter.
Der er alt for mange faldgrupper og snyd og bedrag.

Tror ikke du finder en "erhverver" i MLM branchen der synes det er en dårlig forretning. Tværtimod. De synes sjovt nok det er den bedste mulighed færdig og den bedste forretning du kan lave. De er jo selv bundet op på at få andre med for at skabe "business".
Det har intet med god forretning og virksomhed at gøre i mine øjne.
Men der er mange med anden mening derude end mig for ellers ville der ikke være bagmænd der tjener milliarder på disse koncepter. Naive mennesker som tror de kan springe det hårde arbejde over og opnå succes via et MLM koncept vil der altid være.
Det dør aldrig ud. Det findes i alle samfundslag.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:12

Ronni Larsen:
Jeg baserer det på medie dækning.
Har ikke hørt om mange MLM selskaber som har været omtalt legalt og pænt i mediere.
Der er flere eksempler på snyd og bedrag end på ordentlig velfungerende og legal forretning.

Hvor mange positive omtaler har du hørt i medierne om bilbranchen, bankerne, supermarkederne, advokater, børnehaver etc. etc. etc. 

Min poine er, at SELVFØLGELIG har du ikke hørt pæne omtaler i medierne - for deres primære vinkling på artikler er jo ofte enten at forarge eller skabe debat, da det giver de fleste læsere. 

Hvordan foreslår du, at en positiv vinkling skulle laves i medierne - uden at det kommer til at lyde som én lang reklame?

Ronni Larsen:
Tror ikke du finder en "erhverver" i MLM branchen der synes det er en dårlig forretning. Tværtimod. De synes sjovt nok det er den bedste mulighed færdig og den bedste forretning du kan lave.

Sjovt nok som samtlige af de sælgere der ringer hver dag også synes, at deres IT system er bedre end det vi har i forvejen, eller at deres kurser er bedre end den udbyder vi har i dag, eller deres kantinemad er bedre en den vi har nu etc. etc. etc. 

Er det ikke meget normalt, at når man sælger noget, så synes man selv, at det er det bedste?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:16

Hans Stokholm Kjer:

Det er ikke ulovligt, hvis du er opmærksom på ikke at overtræde dørsalgsloven, men du skal overveje følgende grundigt:

1. Hvor skal kunderne komme fra? (Hvis det er familie og venner, du har i tankerne - hvordan ville du så selv reagere, hvis nogen af dem ville have dig til at skifte telefonselskab for deres skyld - mener du, at det er en god idé at blande familie- og venskabsrelationer med forretning?)
2. Er du dygtig til at motivere andre til at sælge - Du tjener nemlig mere på at skaffe nye sælgere i et netværk under dig end på at sælge abonnementer.
3. Kan du personligt stå inde for de ydelser og forretningsmetoder, som ACN anvender?
4. Kan du få et klart billede af dine potentielle indtægtsmuligheder (altså et mere nuanceret billede end "Jeg har hørt om én der var bistandsklient og nu kører i en åben BMW") - altså et billede baseret på fakta og markedsanalyse?
5. I hvor høj grad er du forblændet af en overpositiv fremlæggelse af forretningskonceptet?
6. Har du selv moral til at fremlægge selskabets budskaber i den ånd og stil, som selskabet bygger på?
7. Kan du få din investering hjem?
8. Brænder du for telefonabonnementer, eller går du efter hurtige penge (hvis det er det første, skal du måske sige ja, hvis det er det andet, skal du overveje, hvordan du vil forholde dig, hvis drømmen ikke holder).
9. Kan du lide at arbejde i en koncept, hvor det ikke er dig selv der beslutter, hvilke markedsføringsmetoder, der kan anvendes?

God vind med tankevirksomheden.

Venlig hilsen

Hans 

Okay. Jeg kan høre, at du er langt mere inde i konceptet, end jeg er og kommer. I bund og grund har jeg heller ikke forstået, hvordan man tjener penge. Hvad skal man konkret lave? Skal man bare få flere til at betale de 3.700 kr., og så er det alt?

Og ville det ikke være den bedste idé, hvis jeg spurgte min bekendte, om vi ikke kunne lave det sammen i stedet for, at jeg skulle gøre det alene?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rautus:
I bund og grund har jeg heller ikke forstået, hvordan man tjener penge.

Hvis du ikke når til forståelse af det, så drop det.
Det gælder også hvis du vil starte et pizzaria, en tømrerforretning, et supermarked eller en bank.

Jeg var engang temmelig godt inde i ACNs koncept, men det er flere år siden og meget kan være lavet om, så jeg kan ikke svare på dit spørgsmål.
Hvis du har en dårlig mavefornemmelse, så synes jeg, du burde lytte til den i stedet for at bruge krudt på at sætte dig ind i noget så kompliceret som mlm-betalingsplaner.

Venlig hilsen

Hans

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:25

Rautus:
Okay. Jeg kan høre, at du er langt mere inde i konceptet, end jeg er og kommer. I bund og grund har jeg heller ikke forstået, hvordan man tjener penge. Hvad skal man konkret lave? Skal man bare få flere til at betale de 3.700 kr., og så er det alt?

Det helt korte svar her er, at hvis du ikke har forstået, hvordan pengene tjenes, så skal du ikke blive forhandler. 

Rautus:
Og ville det ikke være den bedste idé, hvis jeg spurgte min bekendte, om vi ikke kunne lave det sammen i stedet for, at jeg skulle gøre det alene?

I MLM er du at betragte som SELVSTÆNDIG forhandler. Det ligger implicit i udtrykket, at du SELV er ansvarlig for din forretning - men det betyder ikke, at du er alene om at drive den - da du kan få hjælp fra dine kolleger, men alt dette er lige meget, hvis du ikke har forstået forretningskonceptet. 

For at kunne tjene penge, skal du BÅDE have flere til at oprette sig som forhandler samtidig med, at du SELV skal skaffe kunder til din forretning - fx ved at sælge mobilabonnementer. 

Så som nævnt tidligere - få aftalt et møde med en af dem, der har styr på konceptet, og hør hvad der reelt skal til, for at tjene penge. 

Tilmeldt 23. Jun 13
Skrevet kl. 15:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Allan I:
Det er ikke scam og det er ikke pyramidespil - så lige på den konto behøver du ikke være bekymret. 

Jeg kan bare ikke se, hvorfor ACN ikke er et pyramidespil:

1. ACN er hierarkisk opbygget.

2. ACN lover økonomisk gevinst ved indskud fra deltageren.

3. ACN går ud på at skaffe nye deltagere og dermed nye indskud til arrangementet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:13

Rautus:
1. ACN er hierarkisk opbygget.

Stort set alle virksomheder i verden er hierakisk opbygget.

Rautus:
2. ACN lover økonomisk gevinst ved indskud fra deltageren.

Det er i så fald ulovligt ifølge markedsføringsloven, men betyder ikke nødvendigvis, at det er pyramide

Rautus:
3. ACN går ud på at skaffe nye deltagere og dermed nye indskud til arrangementet.

Stort set alle virksomheder i verden går ud på at skaffe flere kunder/deltagere/aktionærer/investorer/forhandlere/medlemmer etc.

Med andre ord - ingen af dine 3 punkter har noget at gøre med, om det er pyramidespil eller ej. 

Punkt 2 er i gråzonen - hvis det er sådan de har serveret forretningsmodellen for dig - men da jeg var til forretningspræsentation hos ACN for 2 år siden, sagde de ikke, at det var indskuddet, der gav gevinst. Indskuddet giver dig MULIGHED for at ARBEJDE med konceptet, men din provision/bonus kommer af at skaffe kunder i butikken. 

Det var i hvert fald sådan de præsenterede det - men de gjorde da også en del ud af at fortælle om alle de penge man havde mulighed for at tjene.

For at det skal være decideret ulovligt, skal det dog være urealistisk høje beløb der bliver annonceret med.

Den metode der benyttes rent juridisk for at vurdere, om noget er et pyramidespil eller ej er meget simpel:

Hvis firmaets omsætning PRIMÆRT stammer fra indskud fra nye forhandlere - altså at andelen af indskud er OVER 50% i forhold til produktomsætningen - så er der tale om ulovlig virksomhed - eller pyramidespil. 

Hvis den primære omsætning stammer fra produktsalg, så er der IKKE tale om pyramidespil. 

Personligt synes jeg at ACN's tilslutningsgebyr er for højt, men indtil videre er de IKKE dømt for at være pyramidespil. 

Tilmeldt 23. Jun 13
Skrevet kl. 22:32

Men sådan, som jeg har forstået det, skal man kende rigtig mange mennesker og være god til at overbevise dem om, at ACN er det bedste produkt. Og det er svært at hamle op med TDC osv.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:04

Rautus:

Men sådan, som jeg har forstået det, skal man kende rigtig mange mennesker og være god til at overbevise dem om, at ACN er det bedste produkt. Og det er svært at hamle op med TDC osv.

Muligvis - men hvis det er sådan du har det, så forstår jeg ikke hvorfor du valgte at registrere dig som forhandler? 

Har du ringet til dem og bedt om at få dit indskud tilbage?

Og hvis ja - hvordan gik det?

Tilmeldt 23. Jun 13
Skrevet kl. 00:21

Jeg har ikke betalt noget, og det kommer jeg heller ikke til.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)