Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afslå en opsigelse men samtidig lukke servicen

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

@Michael Moore

Jeg tror dit problem er at du forventer topprofessionel service, men vil ikke betale for det.

Den næste pakke koster sølle 49 kr. ekstra om måneden, så havde du dobbelt så meget plads. Men så hellere flytte igen til noget mere discount (?).

Jeg citerer fra Trustpilot:

"...i farten læste jeg denne mail som at det var torsdag, så vi skyndte os gennem hele onsdag at få flyttet det hele over, og sendte torsdag formiddag ca kl 12 en mail om at vi ønskede at opsige og nu var klar til det."

Så du opsiger dit webhotel "straks" og fortæller i øvrigt i mailen at I har flyttet alt? Og nu er du så sur over det er slettet, fordi du selv ikke har fået det hele flyttet med over?.

Alt dette fordi du selv ikke havde tjekket hvor meget plads du fik med da du flyttede i første omgang, og efterfølgende synes 49 kr. ekstra om måneden var for høj en pris.

Samtidig går du så meget op i at få dine penge tilbage, selvom du har overskredet deadline, at du gør alt hvad du kan for at opsige det hurtigst muligt, inden du har tjekket at alt er kopieret over.

Kig indad og lær af dine fejl, alt dette kunne sagtens være undgået hvis du selv havde været en smule mere professionel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hr. Hedam:

Stop nu, Michael.

Du HAR tabt denne sag og du har intet at gøre. Ligesom de andre, mener jeg også du er en klovn.

Michel Moore:

Nu er jeg ikke teknisk anlagt, så jeg har også vendt sagen med en anden hostingvirksomhed, og de oplyser de synes det lyder meget mærkeligt at backuppen skulle være blevet slettet samtidig med man sletter hotellet, fordi at backup somregl er af flere hoteller i samme backup...

Lige for at give dig skideballe for det her, hænger verden ikke således sammen at man gemmer backups for slettede konti. Det er spild af plads for kunderne er jo gået. Det ved jeg, for det gør vi også i min hostingvirksomhed Hostly.dk. Det er meget nemt at slette et enkelt hotel fra en backup, så hvorfor ikke gøre det og spare pladsen?

Men for din egen skyld, Michael, luk den her sag, for den kommer der ikke noget godt ud af.

Hej Hr Hedam.

Jamen så vil jeg gerne vende den om.

Lad os sige jeg er kunde hos dig i www.hostly.dk 

Jeg har betalt for 1 års hosting hos dig. Har kun brugt 1 måned af det år indtil videre.

Jeg vil gerne opsige aftalen og sender dig en mail og spørger om det kan lade sig gøre. Du besvarer at det kan det hvis det sker med øjeblikkelig virkning. Jeg spørger om jeg ikke lige kan få lidt tid til at finde en ny host og flytte mine data. Du skriver jo det kan det.

3-4 dage senere skriver du at jeg får yderligere 4 dage og ellers antager du jeg forbliver kunde hos dig.

4 dage og 22 timer senere indsender jeg dig en opsigelse, i opsigelsen skriver jeg at jeg ønsker at gøre brug af den aftale jeg har med XX medarbejder og få pengene tilbage.

Breaking line:

Du har besluttet dig for at fordi den deadline du satte er overskredet med 22 timer, så vil du ikke gå med til det.

Ville du så i din virksomhed hostly, gå ind og lukke min service samtidig med du skriver til mig at du ikke kan lade mig gøre brug af den aftale med at få pengene tilbage?

Eller ville du nøjes med at skrive at jeg ikke kan få pengene tilbage fordi deadline er overskredet - og evt spørge om hotellet stadig skal lukkes, eller helt undlade at spørge for jeg har jo betalt for 1 år frem i tiden.?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:32

Michel Moore:
Ville du så i din virksomhed hostly, gå ind og lukke min service samtidig med du skriver til mig at du ikke kan lade mig gøre brug af den aftale med at få pengene tilbage?

Hvis du havde trykket på opsig knappen på myHostly, sker opsigelsen automatisk.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:38

Thomas Frost:

@Michael Moore

Jeg tror dit problem er at du forventer topprofessionel service, men vil ikke betale for det.

Den næste pakke koster sølle 49 kr. ekstra om måneden, så havde du dobbelt så meget plads. Men så hellere flytte igen til noget mere discount (?).

Jeg citerer fra Trustpilot:

"...i farten læste jeg denne mail som at det var torsdag, så vi skyndte os gennem hele onsdag at få flyttet det hele over, og sendte torsdag formiddag ca kl 12 en mail om at vi ønskede at opsige og nu var klar til det."

Så du opsiger dit webhotel "straks" og fortæller i øvrigt i mailen at I har flyttet alt? Og nu er du så sur over det er slettet, fordi du selv ikke har fået det hele flyttet med over?.

Alt dette fordi du selv ikke havde tjekket hvor meget plads du fik med da du flyttede i første omgang, og efterfølgende synes 49 kr. ekstra om måneden var for høj en pris.

Samtidig går du så meget op i at få dine penge tilbage, selvom du har overskredet deadline, at du gør alt hvad du kan for at opsige det hurtigst muligt, inden du har tjekket at alt er kopieret over.

Kig indad og lær af dine fejl, alt dette kunne sagtens være undgået hvis du selv havde været en smule mere professionel.

Hej Thomas

Hos vores nye host giver vi 1500 kr + moms om året. Prisen er derfor ikke breaking line. Vi vil naturligvis have det vi har brug for til den laveste mulige pris. Men bemærk mit ordvalg: Ikke det billigste vi kan få, men DET VI HAR BRUG FOR til den billigste pris. Det ville vi kunne få til mellem 500-600 kr om året hos en anden international host men da de ikke har en behagelig dansk support valgte vi alligevel at give 1500 kr + moms om året.

Udover det så kunne vi ikke få det vi havde brug for for 49 kr ekstra om måneden. Vi skulle op på 231 kr ekstra om måneden for at få tilnærmelsesvis det vi havde brug for. Jeg spurgte nemlig virksomheden om det måske var muligt at købe ekstra plads. (for vi havde kun brug for den ekstra plads og ikke alle de andre goder det fulgte med det dyrere webhotel såsom enorm meget trafik) - det var det ikke. Ellers havde vi blevet der.

Jeg flyttede ikke selv dataene over, men det gjorde den nye host. Desværre lavede de en fejl hvorved at alle data ikke blev flyttet over. Men i og med jeg fik et go fra dem, formodede jeg at alt var ok.

Bemærk at det som gør mig rasende ikke er at jeg ikke fik pengene tilbage. Selvom jeg synes det ville være god service så var de i deres gode ret til det... Men derimod, og nu gentager jeg mig selv for 117. gang, men du læser åbenbart direkte udenom linien hver gang: at de afslår mig at gøre brug af den aftale omkring annullering som jeg ønsker at gøre brug af OG SAMTIDIGT fjerner alt min data.

Det er DET jeg synes er forkert, og det er DERFOR jeg stiller et eksempel op og spørger hvordan du ville agere i det pågældende eksempel.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39

Hr. Hedam:

Michel Moore:

Hvis du havde trykket på opsig knappen på myHostly, sker opsigelsen automatisk.

Du svarer ikke på det eksempel jeg spørger dig om. Men det er måske fordi du godt ved du ender med et dobbeltmoralsk svar.

Til info så skete den ikke automatisk hos denne host, og det ved jeg fordi de selv skrev at DE fjernede alt dataen 14.25 (2 minutter efter de afslår mig at lade mig gøre brug af den aftale jeg ønskede at gøre brug af).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45

Michel Moore:
Du svarer ikke på det eksempel jeg spørger dig om. Men det er måske fordi du godt ved du ender med et dobbeltmoralsk svar.

Hvis det ikke var automatisk, havde jeg slettet dig alligevel. Du havde indgivet en opsigelsesanmodning og du havde ikke holdt deadline.

Ergo, intet webhotel og ingen penge.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:49

Michel Moore:
og det er DERFOR jeg stiller et eksempel op og spørger hvordan du ville agere i det pågældende eksempel.

Vores procedure er at vi ikke sletter data før perioden der er betalt for er udløbet, i mellemtiden er webpakken bare "disabled" hvis kunden ønsker at lukke med det samme, vi har dog til gode at prøve det. Efter det er slettet ligger det på backup i 1 måned, indtil backuppen er udløbet, og inden vi sletter noget sørger vi for at kunden forstår tingene bliver slettet og godkender dette på mail. Svarer kunden ikke på mail, ringer vi kunden op og sikrer at sletning er i orden, og beder dem eventuelt bekræfte på mail. 

Men der er også forskel eftersom vi ikke udbyder webhotel til almindelige kunder, men kun til dem vi laver projekter for, så forholdet er en del tættere end hvis vi udbød det til alle og enhver.

Jeg kan godt forstå du er træt af situationen, men det er mest din egen skyld.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04

Hr. Hedam:

Michel Moore:

Hvis det ikke var automatisk, havde jeg slettet dig alligevel. Du havde indgivet en opsigelsesanmodning og du havde ikke holdt deadline.

Ergo, intet webhotel og ingen penge.

Jeg forstår ikke den sidste del. Kan du uddybe din mening her?
Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 15:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Michel Moore:

Hej Nicolay,

Jeg synes det er utroligt du kalder mig klovn på en masse formodninger du selv antager...

1) Jeg spurgte hosten om det var muligt at tilkøbe sig ekstra GB, hvilket det ikke var fordi deres pakker var "predefineret".

2) Du antager jeg ikke ville ud af starthullerne. Det er heller ikke korrekt, vi brugte de 7-8-9 dage i alt på at finde en ny host, der kunne rumme alle vores ønsker. I den forbindelse var vi i kontakt med flere forskellige hosts, netop for ikke at træffe en hurtig beslutning igen. Nu ved jeg ikke hvordan tingene foregår i din virksomhed, men i min, der er telefonen rødglødende hele dagen, mailen endnu værre, derfor tager det cirka en uge at undersøge "alle" muligheder for hosts, og finde en man har lyst til at flytte over til.

3) Virksomheden gav ikke deadline fra start. De skrev at de kunne tilbyde at annullere webhotellet med øjeblikkelig virkning og vi ville få resterende penge tilbage. Jeg skrev tilbage at det var rigtig god service men om vi ikke kunne få lidt tid til at finde en ny host, og flytte vores data, det kunne vi godt. I lørdags(3-4 dage efter) kommer mailen så om at vi skal flytte inden onsdag kl 15.00.

4) Som jeg skrev i forrige svar, så er min utrolige store utilfredshed med denne virksomhed ikke baseret på om de tilbyder returret eller ej. Heller ikke at pladsen var for lidt, og heller ikke at de ikke ville give de ekstra 22 timer når nu det var for egen regning. Som jeg skrev så ville jeg synes det var GOD service HVIS man kunne være fleksibel med de 22 timer, når nu de alligevel intet ville tabe på det, MEN jeg kan ikke kræve det og derfor er det heller ikke det min store utilfredshed bunder i.

Min utilfredshed bunder i noget meget meget simpelt:

Jeg skriver klart og tydeligt i opsigelsesnote at opsigelsen sker efter aftale med XX medarbejder ligesom jeg inkludere kontoplysninger.

Dermed er der ingen tvivl om i opsigelsen hvilken aftale det er jeg ønsker at gøre brug af, også har jeg det sådan at når man afslår at lade mig bruge denne aftale (og det har de ret til), så er det simpelthen for meget at man sletter webhotellet samtidigt. I mine øjne bunder det enten i idioti eller chikane. For der KAN IKKE eksistere nogen tvivl om hvilken aftale og på hvilket grundlag opsigelsen er indsendt, og hvis man så afslår denne - igen - som de er i deres gode ret til - ja så kan man fandme ikke tillade sig samtidig at lukke servicen.

1. Så har du valgt det forkerte host fra starten af uden at have sat dig ind i dit behov.

2. 7-9 dage...det tager ikke 7-9 dage at finde en host som har mere end 5GB data. Du har ikke prioriteret din tid rigtigt!

3. Ja for de vil da ikke ligge og hoste dig vel vidende at du er i gang med at finde et andet sted! da de varsler onsdag, har du haft MINDST en uge til at flytte!

4. De var fleksible med tilbagebetaling, de var fleksible med at give dig tid til at flytte, det næste er vel at de også skulle flytte dine ting over til den nye host gratis!!

De har IKKE afvist din opsigelse, de har afvist dit krav at du skulle blive ved med at hængende gratis hos dem!

Du har nosset op i det, uanset hvor længe du prøver at få os andre overbevist om det modsatte.
Ja det er surt at din mail er væk, men så har du lært at der er noget der hedder backup.

Jeg har selv drevet hosting i mere end 10år, og den måde du som kunde har opført dig her er helt hen i skoven.
Havde du opsagt straks, var du også blevet slettet og havde IKKE fået pengene tilbage.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Michel Moore:
og det er DERFOR jeg stiller et eksempel op og spørger hvordan du ville agere i det pågældende eksempel.

Vores procedure er at vi ikke sletter data før perioden der er betalt for er udløbet, i mellemtiden er webpakken bare "disabled" hvis kunden ønsker at lukke med det samme, vi har dog til gode at prøve det. Efter det er slettet ligger det på backup i 1 måned, indtil backuppen er udløbet, og inden vi sletter noget sørger vi for at kunden forstår tingene bliver slettet og godkender dette på mail. Svarer kunden ikke på mail, ringer vi kunden op og sikrer at sletning er i orden, og beder dem eventuelt bekræfte på mail. 

Men der er også forskel eftersom vi ikke udbyder webhotel til almindelige kunder, men kun til dem vi laver projekter for, så forholdet er en del tættere end hvis vi udbød det til alle og enhver.

Jeg kan godt forstå du er træt af situationen, men det er mest din egen skyld.

Tak for uddybelsen af din proces. I gør en del mere end end jeg ihvertfald ville forvente...

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)