Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afslå en opsigelse men samtidig lukke servicen

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan kun se det sådan, at en hostingvirksomhed ikke bør slette alle data inkl. backups så hurtigt, som det er sket.

Når dét er sagt, så har den service de har ydet dig været helt ekstraordinær.

1. Du har valgt et lavpris webhotel, der stiller drift og plads til rådighed for en 50'er om måneden.
  2. De hjælper dig så med at flytte alle dine emails og det må mindst have taget en mand 1 time at flytte de 4,2 gb mail.
  3. I stedet for at opgradere din plan med 600 kroner, så beder du dem efterfølgende om rådgivning til at flytte forretningen væk fra dem.
  4. De giver dig rådgivning, hvor alternativet er for dyrt og derfor vil du fortryde købet.
  5. Selvom de har udført arbejde for dig, så accepterer de at give dig penge tilbage og de giver dig endda en frist til at flytte til en konkurrent. Som du får at vide er helt ekstraordinært.
  6. 22 timer over fristen går du så ind og 'straks'-opsiger og beder om at få refunderet pengene.
Du kritiserer hosting for at de beholder dine penge og at de har slettet dine data. Hvis hosting på dette tidspunkt havde gjort følgende:
  • Accepteret din straks-opsigelse og slettet dit hotel, og
  • Refunderet betaling for cirka 11 måneder.
Så havde du vel fået præcis hvad du har bedt om og betalt for?

Løsningsforslag: Hosting ombestemmer sig og refunderer de cirka 500-550 kroner du mente at få refunderet. Du fjerner til gengæld din negative trustpilot-anmeldelse.
Dette forslag forudsætter naturligvis at hosting accepterer. Men hvis de gør dét, har du så noget at klandre dem?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11

Hej Jesper

Hvis man kunne give 10 stjerner havde du fået det. Det er nok trådens mest konstruktive indlæg du kommer med.

Vedr punkt 3 så var det egentlig ikke de 600 kroner extra der var problemet - vi giver nu 1500 + moms pr år. Men problemet var at for de 600 mere fik vi 5GB mere også havde vi sådan set bare problemet et par måneder senere. Skulle vi have en nogenlunde holdbar løsning, der sikrede os bare 1 år frem i tiden så skulle vi op på 280 om måneden - også var det igen kun endda en midlertidig løsning.. Derfor spurgte vi efter muligheden for kun at købe mere plads, og ikke alle de andre ting der fulgte med ved at skifte pakke. Denne mulighed eksisterede desværre ikke hos denne hostingvirksomhed, idet deres pakker var predefineret.

"Du kritiserer hosting for at de beholder dine penge og at de har slettet dine data. Hvis hosting på dette tidspunkt havde gjort følgende:
  • Accepteret din straks-opsigelse og slettet dit hotel, og
  • Refunderet betaling for cirka 11 måneder.
Så havde du vel fået præcis hvad du har bedt om og betalt for?"
Enig. Hvis de havde accepteret opsigelsen og slettet mit hotel og refunderet betalingen for ca 11 måneder havde jeg intet at KLAGE over. Havde de afvist min anmodning om at gøre brug af opsigelses-aftalen og samtidig ladet mit hotel være, havde jeg igen heller ikke haft noget at KLAGE over.
Dit løsningsforslag er godt. Selvom jeg personligt mener behandlingen har været forkert, så vil jeg acceptere en sådan løsning som et "plaster på såret", og for at vise mine gode vilje fjerne den negative trustpilot-anmeldelse. Jeg tvivler dog på hostingvirksomheden er interesseret i at indgå en sådan aftale, men hvem ved.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:47

Opdatering:

Jeg oprettede i torsdags en claim i PayPal da betalingen var sket her igennem. I claimen skrev jeg det komplette hændelsesforløb og anmodede PayPal om at kigge på sagen idet jeg krævede mine penge tilbage fordi servicen var blevet lukket.

Jeg har netop modtaget en mail fra hostingfirmaet der informere om at de vil tilbagebetale pengene og at jeg bedes lukke PayPal claim. Det er derfor sket.

Tråden her har nok bedst af blot at dø ud. :-)

God weekend til alle.

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 18:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Smile Amen....RIP.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 19:21

Hej Michel

Det er jeg glad for. Jeg håber i finder en løsning som i begge kan leve med.

Der var nogle ting jeg havde helt misforstået, så jeg måtte læse hele din første indlæg igen. Det var også fordi jeg læste trustpilot-anmeldelsen om at 'hoster havde slettet dine data', så jeg kom til at rode lidt rundt i det. 

Jeg har lige sat mig ind i systemet der hvor du vælger 'straks' står der at man vælger 'slet alt inkl. backups'. Hoster skal altså slette alt i dette tilfælde, ellers beholder de jo dine data, som de ikke har ret til. 

Jeg troede altså du var mest sur over selve sletningen, men jeg kan godt se at dette aldrig var problemet. Mange af aminoerne har også henvist til sletningen som det mest alvorlige problem for dig, fordi de(vi) troede det var din største anke.

Men jeg kan se, at du allerede i første indlæg skriver at mailtabet skyldes fejl i forbindelse med flytning til den nye host.

Og hvis jeg har forstået dette 100% korrekt, så efter du har valgt 'slet alt' og skriver til hoster, så opretter han din site igen (men altså så med tomt indhold).  

Hvis det hele er korrekt forstået, så skulle hoster slette dine data og backup da du bad om det. Derudover kunne hoster bare lade dig beholde den tomme nye side i det år perioden løber, hvorved du havde fået alt hvad du nogensinde var blevet lovet. 

Så hvis hoster går med til at refundere dig penge, så syntes jeg du skal være godt tilfreds, hvad du også giver udtryk for. Men jeg tror ikke du skal bruge ord som 'plaster på såret' eller på anden måde antyde du har 'krav' på noget, for det kan I nok aldrig blive enige op. I skal nok bare være enige om at få sagen lukket.

Hvis du kan se det lidt fra hosters side, så har de jo overført alle dine mails korrekt og lavet en opsætning til dig der virker. Der var så for lidt plads, så du ønskede at flytte hosting, hvor de også hjælper dig. De ender så med at få 100 kroner ud af en hel masse arbejde, hvor det du 'mest' kan bebrejde er at hoster ikke på forhånd kunne gætte du ville få for lidt plads på deres billigste plan med 5Gb.

Men skriv endelig hvordan det ender her. Jeg håber i får lukket sagen.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 19:22

Michel Moore:
Tråden her har nok bedst af blot at dø ud. :-)

Så den først nu.

Ok. Der var du heldig. God weekend :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33

Jesper:

Hej Michel

Det er jeg glad for. Jeg håber i finder en løsning som i begge kan leve med.

Der var nogle ting jeg havde helt misforstået, så jeg måtte læse hele din første indlæg igen. Det var også fordi jeg læste trustpilot-anmeldelsen om at 'hoster havde slettet dine data', så jeg kom til at rode lidt rundt i det. 

Jeg har lige sat mig ind i systemet der hvor du vælger 'straks' står der at man vælger 'slet alt inkl. backups'. Hoster skal altså slette alt i dette tilfælde, ellers beholder de jo dine data, som de ikke har ret til. 

Jeg troede altså du var mest sur over selve sletningen, men jeg kan godt se at dette aldrig var problemet. Mange af aminoerne har også henvist til sletningen som det mest alvorlige problem for dig, fordi de(vi) troede det var din største anke.

Men jeg kan se, at du allerede i første indlæg skriver at mailtabet skyldes fejl i forbindelse med flytning til den nye host.

Og hvis jeg har forstået dette 100% korrekt, så efter du har valgt 'slet alt' og skriver til hoster, så opretter han din site igen (men altså så med tomt indhold).  

Hvis det hele er korrekt forstået, så skulle hoster slette dine data og backup da du bad om det. Derudover kunne hoster bare lade dig beholde den tomme nye side i det år perioden løber, hvorved du havde fået alt hvad du nogensinde var blevet lovet. 

Så hvis hoster går med til at refundere dig penge, så syntes jeg du skal være godt tilfreds, hvad du også giver udtryk for. Men jeg tror ikke du skal bruge ord som 'plaster på såret' eller på anden måde antyde du har 'krav' på noget, for det kan I nok aldrig blive enige op. I skal nok bare være enige om at få sagen lukket.

Hvis du kan se det lidt fra hosters side, så har de jo overført alle dine mails korrekt og lavet en opsætning til dig der virker. Der var så for lidt plads, så du ønskede at flytte hosting, hvor de også hjælper dig. De ender så med at få 100 kroner ud af en hel masse arbejde, hvor det du 'mest' kan bebrejde er at hoster ikke på forhånd kunne gætte du ville få for lidt plads på deres billigste plan med 5Gb.

Men skriv endelig hvordan det ender her. Jeg håber i får lukket sagen.

Hej Jesper

Som skrevet tidligere så er jeg godt opmærksom på at det måske ser lidt rodet ud og forvirrende når man læser første indlæg. Den var skrevet mens jeg var sur, og det kombineret med et langt detaljeret indlæg er sjældent en god cocktail. Det jeg var irriteret over er at jeg i opsigelsen skrev i note at jeg ønskede at gøre brug af den aftale jeg havde med XX medarbejder og få refunderet pengene. De skrev kl 14.23 at jeg ikke kunne gøre brug af den aftale fordi deadline var overskredet, og gik alligevel ind kl 14.25 og slettede hotellet. Det jeg så bliver sur over er at de tillader sig at slette hotellet på trods af de afviser min anmodning om at gøre brug af den aftale. De afviser anmodningen retmæssigt - de KUNNE vælge at være fleksible, men jeg har IKKE krav på de skal vælge at være det. Men jeg har det sådan at når nu de afviser min anmodning så kunne de godt spørge om jeg stadig ville lukke hotellet, eller om det så stadig skulle kører når nu jeg havde betalt for 1 år frem i tiden...

Sket er sket og jeg er en erfaring eller to rigere.

Endnu engang tak for dit konstruktive indlæg og god weekend.

Jeg modtog i øvrigt følgende mail fra virksomheden:

"Hej Michel,

Der er nu overført et beløb på 523.60kr til din konto.
Beløbet kommer af følgende:
613kr
-50.89 kr oprettelse, og administrationsgebyr for dig køb.
-38.51 kr hosting for perioden 27 maj -> 20 Juni.
Total 523.60kr

Du bedes venligst annullere din disclaim via paypal."

Jeg besvarede flg

"Hej XXX,

Jeg skriver en note i Paypal om at jeg har modtaget besked om at pengene er på vej, og så snart pengene er modtaget vil jeg lukke paypal claim."
og skrev et par minutter efter følgende:
"Opdatering.
Da jeg ikke kunne skrive kommentar i PayPal har jeg i stedet valgt at lukke claim'en således at PayPal ikke skal bruge tid på en lukket case.
Jeg forventer derfor at dette er endelig afslutning på sagen.
God weekend."
Samtidigt gik jeg ind og fjernede trustpilot anmeldelsen.
Jeg modtog flg svar
"Ja,

Såfremt du fjerner trustpilot anmeldelsen igen :)"
Jeg besvarede:
"Den skulle gerne være fjernet, selvom jeg må indrømme jeg synes det er frækt at komme efter case'en er lukket og tilføje endnu mere….."
Fik svar:
"Hej Michel,

Jeg ved ikke hvad du hentyder til med 'frækt', jeg har intet sagt eller gjort, udover at refunderet dine penge.
"
Jeg besvarede
"Hej XXX,
Det jeg hentyder til er at du skrev pengene var refunderet og bad mig lukke case'en. Efter jeg lukker case'en og skriver til dig at jeg forventer sagen er endelig lukket skriver du at det er den såfremt jeg fjerner anmeldelsen på trustpilot.
Jeg havde fjernet anmeldelsen på trustpilot, inden du skrev. Men derfor synes jeg nu alligevel det er dårlig stil - efter jeg lukker case på paypal - at tilføje et krav..
Anyways, vi to bliver nok aldrig enige, så lad os bare lade det ligge..."
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34

Nu er det således med tilbud og accept at hvis der bliver sat en frist på hvor man skal reagere inden, kan afsenderen efter denne dato/tidspunkt ikke blive bundet til tilbudet.

I det du så skriver til dem at du gerne vil have dine data flyttet nu efter fristen på det første tilbud, gør din forespørgsel så til et tilbud som "de andre" kan acceptere eller lade vær.

Du har derfor ikke krav på at få dine data flyttet da Du overskred fristen og ikke reagerede på tilbudet.

Man kunne så håbe at virksomheden pr. kulance udviste en service eller tog et mindre gebyr herfor. 

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)