Min opfattelse er at du har en al for snæver afgrænsning mellem hvad der er selvstændig virksomhed og et tjenesteforhold. Der er eksempelvis intet i tråden om hvilke arbejdsvilkår den pågældende opnår. Det at man er provisionslønnet er ikke i sigselv nok til at fastslå, at der er tale om et tjenesteforhold. Eksempelvis i det konkrete eksempe fremgår det blandt andet ikke: 1. Hvordan arbejdet tilrettelægges, hvem tilrettelægger dette - er det medarbejderen som bestemmer hvornår og hvordan mv. 2. Stiller hvervsgiver hjælpemidler til rådighed - eksempelvis tlf. bil eller pc. 3. Hvem afholder udgifter forbundet med salg? 4. Er medarbejderen forsikret? 5. Fra hvilke lokaliteter foregår arbejdet? Hvis din moral stritter mod selvstændig virksomhed og du i det konkrete tilfælde mener at det oplagt (hvad jeg ikke saglig begrundelse for) at der er tale om et ansættelsesforhold, hvor der skal afregnes skat løbende af indtægten, skylder du også trådstarter at fortælle at det medfører pligter, som baseret på mine pinde kunne være forsikring, at der stilles hjælpemidler til rådighed, omkostningsdækning, arbejdsplads mv. Det er altså ikke bare en omkostning til danløn som kommer til. Som arbejdsgiver er der en række pligter som alle har en omkostning (omend ikke i penge så tid). /Henrik
|
Tusinde tak:
sasa_kovacevic100@hotmail.com