Sorry - jeg mente faktisk, at det ikke er så relevant. Jeg har bemærket at du er kommet med fine, relevante indlæg under begge navne - om det så var den samme eller to forskellige personer er egentlig lidt ligegyldigt... mvh Hans |
Skattekonsulenterne:Det skriger jo til himmelen:
Manden skriver at selskabet har haft udgifter for 150.000 kr. hvoraf de 125.000 kr. er finansieret af egenkapitalen. Resten af ham selv. Dvs. der er O kroner tilbage af anpartskapitalen.
En ny køber kan lægge aktivitet ind i selskabet men skal stadigvæk reetablere kapitalen udover de 8.000 kr han skal betale for ???? Ja for hvad. Selskabet har et skattemæssigt underskud men det kan ikke bruges til noget i og med at selskabet er uden økonomisk risiko og der sker et ejerskifte af mere end 50% af anpartskapitalen. Jo hvis det kan godtgøres at selskabet ikke har drevet erhvervsmæssig virksomhed (hvilket nok vil blive svært - udgifterne er vel ikke afholdt for sjov).
Selskabet kan heller ikke gøres til genstand for en skattefri virksomhedsomdannelse for det er ikke jomfrueligt. Passer selskabets regnskabsår overhovedet til købers krav.
Hvad ligger der af øvrige ubetalte regninger i selskabet, herunder på den omtalte kreditkøbskonto ?
Mit bedste råd er at Lasse, hans evt. ægtefælle, fader o.l. skal lægge aktivitet ind i selskabet, inden det bliver tvangsopløst. Så har underskuddet nemlig en værdi.
åhh, små slag. Der er vel ikke noget, der skriger til himlen, med mindre man er i besiddelse af en himmelsk viden på området ;) - som skattekonsulent..
Med din indsigt ville det måske være bedre, at gøre Lasse opmærksom på, at hvis han skal komme bedst ud af et aps, hvor kapitalen er væk, netop skulle søge professionel rådgivning. I det hele taget forsår jeg ikke helt, hvordan egenkapitalen er blevet formøblet. Fortæl Lasse, hvordan han får lagt en sikker - måske på lidt længere sigt - overskudsgivende aktivitet ind i selskabet og finder midler til at reetablere egenkapitalen. Det vil være god rådgivning. Ellers skal Lasse spørge sin revisor.