Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS sælges 8000,-

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
I er sgu ikke lette at gøre tilfredse!Huh?

Sorry - jeg mente faktisk, at det ikke er så relevant. Jeg har bemærket at du er kommet med fine, relevante indlæg under begge navne - om det så var den samme eller to forskellige personer er egentlig lidt ligegyldigt...

mvh Hans

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 21:54 | Låst

Skattekonsulenterne:

Det skriger jo til himmelen:

Manden skriver at selskabet har haft udgifter for 150.000 kr. hvoraf de 125.000 kr. er finansieret af egenkapitalen. Resten af ham selv. Dvs. der er O kroner tilbage af anpartskapitalen.  

En ny køber kan lægge aktivitet ind i selskabet men skal stadigvæk reetablere kapitalen udover de 8.000 kr han skal betale for ???? Ja for hvad. Selskabet har et skattemæssigt underskud men det kan ikke bruges til noget i og med at selskabet er uden økonomisk risiko og der sker et ejerskifte af mere end 50% af anpartskapitalen.  Jo hvis det kan godtgøres at selskabet ikke har drevet erhvervsmæssig virksomhed (hvilket nok vil blive svært - udgifterne er vel ikke afholdt for sjov).

Selskabet kan heller ikke gøres til genstand for en skattefri virksomhedsomdannelse for det er ikke jomfrueligt. Passer selskabets regnskabsår overhovedet til købers krav.

Hvad ligger der af øvrige ubetalte regninger i selskabet, herunder på den omtalte kreditkøbskonto ?

Mit bedste råd er at Lasse, hans evt. ægtefælle, fader o.l. skal lægge aktivitet ind i selskabet, inden det bliver tvangsopløst. Så har underskuddet nemlig en værdi.    

åhh, små slag. Der er vel ikke noget, der skriger til himlen, med mindre man er i besiddelse af en himmelsk viden på området ;) - som skattekonsulent..

Med din indsigt ville det måske være bedre, at gøre Lasse opmærksom på, at hvis han skal komme bedst ud af et aps, hvor kapitalen er væk, netop skulle søge professionel rådgivning. I det hele taget forsår jeg ikke helt, hvordan egenkapitalen er blevet formøblet. Fortæl Lasse, hvordan han får lagt en sikker - måske på lidt længere sigt - overskudsgivende aktivitet ind i selskabet og finder midler til at reetablere egenkapitalen. Det vil være god rådgivning. Ellers skal Lasse spørge sin revisor.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:00 | Låst

Hvor er det dog lavt Ejler. Ét er at du igen spammer en tråd med SMBA-snak. Jeg havde nok ikke regnet med andet, men at begynde at beskylde mig for ikke at kunne stave er godt nok langt ude. Nu ligger landet på den ene side sådan at jeg fik 13  i retstavning i tidernes morgen og på den anden side sådan at jeg har dummet mig og købt en bærbar computer hjem til med et elendigt tastatur hvor bogstaverne "springer".

Og lad os så samtidig slå fast at jeg ikke har nogen bagstoppere ligesom at det her med Henriks brugernavn(e) ikke har noget  med russisk mafiaso at gøre.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 23:05 | Låst

Bjarne Ravn:

Skattekonsulenterne:

Det skriger jo til himmelen:

Manden skriver at selskabet har haft udgifter for 150.000 kr. hvoraf de 125.000 kr. er finansieret af egenkapitalen. Resten af ham selv. Dvs. der er O kroner tilbage af anpartskapitalen.  

En ny køber kan lægge aktivitet ind i selskabet men skal stadigvæk reetablere kapitalen udover de 8.000 kr han skal betale for ???? Ja for hvad. Selskabet har et skattemæssigt underskud men det kan ikke bruges til noget i og med at selskabet er uden økonomisk risiko og der sker et ejerskifte af mere end 50% af anpartskapitalen.  Jo hvis det kan godtgøres at selskabet ikke har drevet erhvervsmæssig virksomhed (hvilket nok vil blive svært - udgifterne er vel ikke afholdt for sjov).

Selskabet kan heller ikke gøres til genstand for en skattefri virksomhedsomdannelse for det er ikke jomfrueligt. Passer selskabets regnskabsår overhovedet til købers krav.

Hvad ligger der af øvrige ubetalte regninger i selskabet, herunder på den omtalte kreditkøbskonto ?

Mit bedste råd er at Lasse, hans evt. ægtefælle, fader o.l. skal lægge aktivitet ind i selskabet, inden det bliver tvangsopløst. Så har underskuddet nemlig en værdi.    

åhh, små slag. Der er vel ikke noget, der skriger til himlen, med mindre man er i besiddelse af en himmelsk viden på området ;) - som skattekonsulent..

Med din indsigt ville det måske være bedre, at gøre Lasse opmærksom på, at hvis han skal komme bedst ud af et aps, hvor kapitalen er væk, netop skulle søge professionel rådgivning. I det hele taget forsår jeg ikke helt, hvordan egenkapitalen er blevet formøblet. Fortæl Lasse, hvordan han får lagt en sikker - måske på lidt længere sigt - overskudsgivende aktivitet ind i selskabet og finder midler til at reetablere egenkapitalen. Det vil være god rådgivning. Ellers skal Lasse spørge sin revisor.

Nu er det jo en salgsannonce han har oprettet og ikke et spørgsmål/Herudover et ønske om råd. Egenkapitalen er blevet formøblet på grund af afholdelse af udgifter fremgår det.   Jeg kan desværre  ikke fortælle ham hvordan han får lagt overskudsgivende aktivitet ind i selskabet for det kræver han kan lave sådan aktivitet. Det kan jeg jo ikke udtale mig om, udover at hvis han kunne så havde han vel gjort det. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:14 | Låst

Bjarne Ravn:
Der er vel ikke noget, der skriger til himlen, med mindre man er i besiddelse af en himmelsk viden på området

Man kan enten forholde sig til det at det går skidt for hans ApS eller til at det rent faktisk er et produkt, som han ønsker at sælge - ApS'et. At man ikke behøver at være skattekonsulent for at se at tilbudet skriger til himlen, vidner de talrige bemærkninger fra Aminoer om. Det endda fra Aminoer hvis dagligdag ligger langt fra skatteretten.

Der tilbydes et ApS til en ublu pris og så er det rimeligt, at fortælle potentielle købere hvorfor denne vare er for dyr til prisen og hvorfor det er en dårlig ide at købe det pågældende ApS.

Det skal også bemærkes, at der til trods for at der rent faktisk ikke efterspørges rådgivning, bliver rådgivet om hvorledes Lasse kan forholde sig for at bevare skatteværdien af hans underskud.

Nuvel tråden er startet for snart 2 år siden og det er let at være bagklog i dag, hvad man kunne have gjort.

Henrik

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:49 | Låst

Jeg er interesseret - så vend hurtigt tilbage

Hilsen

Tommy

nautic@c.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 23:12 | Låst

Mon ikke selskabet er likvideret/tvangsopløst nu.  Kan ikke forestille mig at nogen har købt det

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 00:14 | Låst

Skattekonsulenterne:

Ja for hvad. Selskabet har et skattemæssigt underskud men det kan ikke bruges til noget i og med at selskabet er uden økonomisk risiko og der sker et ejerskifte af mere end 50% af anpartskapitalen.  Jo hvis det kan godtgøres at selskabet ikke har drevet erhvervsmæssig virksomhed (hvilket nok vil blive svært - udgifterne er vel ikke afholdt for sjov).

Hej Bent / Klovn / Peter

Først lige en tak for de gode og saglige indlæg i skriver i debatterne her inde.

Og så lige et spørgsmål der kan relateres til denne her gamle tråd.

Jeg er i udlejningsbranchen og vil ved en overtagelse af en kollega skulle værer opmærksom på om der skyldes moms skat og løbende udgifter, men da varen (en jukebox) forbruges straks vil der ikke gemme sig sager som skal udløse erstatninger / reklamationer som dukker op efterfølgende.

Hvis jeg køber et eksisterende virksomhed der har et underskud, men som har udsigt til en positiv drift, er det så rigtig forstået at jeg ikke kan anvende dette underskud til noget.

I samme situation hvis jeg køber et eksisterende virksomhed med aktiver for. kr. 300.000 stående som afskrivningsgrundlag i regnskabet, så vil jeg da kunne anvende de afskrivninger uanset hvad jeg måtte betale for at overtage anparter/aktier i det pågældende firma.

Det er pt. ikke aktuelt, men mere for at være opmærksom på hvad jeg skal have med i mine betragtninger hvis det bliver aktuelt. Det er jo både hårde og spændende tider pt.

Håber i vil svare på denne.

Thomas Bonde

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 00:35 | Låst

Det er sådan set korrekt.

E selskabet tomt og uden økonomisk aktivitet kan du ikke bruge underskuddet. Indeholder selskabet kun en jukeboks vil jeg mene at det er tomt. Har selskabet et skattemæssigt afskrivningsgrunmdlag på 300.000 kr. vil dette fortsat bestå.

Er selskabet ikke tomt kan du bruge underskudde men bemærk lige at dette underskud når der er sket ejerskifte max. kan nedbringe selskabets indkomst til summen af nettokapitalindtægter og udlejningsindtægter. Dvs. hvis jukeboksen udlejes kan underskuddet ikke modregnes heri (men i al anden indkomst)   

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 11:04 | Låst

Hej Bent

Det vil så sige at hvis jeg køber et selskab med et underskud fra forgående år med et underskud på f.eks. kr 50.000 med en omsætning så det ikke kan siges at være tomt, så kan dette underskud anvendes  i fremtidig positiv indtjening. Dog ikke i udlejning af jukebox eller andre andre aktiviteter der ligger  i firmaet i forvejen.

Men kan modregnes i nye aktiviteter der tilføres eller positiv kapital inkomst. Er det korrekt forstået.?

På forhånd tak

Thomas

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)