Får det et samarbejde mellem told og skat igang, hvor man ser om der faktisk er tale om rent private varer købt af CVR - eller opdages noget sådan kun ved evt. regnskabsgennemgang af regninger?
Hvorfor mener du, at Skat samarbejder med sig selv? Told er jo ikke en selvstændig enhed, men hører under Skat..
Told er jo ikke en selvstændig enhed, men hører under Skat..
Præcis... Told er en afdeling af skat.... - Derfor kan det sagtens kræve et formelt samarbejde... - Sådan gør man også i større virksomheder i det private.
Jeg synes du skal lade din harme få ro og leve med de ting
Jeg ved ikke lige hvor du får det med Harme fra ?. Men ser jeg noget som bør ændres vil jeg altid gøre opmærksom på det. Det hedder ytringsfrihed. Og til din oplysning var der tilbehør til min hund, i den pakke som de åbnede. Kan du lige forklare mig logikken i at de åbner den pakke ?.
Hvorfor mener du, at Skat samarbejder med sig selv? Told er jo ikke en selvstændig enhed, men hører under Skat.
Jo men som navnet vel lidt indikerer - så laver de jo ikke helt samme daglige arbejde. Spørgsmålet er om Told - ud over at åbne pakken for at se om varen er lovlig - punktafgift osv - i henhold til toldloven - også laver skattearbejde i.h.t. skattelovene - og kontakter virksomheden med spørgsmål om, hvorfor ex 5 PS3 spil er relevante for en malervirksomhed at importere med reversecharge moms -
Kan du bedre li jeg skriver om told også ved vare kontrollen laver det skattelovmæssige ud over det toldlovmæssige, så er det fint med mig
Kender du svaret?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du glemte at svare på mit spørgsmål, nemlig hvilke EU-paragrafer du mener er i strid med dansk lov, omkring lovligheden i at tolderne åbner pakker til stikprøvekontrol
De danske regler siger helt klart at kontrol er okay, der er vel ikke så meget at være i tvivl om.
Jeg kan ikke se noget i dit link der siger modsat, er du sikker på det er det rigtige link du har sendt? I så fald hvilken del af teksten mener du forbyder kontrol?
Kan du bedre li jeg skriver om told også ved vare kontrollen laver det skattelovmæssige ud over det toldlovmæssige, så er det fint med mig
Kender du svaret?
Jeg ved at for kopivarer henvender de sig til Producenterne af originalvarerne så de efterfølgende kan sagsøge dig. Og man kan vel gå ud fra at det samme gælder for de andre parter.
Told er jo ikke en selvstændig enhed, men hører under Skat..
Præcis... Told er en afdeling af skat.... - Derfor kan det sagtens kræve et formelt samarbejde... - Sådan gør man også i større virksomheder i det private.
Det er jeg skam klar over, men har svært ved at følge logikken i spørgsmålet, da begge sager ville varetages af samme afdeling..
Nej, der er som udgangspunkt intet problem omkring import af forskellige varetyper, underordnet hvad branchekode man er registreret i. Det vil dog være en løbende vurdering, hvad Skat ønsker at kigge nærmere på jf. mit tidligere indlæg om årsager til kontrol.
Jeg ved at for kopivarer henvender de sig til Producenterne af originalvarerne så de efterfølgende kan sagsøge dig. Og man kan vel gå ud fra at det samme gælder for de andre parter.
jep den er jeg med på - men det er som jeg ser det mere det typiske told arbejde med kontrollen - spørgsmålet er, om de går ind i skatteaspekter.
Lad os sige en virksomhed registreret som malerfirma - i CVR regi importerer uden moms (reverse charge) - 5 stk PS3 spil fra EU - stiller Told (skat) så spørgsmål til om det er til privat brug i virkeligheden - rent moms/skattemæssigt - hvis de i toldkontrollen finder ting, som ret oplagt for virksomheden ikke hører under dens normale drift (jeg ville ikke bruge whisky - da det vel er punktafgift og derfor har andre aspekter)
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER