Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Så kald det sgu da det, som det er! - Det jo i dit tilfælde bare en rabatklub, som man skal betale x-antal tusinde om året for at være medlem af.
Men det er jo ikke sådan det bliver solgt over kommende distributører. Det bliver jo solgt som genvejen til de nemme millioner.
Tak Simon!
Du hopper jo lige præcis i med begge ben, og demonstrerer på fornemmeste vis hele meningen med mit indlæg.
NEJ - det er ikke en rabatklub, og i LR, som er det selskab jeg repræsenterer, er der ingen årlige gebyrer og jeg har ikke hørt nogen LR-partnere kalde det en nem vej til millioner, men en MULIGHED for at tjene ekstra penge ved at starte som forhandler, lige så vel, som der er også er en MULIGHED for at tjene ekstra penge ved at åbne en webshop.
DERFOR valgte jeg netop også den lettere provokerende overskrift, for selvfølgelig er der noget der hedder MLM-branchen, men problemet er bare, at folk tror de kan sige noget klogt om specifikke produkter og specifikke firmaer, baseret på deres samlede viden (eller mangel på samme) om hele MLM-branchen - og det kan man selvfølgelig ikke.
Simon Peter Langkilde Jakobsen: Og gu fanden er det pyramide - Tegn strukturen på et papir og du får en pyramide, dermed ikke sagt det er ulovligt eller skidt, MEN DET ER EN PYRAMIDE. Alle lever af dem under sig, og de kunder som de skaffer. PUNKTUM
Ja, det er en pyramide, for det er stort set alle firmaer jo, hvis du tegner deres organisationsdiagram, og dem i toppen lever af dem i bunden - lige meget hvor du kigger hen. Så at kalde det et specifikt problem inden for MLM-branchen er direkte stupidt.
Det er også muligt hos os at tjene penge - uden nogensinde at oprette en eneste forhandler, så igen TAK - fordi du med al tydelighed demonstrerer hele min pointe med indlægget, nemlig at man ikke kan bruge hele branchen til at udlede noget som helst.
Man er nødt til at kigge på hvert enkelt firma.
Simon Peter Langkilde Jakobsen: Og mit synspunkt er at produkterne bare er skalkeskjul for at kunne drive de her pyramide forretninger. Hvorfor skal man betale fx. flere tusinde når man opretter sig. Ja ja man får sin egen "Webshop" - jesus christ, det man får er et subdomæne, som man kun selv kan logge ind på. Det koster altså ikke 5 flade ører at oprette
Fordi det ER et skalkeskjul - hvis der er tale om et ulovligt pyramidefirma - men hvis det er et reelt MLM firma, så må du da meget gerne bevise din påstand - for i så fald er alle MLM-firmaer ulovlige - og så er det sgu da mærkeligt at mange af dem har fået lov at overleve i over 30 år.
Og nej, hos er der ikke gebyr for at oprette sig - så IGEN demonstrerer du hele meningen med mit indlæg. Det giver INGEN mening at udtale, at "sådan er hele MLM-branchen" - med mindre man selvfølgelig har lyst til at fremstå som en tosse, der tager fejl hele tiden.
Simon Peter Langkilde Jakobsen: Derudover er der ofte et årligt gebyr
Nope - bruger vi heller ikke...
Simon Peter Langkilde Jakobsen: Ergo overskuddet genereres på baggrund af sælgernes og distributørernes gebyrer og ikke på de solgte produkter.
Forkert igen...
Så endnu en gang TAK for din fine demonstration af nødvendigheden af mit indlæg.