Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig passe!!!!

Side 7 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den var til John  Smile

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 22:32

Bankerne er på undt og godt - i konkurrence mod hinanden og stjæler med arme og ben hinandens kunder. Pt bløder DDB til Nordea og en del mindre banker fanger også op. Bankerne kæmper om kunderne kan jeg love- men jo ikke om kunder de ikke mener de kan tjene på, sådan er det jo (lyder lidt som Margrethe Vestager citat)

Ja de er i hård konkurrence med hinanden. Man ligger som man har redt. Måske lidt hårdt at sige, men ris til egen røv.
jeg vil ikke kappe alle banker over i en kam. For ved der er enkelte små banker der faktisk klarer sig forbløffende godt! 

Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:54

Thomas Frost:
Ja den tror jeg de fleste har forstået, men du må også forstå at vi er en del som er hamrende ligeglade. Hvis banken vil stille en person op og give mig et nummer, så fint med mig. Det er et privat firma, de kan gøre lige præcis som de vil, for min skyld.

Smukt skrevet for det er lige præcis det som det er!!!

Hilsen Klaus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55

Cookie:
Du citerer ved at markere det du vil citere og så trykke på den blå linje med Marder det du vil citere) Big Smile

Griner, takker. 

Jo og hvor mit syn på tingene ikke ligefrem er i bankernes farvør -så kan jeg ikke mene man skal smide sten bare for at smide med sten. Man er nødt til at se og ikke mindst forstå begge sider før man ud fra det store billede kan mene det man nu mener. Jeg er ikke ansat i en bank, jeg er derfor ikke underlagt at tænke på bankernes veg og vel - men er også tilhænger af bankerne i høj grad er medskyldige i krisen - i ond mening tror jeg ikke men i rent manglende dygtighed indefor det felt man nu sidder i. Jeg er meget imod det er lidt for let for bankerne at løbe fra deres ansvar -for man kan jo ikke rigtig gøre noget. Man skal jo bruge dem.. Omvendt er jeg ikke blind for fx. de stress test du sendte links på - og det gør billedet mere farvet.

Men kom ikke og sig at bankerne agere forretning på en måde som kommer Hr. og Fru Hansen til deres bedste...!

Uanset hvad så er konkurrence sundt også i bank verden -jo mere man bliver udfordret jo mere præstere man hvis man vil overleve. Og lige nu ruller der altså 4-7 banker som udefra er helt ens - men sikkert for folk med mere forstand - meget forskellig -så er coop bank jo et frisk pust!

:-)

Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:04

mr.mig:
Uanset hvad så er konkurrence sundt også i bank verden -jo mere man bliver udfordret jo mere præstere man hvis man vil overleve. Og lige nu ruller der altså 4-7 banker som udefra er helt ens - men sikkert for folk med mere forstand - meget forskellig -så er coop bank jo et frisk pust!

Det er sgu da lige meget, er så træt af personer som dig og Ronni som når de indser de har taget fejl drejer hele tråden hen på noget som intet har med det at gøre, luk dog røven eller skriv om Nordea og Ronnis's store problem ved at vente 8 min. Nu handler det hele lige pludseligt om bankerne generelt fordi I 2 tåber ikke kan argumentere mere for det oprindelige...

Mr. Mig og Ronni er gift :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26

mr.mig:

Men kom ikke og sig at bankerne agere forretning på en måde som kommer Hr. og Fru Hansen til deres bedste...!

det er jo ikke deres første mål i alle fald nej Smile - men omvendt - så konkurrer de mere end du måske tror, også om hr og fru hansen - uden hvilke de ville mangle penge - så hr og fru hansen kan også shoppe rundt og finde deres bedste bank, hvilket ex mybanker jo ofte netop opfordrer til og har gode lister over renter og gebyrer - men bankernes hovedformål er at tjene penge - det gøres bare ikke generelt uden tilfredse kunder.

Hr og fru hansen vil ikke ha det så let hvis de kun skal ha ha en lønkonto med et lille indstående, for det koster iflg. mybanker (vagthund og ikke bank positiv som sådan) koster det ca 5-800 kr p.a. at drive en helt almindelig konto for en helt almindelig bank og det vil en del banker ha hr og fru hansen til at betale. Indtil nu tror jeg kun det er Danske Bank der har annonceret en pris for en alm. konto, men et par andre har sagt de vil følge efter, andre dog sagt klart fra. (konkurrence må man vel kalde detSmile)

mr.mig:

Ja stensikkert er konkurrence sundt og meget velkomment.

Der er faktisk ganske store forskelle som nok tager for lang tid at påpege, men vist er der masser af ligheder - i DK og verden over - det er nok ikke let at opfinde nye banker med personlig kundebetjening, hvis det var det, så vi det et eller andet sted i Europa. 

Vi havde giro bank som havde lidt samme forudsætninger som COOP måske kan få, men med nedlæggelse af postkontorer, deres overtagelse af bikuben som blev spist af DDB - så forsvandt den jo. Nu ser vi, om COOP kan genopfinde et nyt bankkoncept. -hvor de jo nok kan slippe for at begå de gamle bankers fejl med at køre med i boligspekulationen som jo drev en del af krisen - noget de gamle har lært af heldigvis.

Man skulle TRO der var marked for en bank med kontanter - MEN deres kunder kan let være nogen som de ikke kan tjene på (rene mindre indlånskonti) og så bliver de fanget i gebyrmøllen - da jeg ikke tror de laver sammenhæng hvor købmandskunden kommer til at betale bankdriften - på sigt i alle fald. De er det eneste jeg lige nu kan se komme ind og drive bank, andre der lige venter på chancen ser jeg ikke, men så er der internationale formidlere, paypal osv - og måske nogen vi ikke kender idag - som også kunne dække mere end de gør, og jeg tror mere transaktionshandel kan gå internationalt - men jo hverken kontanter eller generelt lave gebyrer

egentlige monopoler ligger nok så meget i betalingsformidling - nets - dankort osv. formentlig undskyldt i stordriftsfordele

sov godt i alle fald - eller måske er det GOD morgen Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:00
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Klaus Poulsen:

Det er sgu da lige meget, er så træt af personer som dig og Ronni som når de indser de har taget fejl drejer hele tråden hen på noget som intet har med det at gøre, luk dog røven eller skriv om Nordea og Ronnis's store problem ved at vente 8 min. Nu handler det hele lige pludseligt om bankerne generelt fordi I 2 tåber ikke kan argumentere mere for det oprindelige...

Hvad mener du det skulle handle om? Er ikke helt med på hvad du er uenig i ... eller hvad du mener?! Mener du banken yder fin service? Eller hvor vil du gerne hen når du siger det pludselig handler om banker generelt... 

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:21

Klaus Poulsen:

mr.mig:

Hej Klaus
Jeg kan læse du ikke har forstået budskabet. Prøv at læse indlæg igen!
Det handler om innovation og om jeg ikke føler det er kundeservice når nu de prøver på at forbedre kundeservice.
Det er budskabet!

Længere ventetid har da betydning og tæller med i en oplevelse af god kundeservice. Er du ikke enig i dette?

Jeg synes ikke det er kundeservice at have en person til at stå og trække et nr. til mig når der mangler personale til at ekspedere ved kasserne og der kun er 2 kasser åbne og over 25 i kø. Det synes jeg ikke er fair og ikke særlig gennemtænkt.

Det kan godt være det ikke er sådan i alle banker og der er nogen som ikke har ligeså mange besøgende kunder, men der hvor jeg har været 3 forskellige filialer i KBH fungerede det på samme dårlige måde.
Man bliver taget godt i mod og overladt til sig selv i køen? Hvad er meningen!

De 8 min ventetid var den hurtigste dag. 15 min har jeg også ventet. Men det handler ikke kun om ventetid men om selve det signal man sender og vil sende.
Jeg er med på banken gør det i god tro osv.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:31

Cookie:
Hr og fru hansen vil ikke ha det så let hvis de kun skal ha ha en lønkonto med et lille indstående, for det koster iflg. mybanker (vagthund og ikke bank positiv som sådan) koster det ca 5-800 kr p.a. at drive en helt almindelig konto for en helt almindelig bank og det vil en del banker ha hr og fru hansen til at betale.

Det er korrekt. Det er de gennemsnitlige omkostninger de danske banker har p.t. på drift af konto.
Men driften kan jo forbedres og man kan nedbringe denne omkostning markant ved at sætte ind og være mere innovativ.
Jeg er sikker på de penge kan findes i såkaldte "smid ud af vindue" omkostninger som mange banker har i dag.
Der kan effektiviseres meget mere end der bliver gjort i dag (og snakker ikke om bare at lukke kasser osv. ned).
Der er jo så mange forretningsgange der kan forenkles og arbejdsgange som kan blive slået sammen og penge at sparre rundt omkring. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni der er vist ikke andet for end at du må slå dig ned som bankkonsulent, og hjælpe de store banker forbedre deres forretning, du ved jo en hel del mere om deres forretning end de selv gør, og det kan jo have stor værdi hvis du med din viden kan forbedre bankernes bundlinje.

Side 7 ud af 9 (81 indlæg)