Du har fuldstændig ret, og nævnte også alene fordi det skader MLM/NM - jeg er ikke modstander af konceptet, det har jeg aldrig sagt jeg er, tværtom. Og den dag de er nogen der er klar til at lave alt det indledende, så kan jeg have unikke produkter klar på 6 måneder. Så det er misforstået hvis man tror jeg er mod MLM/NM. Det jeg er i mod er de mennesker som f.eks. John Sommer og Forever Living som virksomhed. John Sommer har jeg ikke en opfattelse af som værende være i stand til at redegøre for kritiske forbrugerspørgsmål som i nutiden er ganske simple, f.eks. hvorfor de anvender parabener i et 30ml produkt når det alene anvendes til formål der ikke er nødvendige i den type produkt. Forever Living branded udstråler jo noget stærkt og skaber en bevidsthed i folk, men sandheden er da at de ikke ligefrem ønsker at give informationer om deres produkter så det er nemt at finde, de vil hellere, som så mange andre sælge illusioner.
|
BusinessMaroc:har jeg ikke en opfattelse af som værende være i stand til at redegøre for kritiske forbrugerspørgsmål som i nutiden er ganske simple, f.eks. hvorfor de anvender parabener i et 30ml produkt når det alene anvendes til formål der ikke er nødvendige i den type produkt.
Om enkelte personer i enkelte firmaer forsøger at fremstå mere vidende end de reelt er, kan vel aldrig komme HELE firmaet til last - og vel slet ikke hele branchen!?
Glemmer du ikke også, at en NwM-forhandler i høj grad er at sammenligne med en blanding mellem en reklame og en sælger? Altså - en person, der på ingen måde forventes at have hele produktkendskabet.
Hvis du lytter til bare et par enkelte TV reklamer for kosmetikprodukter i DK - så går jeg ud fra, at du med din baggrund og viden sidder og enten klasker dig på lårene af grin, eller river dig i håret i desperation over, hvad de slipper afsted med af floskler og udokumenterede fraser?
Derfor siger jeg igen og igen - jeg vil 100 gange hellere have en anbefaling fra en der har gode erfaringer med et produkt, end jeg vil have det fra en person i en butik, som kun har teoretisk erfaring med produktet. Og jeg er helt enig i, at hverken personen i butikken eller personen der kommer med anbefalingen har en kinamands chance for at kunne redegøre for hele ingredienslisten, og slet ikke cocktail-effekten i ingredienslisten, men PRÆCIS DERFOR vil jeg hellere have anbefalingen fra en, der har brugt produktet på sig selv, og det er bl.a. derfor jeg er tilhænger af MLM-konceptet.
Og jeg mener på ingen måde, at jeg eller mange andre i de forskellige firmaer forsøger at spille klogere end en materialist eller farmaceut - men jeg mener bestemt, at vi som udgangspunkt er en hel del mere vidende end den gængse forbruger, da vi trods alt har brugt et par år på at forsøge at sætte os ind i ingredienser + konkurrerende produkter etc. + vi får en del mere info omkring produkterne end den gængse forbruger gør - netop så vi har bare en lille chance for at svare på kritiske spørgsmål.
Og hvis du kigger dig omkring på diverse skønhedsblogs og skønhedsforums - så er det I HØJ GRAD brugt, at forbrugere spørger andre forbrugere til råds, i modsætning til at gå ned og spørge i butikken - så jeg er ikke i tvivl om, at NwM-branchen som helhed har fuldstændig fat i den lange ende her.
Men derfor skal man selvfølgelig stadig ikke tale ned om sine konkurrenter eller forsøge at gøre sig klogere end man er - det er jeg helt enig i.
Bliv gratis medlem