Men hvor skal folk kigge hen?
De kunne jo f.eks. kigge derhen, hvor de kan få lov at prøve produkterne inden de køber, hvor de kan komme til produktpræsentationer, og høre om andres erfaring med produkterne, hvor de kan få produktprøver af en hel plejeserie, så de kan teste kombinationen inden de køber og hvor de kan få lov at sende det brugte produkt retur, hvis de har købt noget, de alligevel ikke er tilfredse med.
Personligt synes jeg det lyder som et meget godt sted at starte. 
Er man så ekstremt kritisk, så kunne man jo også kigge derhen, hvor man kan få lov at besøge fabrikken, der fremstiller produkterne, og hvor man kan tale med nogen af dem, som er med til at producere dem.
Men det findes jo nok ikke rigtig nogen steder ..... eller vent .... - det gør det jo! 
Da jeg, ifølge din opfattelse, har misforstået det skrevne ord, så synes jeg da lige vi skal gennemgå det.
Vi er vel enige om at du svarer på et spørgsmål der stilles og der spørges om hvilken retning kunder skal se/gå i ikke?
Du siger:
1. Gå derhen hvor man kan prøve produkterne inden man køber. Det kan man alle velassorterede steder herunder i Matas, så der er MLM/NM ikke særegent.
2. Kan komme til produktpræsentationer. De fleste at de produkt præsentationer der afholdes i MLM/NM regi er udelukkende for at hverve kunder, og det begrunder jeg med det faktum at der ikke er nogle MLM/NM firmaer der endnu har nogle helt unikke kosmetiske produkter. Andres erfaringer med kosmetiske produkter er i mange tilfælde værdiløse men kan da give en retningslinie, men hvorfor ikke bare poste alle disse "positive" anmeldelser online for det pågældende MLM/NM produkt, så folk i ro og mag kan nærstudere tingene og relatere sig til de der oplyses og ikke hvad der smides ud i et MLM religiøst forum.
3. Jeg tvivler på at MLM/NM firmaerne giver produktprøver der i størrelse er store nok til at man kan nå at se et resultat, men ellers link gerne til dette så kan folk jo få nogle "gratis" prøvepakker og så bedømme derefter. Og så nærlæste jeg lige igen ... de kan få produktprøver...inden de køber...og hvor de kan sende det brugte tilbage, hvis de har købt noget... de alligevel ikke er tilfredse med...
Vi kan vel godt blive enige om at der vrøvles ikke? Og post gerne alle mlm/nm link til selskaber der giver prøver så folk SELV kan teste det uden at blive forstyrret. Altså hvis der findes nogen. For i Mats kan du gå ned og prøve tingene hver dag og sige du gerne vil prøve det inden du køber og så lader de dig være indtil du har spørgsmål.
Det var så det du skrev er en god idé.
Så går du over i anbefalingen hvis man er kritisk og skriver
1. Man kunne se derhen hvor man kunne besøge fabrikken der fremstiller produkterne og tale med dem der er med til at producere dem.
Og der er det så bare jeg beder dig om at give oplysninger om bare 1.. bare 1. mlm/nm virksomhed der tilbyder dette UDEB man er kunder og hvor det er de ansvarlige for formuleringen af produktet man taler med og ikke dem der hælder vand i beholdere og blander faserne samme.
Jeg tror ikke på eksistensen af et sådan MLM/NM firma og DERFOR kalder jeg det VARMLUFT det du skriver, da jeg faktisk vil postulere at det du henviser til er løgn og latin da du ikke kan bevise det.
OG! OG! OG! OG!
Lad det nu være slået fast ÈN GANG FOR ALLE, at jeg har den dybeste respekt for den seriøse MLM/NM model - for den kan generere penge til både ejere og deltager OG jeg er IKKE i gang med en smædekampagne mod MLM/NM.
Det jeg ikke har noget i mod mens jeg spiser min CousCous færdig, er at prikke lidt til dem af jer der sælger varmluft og tror på hvadsomhelst uden I generelt har det mindste belæg for at have den viden der skal til for at man kan udtale sig om produkter, deres virkninger og sammensætning på et professionelt niveau., udover det salgs materiale I har gennemlæst og hamrer ind i hovedet på folk der ved mindre end jer selv i almindelighed (hvilket dog heldigvis ændrer sig da folk er mere og mere kritiskem især overfor overprices produkts som de fleste MLM/NM produkter er i kategorien kosmetik).