Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afslag fra tradedoubler - konspiration eller ej

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Hold dig langt væk fra Tradedoubler. Det er mit råd til dig.

Jeg kan ikke helt følge dig i følgende. Jeg har rigtig gode erfaringer med TradeDoubler og har efterhånden brugt dem i en lang årrække. 

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Bjarke Klüwer:
Restriktionerne på udvalgte keywords gælder kun når der er tale om betalt annoncering (Tænk annoncering i AdWords og AdSense), ikke ved organisk ranking i søgemaskinerne.


Som udgangspunkt korrekt.

Enkelte udbydere af "quick lån" har været ude med riven vedr. bestemte søgeord i de organiske resultater hos et af de større netværk.

Men det er så også eneste tilfælde jeg har oplevet.



Det med de betalte er også de eneste begrænsninger jeg har set. Men husk det er den officielle udmelding. Og husk at nogen netop klogeligt vælger at gøre brug af affiliate marketers pga at SEO kræver tid og viden. Nogen har så måske tid og viden, men ved at det kan kræve enorme ressourcer at komme til tops eller finde de lavthængende frugter. 

Webshops tekniske tilstand mht SEO er generelt ekstremt dårligt. Det er meget sjældent jeg ser en der er godt bygget op. Det skyldes som regel at de systemer, der er lavet bare ikke er klar til brug, hvad den tekniske SEO-del angår.

Det betyder også at affiliate marketers har et enormt forspring med deres WordPress-installationer. Der skal ikke mange tekniske justeringer til før WordPress gør sig godt i Google. Der er så alligevel mange der sætter WordPress dårligt op mht SEO alligevel. Især dem, der gætter på hvordan SEO virker. Men affiliate marketers, der lever af det, har ikke råd til at lave for mange fejl her, så de plejer at gøre de mest basale ting rigtigt her, og så ved de hvilken ihærdighed det kan kræve. 

En tænkt historie igen:
En er blevet godkendt, og sådan er det nogengange. Det er jo næppe for sjov at de har tilmeldt sig. Det kan være de ikke har gennemtænkt at det kan være en dårlig idé at godkende direkte konkurrenter, der ikke kommer med nye kunder. Måske havde de selv en dårlig placering i Google først, og senere har fået en god en. Så har de en affiliate marketer eller flere, som de ikke bare vil smide ud. Nogengange kan de jo så bare sætte satserne ned. 

Deres situation med at der kun er en webshop og en affiliate marketer, der dominerer på hovedsøgeord på Google kan sagtens ændre sig i morgen. Hvis der pludselig er en eller flere nye leverandører og de begynder at satse rigtigt kraftigt på SEO og de hårde søgeord, så kan det godt tænkes at de to første spillere ryger nogle sider ned i Google. Så bliver affiliate marketing lige igen interessant for pågældende webshop. Det kan faktisk godt være at det er sådanne mekanismer de også er klar over at sådan mekanisker potentielt kan ske.  

Og så lige en om den officielle udmelding: 
Hvis jeg nu vil starte webshop op, der sælger bøger om iværksætteri og ikke har fået sørget for at få styr på SEO-delen som jo også tager tid, så kunne jeg godt melde ud til Amino.dk at deres affiliate aftale med mig kun galdt SEO. Betalt traffik kunne jeg jo selv sørge for. Amino.dk ville jo have superlet ved at outranke mig på diverse søgeord, men fordi de har en enorm kontaktflade og kunne skabe meget mere traffik end jeg selv kunne, ville de jo være særdeles attraktive til at markedsføre min virksomhed. Hvis det derimod var en nybegynder, der lige har installeret en hjemmeside, der kun stiler mod mine hovedsøgerord, så bliver hun/han måske først interessant når kampen om trofæ-søgeordet er gået hen og blevet et rotteræs der næsten ikke kan betale medmindre man ikke bestiller andet end at arbejde med SEO. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Havde jo lige lovet at jeg ville fortælle hvordan det gik med dette, så her er lige en opdatering.

Jeg kontaktede tradedoubler hørte ikke noget i et par dage og blev så pludselig godkendt uden at lave nogen ændringer på siden, så ved jeg ikke hvad der er sket, men jeg er sådan set tilfreds :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Klüwer:

Remydk:
Hold dig langt væk fra Tradedoubler.

For at dit råd kan bruges konstruktivt, mener jeg, at du bliver nød til at argumentere for hvorfor du mener, at folk skal holde sig fra TradeDoubler.

Remydk forsøger at sværte Tradedoubler til, hver gang han får chancen. Han argumenterer sjældent for sin sag, se fx her, men det er også for meget forlangt. Skriver det egentlig bare for at understrege, at der altid vil være folk, som af forskellige grunde er utilfredse, men at langt størstedelen af Tradedoublers affiliates er meget tilfredse. 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)