Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertering - hvad er problemet, meget er prøvet.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg ville teste om "Hurtig levering 1-3 dage" og "Gratis levering over 700 kr." ikke ville være bedre i den røde markering ligesom på det billede jeg har vedhæftet. Synes det forsvinder oppe i toppen - det er 2 gode salgsparameter som kunder ikke kan se, der ender deroppe.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 11:53

Bergmann:

Vi er ved at arbejde på check-out processen, så den bliver 1 page - men jeg tror faktisk ikke at det (kun) er der problemet ligger.

Hej Kenneth,

1 page check-out kan være farligt, da du så ikke længere vil kunne se hvor det præcist 'går galt'.

I dag har du order1.html, order2.html og order3.html i dit check-out som du kan optimere på.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så vil jeg anbefale dig at få opsat tragtvisualisering i analytics. På den måde vil du kunne se hvor brugeren falder af i dit check-out.

Der er et hav af teste du kan køre. Jeg bruger selv Visual Website Optimizer, det er al for fedt når man lige forbedre konverteringen med 20% hist og her - det kan sgu mærkes.

På din shop ville jeg straks teste order1, order2 og order3 uden produktmenu. Så snart kunden har klikket sig videre til order1, så er det fordi han/hun pønser på, at gennemføre en ordre, så er det dumt at lokke kunden til at klikke på din produktmenu og dermed væk fra dit check-out.

Jeg ville også teste hvad det ville gøre, at få din Trustpilot højere op på siden - du skal jo skabe tillid hos kunden. Pt. er det nok ikke ret mange kunder der ser din Trustpilot, da man skal scrolle helt ned i bunden. Smid den evt. op ved siden af søgeboksen i topmenuen.

Sørg for at teste alt med Visual Website Optimizer eller andet program. Det der med mavefornemmelser og lignende, det er ikke altid lige præcist.

Held og lykke med din shop :)

mvh.
Tobias Bay

Fra Galten
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 42
Fra  Goodies.dk Skrevet kl. 15:43

Hej Kasper, 

100% er organisk. Der er ingen betalt trafik på siden.

Vi har ikke lavet noget retargeting eller A/B test. Jeg ved faktisk ikke meget om retargeting, men vil spørge min ven (google :-))

Jeg kan se at Visual Website Optimizer giver fin mulighed for A/B test, så det skal da prøves.

/Kenneth

www.goodies.dk - er dansk distributør af tyske Cilio og Quandt.

Fra Galten
Tilmeldt 3. Feb 06
Fra  Goodies.dk Skrevet kl. 15:45

Hej Tobias, 

Tak for fin og meget konstruktiv hjælp.

Jeg har d.d. sat tragtvisualisering til, så må jeg se om nogle dage / uger om det giver et bedre billede af hvor filke falder fra (hvis det er i betalingsprocessen)

Jeg får også Trustpilot smidt i toppen.

/Kenneth

Fra Galten
Tilmeldt 3. Feb 06
Fra  Goodies.dk Skrevet kl. 15:46

mbsp:
Jeg ville teste om "Hurtig levering 1-3 dage" og "Gratis levering over 700 kr." ikke ville være bedre i den røde markering ligesom på det billede jeg har vedhæftet.

Klart! det skal ændres.

/Kenneth

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 4
Fra  Holmris Online A/S Skrevet kl. 13:58

Jeg er heller ikke tilhænger af one-page checkout, da det som nævnt gør det svært at studere din funnel, når det kun er et skridt + at flere simple skridt ofte er mere overskueligt end at få "hele smøren" præsenteret med det samme.

Du har en del varer, så jeg tænker en filter funktion kunne være godt, til at få indvolveret kunden i at finde det rette produkt let og hurtigt. Vi har arbejdet ret længe på denne løsning: www.holmrisonline.dk/kontorstole hvor der opdateres automatisk, dvs. man også slipper for at skulle klikke for hvert valg. Mon ikke der ligger noget tilsvarende i dit shopsystem allerede, jeg tror det vil give dig et løft.

Fra Hoyvík
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 182

Bergmann:
Nu har vi prøvet diverse forbedringer på shoppen, men vores konvertering er stadig ikke særlig god. (1,5%)

Lyder ikke dårligt i mine øre - men jeg kender heller ikke til hvad slags trafik der kommer ind på siden, organisk, adwords ect..

Måske vil folk gerne købe - bare ikke lige nu?

Men 1,5% kan være rigtigt fint hvis du så smider en adwords remarketing på så kan du sikkert få et meget højere %

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)