Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

El Biler: Hvordan går det med dem.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der noget fart under salg af elbiler? Jeg er småt begyndt at kunne se ubemandede el oplader til el-biler og vil gøre høre om der har være gang i noget salg omkring elbiler sammenlignet med f.eks 2 år siden.

Udover det, er det personligt muligt at have sådan en El-bil oplader i garagen?

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Salget ved jeg ikke noget om.

Men en oplader i garagen er muligt hvis bilen kan bruge en ladespænding på 230V. Det seneste jeg hørte var en lader der kunne adaptere til den spænding man satte på den, så man i princippet kan sætte den til hvor som helst.

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en fjollet idé. 
Er der muligvis et økonomisk gevinst ved at etablere sådan nogle oplader hos diverse lokationer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
De må alle kunne lades helt normalt hjemme i garagen med adaptor der følger med eller andet er jeg sikke på
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hva

Starter93:

Lige en fjollet idé. 
Er der muligvis et økonomisk gevinst ved at etablere sådan nogle oplader hos diverse lokationer?

Hvad tænker du på? Kan ikke lige se, hvordan du skulle tjene penge ved at have opladere stående på forskellige lokationer - det er jo gratis de andre steder..

Og kan heller ikke se, hvorfor nogen lokationer ville betale penge for at have dem stående.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt. Har lige akkurat fundet ud af det er et betalingsfri service . :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Salget af elbiler er næsten gået i stå i Danmark. Der er kun solgt 134 elbiler i år indtil nu - og kun de 7 af dem til privatpersoner. Nissan Leaf er den mest solgte med 56 eksemplarer. Til sammenligning er der solgt 3800 Nissan Leaf  Norge i 2012!

Jeg har kørt et 1-årrigt elbilprojekt sidste år - du kan læse mere om det på www.elbilbloggen.dk 

Min erfaring fra dette år er bl.a. at du IKKE har brug for offentlige ladestandere, hvis bare du har en stikkontakt, hjemme hos dig selv og der hvor du oftest kører til, når du kører langt (sommerhus, familie, evt. arbejde osv). Du skal IKKE købe en elbil, som kræver opladning undervejs, når du skal køre de ture du normalt har brug for i det daglige. Omvendt skal du ikke bekymre dig så meget om lange ture, f.eks. til Sydeuropa. Hvor ofte har du helt ærligt brug for det? Hvis det kun er meget sjælendt, så lej en bil de få gange du har brug for det - ligesom du vil lege en flyttebil, når du skal bruge det. 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
hvis bare du har en stikkontakt, hjemme hos dig selv og der hvor du oftest kører til, når du kører langt (sommerhus, familie, evt. arbejde osv).

Det er lige præcis her et problemerne er, du skal være sikker på at kunne lade, og så står man feks. der med bilen hos familien i vestjylland, og skal nasse strøm??  

Mikkel deMib Svendsen:
Omvendt skal du ikke bekymre dig så meget om lange ture, f.eks. til Sydeuropa. Hvor ofte har du helt ærligt brug for det? Hvis det kun er meget sjælendt, så lej en bil de få gange du har brug for det

Det er da træls at have købt en bil til 300.000 og så skal ud og leje en anden for at køre på ferie?? de fleste der selv køre på ferie, gør det fast så de køber bil efter det.

Teddy 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Læste denne igår: http://mashable.com/2013/04/17/battery-breakthrough/

Meget interessant og hvis det holder stik vil en elbil så kunne køre væsentlig længere på en ladning end en brændstofdrevet. Og lade noget hurtigere end det tager at tanke eller skift batteri.

Generelt er energy storage bare rigtig spændende i forhold til alle de ting vi render rundt med.

Jeg tror klart på elbilen!

:) Kim

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Dolleris:

Det lyder meget interessant, men mon ikke der går 10-20 år inden vi ser noget til det i hverdagen, tvivler ihvertfald på de 1-2 år som mr. King siger, så bliver det ihvertfald en rekord for at få noget fra universitetet ud i den virkelige verden :-)

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)