Nu er det godt nok en el bil snak det her , Men jeg fatter bare ikke hvorfor alger hele tiden blive snyltet hen, eller det er jo sikkert Shell, Q8 osv der sørger for at det bliver lagt paa hylden. Det er da saa oplagt at bruge dette, af hensyn til miljø etc; Efter hvad jeg kan forstaa kan disse alge diesel og benzin fyldes direkte paa de biler vi har i dag. Havde jeg pengende til det lavede jeg squ min egen alge diesel/benzin og min aabnede min egen tank stationer. |
Hej Teddy
Jeg vil ikke kalde tallene dårlige, de er bare optimistiske, ligesom de også er for mange andre bilmodeller med forbrændingsmotorer. En Leaf kan sagtens køre de 160km, endda også +170km ved 50km/t i varmt vejr, uden aircon osv tændt.
Mange aner faktisk ikke hvor meget aircondition bruger af KW også i en bil med forbrændingsmotor, dén er svær at komme udenom medmindre man tænker det lidt anderledes som den nye Renalut Zoe som samtidig også kun koster omkring 160.000 istedet for 290.000 som en Leaf, og derudover er opgivet til 210km på en fuld opladning.
Jeg tror man skal tænke mere på Leaf som en katalysator for markedet for elbiler, den har kunnet hjælpe til at skubbe til markedet, at den så ikke holder helt hvad den lover, det er hvad det er.
Som Demib siger så kører en elbil faktisk bedre end de fleste andre biler, og jeg har faktisk arbejdet som "testkører" hos en bilforhandler nogle år tilbage så jeg har virkelig prøvet lidt af hvert. Var rækkevidden 400km som i Demibs Roadster så ville jeg bare nyde det endnu mere. Faktisk alle jeg har talt med har snakket dårlig om min "ellert" som de kalder den, indtil de har fået en tur - hvor de under hele turen har siddet med det største smil på læben - så ændrer de fuldstændig mening.
Der er generelt denne underlige holdning til elbiler med, at det holder da bare ikke. Men der er SÅ mange fordele ved elbiler at det langt overskygger ulemperne mener jeg.
I forhold til service har man allerede fundet frem til at en elbil generelt kun koster det halve af en tilsvarende bil, at holde kørende. Der er langt færre bevægelige dele i motoren, der er ingen problemer med udstødningrør der er utætte, olieskifte, der slides ikke så meget på bremserne, da der bruges regenereriske teknologier som laver strøm når bilen bremses, derved slides de traditionelle skivebremser ikke så meget.
Ja man kan godt høre at jeg er ved at blive fortaler for elbilen. Men det betyder ikke at jeg ikke også kunne tænke mig at have en gammel mustang holdende i garagen som kører 3 km/l, den ville bare ikke give ret meget mening at køre på arbejde i hver dag.