Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

El Biler: Hvordan går det med dem.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det godt nok en el bil snak det her , Men jeg fatter bare ikke hvorfor alger hele tiden blive snyltet hen, eller det er jo sikkert Shell, Q8 osv der sørger for at det bliver lagt paa hylden. 

Det er da saa oplagt at bruge dette, af hensyn til miljø etc; Efter hvad jeg kan forstaa kan disse alge diesel og benzin fyldes direkte paa de biler vi har i dag.

Havde jeg pengende til det lavede jeg squ min egen alge diesel/benzin og min aabnede min egen tank stationer.

http://manpollo.org/forums/showthread.php?t=90

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Teddy

Jeg vil ikke kalde tallene dårlige, de er bare optimistiske, ligesom de også er for mange andre bilmodeller med forbrændingsmotorer. En Leaf kan sagtens køre de 160km, endda også +170km ved 50km/t i varmt vejr, uden aircon osv tændt.
Mange aner faktisk ikke hvor meget aircondition bruger af KW også i en bil med forbrændingsmotor, dén er svær at komme udenom medmindre man tænker det lidt anderledes som den nye Renalut Zoe som samtidig også kun koster omkring 160.000 istedet for 290.000 som en Leaf, og derudover er opgivet til 210km på en fuld opladning. 

Jeg tror man skal tænke mere på Leaf som en katalysator for markedet for elbiler, den har kunnet hjælpe til at skubbe til markedet, at den så ikke holder helt hvad den lover, det er hvad det er.

Som Demib siger så kører en elbil faktisk bedre end de fleste andre biler, og jeg har faktisk arbejdet som "testkører" hos en bilforhandler nogle år tilbage så jeg har virkelig prøvet lidt af hvert. Var rækkevidden 400km som i Demibs Roadster så ville jeg bare nyde det endnu mere. Faktisk alle jeg har talt med har snakket dårlig om min "ellert" som de kalder den, indtil de har fået en tur - hvor de under hele turen har siddet med det største smil på læben - så ændrer de fuldstændig mening. 

Der er generelt denne underlige holdning til elbiler med, at det holder da bare ikke. Men der er SÅ mange fordele ved elbiler at det langt overskygger ulemperne mener jeg. 

I forhold til service har man allerede fundet frem til at en elbil generelt kun koster det halve af en tilsvarende bil, at holde kørende. Der er langt færre bevægelige dele i motoren, der er ingen problemer med udstødningrør der er utætte, olieskifte, der slides ikke så meget på bremserne, da der bruges regenereriske teknologier som laver strøm når bilen bremses, derved slides de traditionelle skivebremser ikke så meget. 

Ja man kan godt høre at jeg er ved at blive fortaler for elbilen. Men det betyder ikke at jeg ikke også kunne tænke mig at have en gammel mustang holdende i garagen som kører 3 km/l, den ville bare ikke give ret meget mening at køre på arbejde i hver dag.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:14

Kim Sand Sørensen:

Faktisk alle jeg har talt med har snakket dårlig om min "ellert" som de kalder den, indtil de har fået en tur - hvor de under hele turen har siddet med det største smil på læben - så ændrer de fuldstændig mening. 

Smilet kommer uvilkårligt, når man mærker bundtrækket og optrækket i det hele taget i kombination med at det sker helt lydløst ;-)

Det er den FEDESTE fornemmelse.

Samme fornemmelse som da jeg som 15 årig fik lov at låne min bror's Honda knallert (4-takter) og hvor han bare havde fjernet plumpen og gearet den lidt ;-)

Totalt lydløs fartmaskine hvor vindstøjen overdøvede motoren.

Venlig hilsen;
Christian

PS: Håber at udviklingen af el-biler når at komme så langt at min næste bil bliver en el-bil.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:17

Hej Christian

Man lægger faktisk slet ikke mærke til hvor hurtig den er, netop pga. manglende motorlyd og gearskifte. Mit største problem i starten var faktisk at jeg kørte for hurtigt netop fordi den er så lydløs.

Jeg har da også kørt dørtræk med et par stykker, hvis man har holdt i et lyskryds, her er den ualmindeligt hurtig op til 70km/t. En Leaf har 110hk, men det er fra 0 omdrejninger og det glemmer folk tit. En bil med forbrændingsmotor med 110hk, har dem kun ved fx 5600 omdrejninger i 3 eller 4 gear.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 12:16

Kim Sand Sørensen:
En bil med forbrændingsmotor med 110hk, har dem kun ved fx 5600 omdrejninger i 3 eller 4 gear.

Arrhhh det er ikke helt sådan, det er korrekt at en forbrændingsmotors HK ydels stiger med omdrejningerne, men den vil typisk yde det der opleves maximalt fra 4000 omdrejninger, men det skal også ses i forhold til momentet. Momentkurven flader typisk ud før end HK kurven, derfor opleves det som om motoren yder maksimum før top omdrejninger. Det har ingen btydning hvilket gear bilen er i, ydelse er den samme.

Den oplevede fornemmelse af en bils ydelse er derfor en kombi af motorens HK ydelse, moment og gearing. Det kan man justere i forhold til hvilken karakteristik bilen skal have, og personbiler er trimmet til letkørthed og økonomi i de fleste tilfælde.

En elbils moment er til stede fra starten af, derfor er accelerationen kraftigere.

Teddy 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har altid været meget forbeholdende overfor elbiler, ja, faktisk direkte modstander. Men efter at have set rigtig mange Tesla Roadster køre rundt, var jeg blevet nysgerrig. Jeg spugte Tesla om jeg kunne låne en bil i nogle timer, og det sagde de ja til. Det ændrede totalt min opfattelse af elbiler!

Jeg har kørt rigtig mange sjove biler, bl.a. Ferrari, Lamborghini, Porsche, Lotus etc. men den sjoveste accelleration jeg har oplevet, er i en Tesla Roadster. Dem der er modstandere af elbiler har vist ikke prøvet sådan en. Og med Model S kan man få en elbil med plads til hele familien, rækkevidde op til 500 km, der skyder lynladere op langs de større motorveje her i USA, det kommer der sikkert også i DK, og så er de sjove at køre i.

Billedet herunder er fra min dag i en Tesla. Den gule er min daglige bil, 400HK og 560NM. De ringer bare hvis de vil bytte, de har mit nummer...

Mvh Carsten

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)