Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel - få en gave, men køb lige lidt blækpatroner

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg har lige modtaget et opkald fra Scandinavian office supply, som mente at vi havde været så søde at svare på nogle spørgsmål, for måske et halvt år siden, så nu ville de gerne give os en gave....

Om vi stadig havde en hp printer...blev der spurgt...

Se der havde jeg en rød lampe der lyste, jeg kan selvfølgelig ikke huske 100% om vi har været med i en rundspørge om printere, men mente det faktisk ikke.

Da jeg tidligere har været i kløerne på et firma, der solgte blækpatroner og som mente at vi havde lovet at købe et vist parti, efter at have købt et par enkle, begyndte jeg at spørge ind til dette firma der ringede nu. Jeg skal måske lige sige at det firma jeg har haft problemer med tidligere, er et firma der ofte har flere navne (men de samme ejere) og som tidligere har været meget oppe i medierne, fordi det drejer sig om at fuske og true sig til ordre. Det forsøgte de også med mig, heldigvis uden held. De kørte en ren hets i mod os og var meget truende i telefonen, hvilket tilsidst fik mig til at ringe til politiet.

Da jeg nu begyndte at spørge ind til dette nye firma Scandinavian office supply, blev sælgeren vist noget paf...hun var sikkert ny...så jeg fik en anden i røret - Anders Petersen, som ikke kunne forstå hvorfor jeg havde så mange spørgsmål. Jeg sagde dog at jeg blot gerne ville vide deres cvr.nr. og lidt om firmaet - det var der vel ikke noget galt i, men han svarede at de var et engelsk selskab, så de havde ikke noget cvr.nr. ....nååååå....

Han begyndte faktisk at blive lidt gal over at jeg spurgte, og sagde at det kunne jeg jo se på den faktura jeg fik...faktura, hvorfor skulle jeg have en faktura, jeg ville jo modtage en gave fra dem....det var jo sammen med de blækpatroner som jeg jo også gerne skulle købe....Så måtte jeg jo sige, at så drejede det sig jo om et salg, så langt var den anden sælger jo ikke nået....han blev dog mere og mere ubehagelig over mine spørgsmål og heldigvis, var det ham der endte med at smide røret på.

Måske - måske ikke er dette firma Scandinavian office supply, reelt nok, men jeg tror det nu ikke. Så til alle jer der endnu ikke har stiftet bekendtskab med sådanne firmaer, så pas på med hvad I køber af sælgere der ringer uopfordret og ofte fra hemmeligt nummer. Vælg jeres leverandører selv, eller søg oplysninger om dem før I binder jer for noget.

Blækpatroner kan man købe mange andre steder Wink

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:56

Hvis du kigger på cvr.dk ligger scandinavian office supplier i skanderborg og er skam dansk registreret med cvr-nummer og det hele..

Men om de er reelle, ved jeg ikke

Tilmeldt 10. Oct 06
Skrevet kl. 12:23

Måske er det ikke det samme firma, set i lyset af at de ikke ville fortælle noget om firmaet og påstod at det var et engelsk selskab, så de havde ifølge Anders Petersen ikke noget cvr.nr.

Det der fik det hele til at lugte, var hans måde at tale til mig på...jeg var jo trods alt en potentiel kunde, han havde ikke sagt mange ord, før man kunne høre at der blev en ubehagelig tone...en tone og en formulering som jeg er sikker på at der er specielle "salgskurser" i hos nogle af disse firmaer.

Hvis firmaet var godt nok, ville de vel ikke have problemer med at fortælle lidt om dem selv?! Og vil man gerne sælge noget, bør man ikke blive ubehagelig over for kunderne...

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:09

Vi bliver også ind i mellem ringet op af nogle, der starter med at sige, at vi tidligere har været så flinke at deltage i en spørgeundersøgelse, hvorefter jeg straks afbryder og siger, at det ikke kan passe, da vi ALDRIG udtaler os om noget (hvad er også er korrekt).

Så I har ret: Når de ringer fra hemmeligt nummer, og de ikke kan sende noget materiale på skrift, så spild ikke tiden på dem. Når de næst efter så lige forsøger med at spørge om, hvorfor man er så afvisende, så er jeg utrolig kontant, og siger, at det har de da ingen ret til at få at vide......, og hvis de har nogle tilbud, kan de sende noget på almindelig post (gælder også de påtrængende annoncesælgere). Den linje har vi kørt nu i 21 år. Der kommer aldrig noget efterfølgende. Altså er de ikke seriøse nok.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:43

Hej Camilla,

Du er ikke den eneste som har haft "erfaring" med Scandinavian Office Supply. De er en gang svindlere med stort S. De sælger varm luft.
Du kan bl.a. se denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/15085.aspx

Jeg har selv haft dem i røret et utal af gange, indtil jeg stod fast på at de enten sendte mig alle de gaver de har lovet mig - eller også så går jeg selv ud og køber tingene og sender dem en faktura. Jeg har dog ikke modtaget nogen af gaverne endnu - men tilgengæld har de heller ikke ringet siden.

Deres tonere er i øvrigt noget opreklameret fis. Det er standard OEM-tonere og de kan ikke holde længere end andre tonere. Endvidere så bortfalder de fleste producenters garanti og eventuelle serviceaftaler såfremt man stopper en OEM-toner i sin printer.

/Jesper

Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:22

Hej Camilla,

det er godt med advarsler, men det er måske også på sin plads at opponere hvis man finder informationen i en advarsel tvivlsom - eller at den måske kunne komme til at pege sine fingre i forkert retning.

Bemærk at jeg ikke tvivler på din oplevelse, alt har selvsagt fundet sted som du beskriver det. Ellers ville du naturligvis _ikke_ bruge tiden på at skrive et indlæg som dette. Ingen tvivl om at det er vel ment - og mange tak for den gode intention.

Lige der hvor skoen trykker mine små tæer ligger en tvivl om det overhovedet er Scandinavian Office Supplier A/S fra Skanderborg der er tale om.

Ja, Scandinavian Supplier sælger (også) blækpatroner men det undrer mig meget hvis det er sket efter den fremgangsmetode du her beskriver.

Personligt har jeg i min egenskab som indkøber til TDC's 60 butikker og online butikken købt for mere end et tociffret millionbeløb fra denne leverandør og har aldrig oplevet andet end gode relationer. Dette fra samtlige de ansatte jeg har haft kontakt med, under besøg på virksomheden - eller i andre sammenhænge oplevet nogen "slinger" i valsen. Dette er erfaringer akkumuleret over mere end 3 år. Yderligere har mange af TDC's kunder været i direkte kontakt (kunde videresendt til forhandler) - aldrig er nogen vendt tilbage og reklameret yderligere hverken over behandling juridisk eller på anden måde. Lad mig blot konstatere at det er _meget_ usædvanligt og det er en meget indikation af den professionalisme forretningen bliver drevet med hver eneste bidige dag. Tro mig, når tusindevis kunder på samme kampagne dag køber varer så mærker man meget hurtigt om ens underliggende indkøbsaftaler holder vand - og det har de i dette tilfælde gjort. Dette på tværs af et sortiment som spænder fra blækpatroner, harddiske, højtalere, CD-brændere op til de nyeste store fladskærme.

Dermed er min konklussion at det IKKE er Scandinavian Office Supplier fra Skanderborg der her er tale om. Det er langt mere sandsynligt at nogen forsøger at bruge et ellers solidt navn til forkert/billig "pistol markedsføring". Dette underbygges af den del du selv er inde på omkring at "de" er et engelsk selskab. Så jeg tror alt hvad du skriver er absolut korrekt og meget præcist, men ville som glad kunde bare sørge for at risen ikke havner det forkert sted.

Endnu engang tak.

Med venlig hilsen,

Thomas 

Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Vi vil præsentere os som indehavere af Scandinavian Office Supplier A/S - cvr nr 26556651 - Niels Bohrsvej 29 A , 8660 Skanderborg - www.sos-dk.com. Vi vil benytte lejligheden til at fortælle at vi IKKE er Scandinavian Office Supply - registreret i England og det er IKKE os som ringer B2B kunder op for at forsøge via gaver olign. at få afsat nogle blækpatroner.

Vi er meget belastede af deres forretningsmetoder, idet mange kunder kontakter vores bogholderi i den tro de har handlet med os. Vi har fået tilsendt mange fakturakopier fra B2B kunder som har købt varer ved dette firma og hvor de siger at de er faktureret til priser som ikke var aftalt.

Vi har oplevet så meget useriøst med dette firma igennem de sidst 6 måneder at vi vil advare kunder imod at handle der. 

Med venlig hilsen

Morten & Anne-Dorthe Melballe

Scandinavian Office Supplier A/S

Niels Bohrsvej 29A

8660 Skanderborg

Tlf. 74 30 32 32

Tilmeldt 10. Oct 06
Skrevet kl. 08:57

Hej Thomas (og Morten og Anne-Dorthe)

Hvor er jeg glad for din kommentar, som jeg skrev tidligere tror jeg nemlig ikke, at det er samme firma vi taler om, idet det firma jeg har talt med kaldte sig ...Supply...tilsidst og ikke ...Supplier (jeg er sikker - idet jeg fik dem til at gentage det et vist antal gange...). Samtidig sagde de også at de ikke var et dansk registreret firma og ikke havde et cvr.nr. Deres fremgangsmåde taler også for sig selv...ingen seriøse firmaer ville bruge en sådan...

Det er dog meget trist, at de bruger et navn så tæt op ad et dansk velrenommeret firma som det du omtaler.

....se imens jeg sidder og skriver dette, har Morten og Anne-Dorthe Melballe skrevet deres indlæg og det er jeg rigtig glad for, så nu får vi slået det fast, der er IKKE tale om det samme firma.

Jeg er ked af det på det rigtige Scandinavian Office Supplier A/S 's vegne, at de skal have disse problemer, har I prøvet at gå til medierne? sådan en sag kunne måske bruges til at give jer positiv omtale (reklame) og få hængt de andre ud og stoppet den slags korrupte firmaer.

En god dag til alleSmile

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 23:36

Hold k... hvor er det noget svineri at udnytte en anden virksomheds gode navn og rygte på den måde. I må godt nok være frustrerede, hos det rigtige firma, Scandinavian Office Supplier A/S..Jeg håber, at de andre svindlere bliver taget ved nakken ASAP. Jeg er "desværre" ikke blevet kontaktet af dem endnu, men når det bliver min tur kan jeg love jer, at der er lagt skarpe skud i bøssen!

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:28

firmaet eksisterer desværre stadigvæk de hedder nu thrusty artikler og tilbehør. hold jer langt væk ren svindel.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)