Er der intet inventar med i de 300.000? Har du regnet på hvad det koster at starte fra bunden? Og fordelene ved at overtage en kørende forretning. |
Hej
jo der er inventar med i det eksemble jeg har sat op dog har det ikke den store værdi andet end udsugning. banker osv.." og anser ikke gammelt køkken inventar som en reel værdi " men aldrig inventar der retfærdigør prisen det er helt sikkert. har bygget flere produktions køkkener og restauranter rundt i landet og den del er ret nem at gennemskue. min udfordring ligger i "nøgle pengene" for invetar kan man jo handle om og/eller vidre sælge hvis det ikke kan bruges.
Til spørgsmål 2:
ja selvfølgelig.... men det handler stadig om nøgle penge. og at i kbh er det ok at tage penge for forretninger ( ud over selve inventar prisen) for en forretning/ lokale med markant underskud i driften. der findes ikke mange andre brancher hvor man tilskriver en forretning uden overskud i en eller anden form værdi.
Der for er det jo nøgle penge, for du for intet andet end placering, ry og tidligere kunder har ikke en værdi på nogen måde for en ny forretning/koncept som vores når tidligere ejer ikke har kunne lave en forretning tidligere.
Og ang. det at købe en on-going forretning frem for at starte op selv er ikke relevant i nogen af de muligheder/forretninger jeg har kigget på fordi de har ikke tjent penge. men hvis de havde kunne de jo sagtens retfærdigøre en salgs værdi.
snakkede med en restaurant mægler her i kbh, hun sagde at den måde de regnede pris ud på var et års omsætning eller 4års overskud... i min verden er det vanvittigt.. hvem køber en forretning /lokation for eks. 1,2mil hvis der ikke er overskud.
det er ikke ment som et surt opstød. men det er der for jeg spørger om hjælp fra folk der har fingeren på pulsen og øjne åbne for muligheder hvor man ikke skal ligge en halv pelikan i nøgle penge :-)
mvh thor