Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke af disse initiativer er du enig i?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Omkring det med selskabsskatten:

Er det så ikke sådan, at det, man har gang i lige nu, er kampen mod de 0 %, for når vi så har sænket vores selskabsskat til tysk og svensk niveau, og de derefter giver den et ekstra nøk nedad, så er vi nødt til igen at følge med, og til sidst ender vi alle på 0 %?

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 11:39

jo :-)

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52

fireman:
Er det så ikke sådan, at det, man har gang i lige nu, er kampen mod de 0 %, for når vi så har sænket vores selskabsskat til tysk og svensk niveau, og de derefter giver den et ekstra nøk nedad, så er vi nødt til igen at følge med, og til sidst ender vi alle på 0 %?

nej - ikke på anden vis end med personskatten - den er jo under samme pres og sættes ned de senere år, for jo mindre staten skal ha af lønnen, jo lettere er det at holde lønnen i ro og dermed jo bedre konkurrenceevene. Vi er ikke på vej mod 0 men nok med niveauer som giver mere konkurrenceevene, set i lyset af det andre lande gør

Iøvrigt kan det diskuteres hvad skatte nedsættelser faktisk koster. Lavere selskabsskat går jo i ganske høj grad enten til flere investeringer, bedre priser (konkurrenceevne) eller udbetales til ejerne som udbytte - som jo beskattes højere end selskabsskat - så ofte vil pengene som blive i systemet. Den lavere selskabsskat løber jo ikke direkte ned i ejernes lomme men skal enten via personskat eller udbytteskat for at kunne bruges helt generelt

Samme med nedsat skat på personer - den vil dels give bedre konkurrenceevne, flere jobs = mere skat i virkeligheden (dynamisk effekt) og når folk får pengene mellem hænderne, nok større forbrug = moms og indtægt hos en anden som så betaler skat - så det er meget kompliceret at beregne hvor det bedste skatteniveau ligger.

Det eneste man kan sige er, at niveauet i vesteuropa længe gik op, og nu er bremset, da man endeligt har indset, at vi har priset os bort i konkurrenceevne

kompliceret Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 14:39

Jeg synes bare, at jeg har læst, at hvis man i stedet for at have sænket selskabsskatten med 3 %, hvilket giver 1.500 job, havde brugt pengene på offentlige investeringer, så havde man skabt 10.000 job. Havde det ikke været langt bedre?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:01

Hvad er så dit forslag fru hartmann til løsining?

Skal de som vælger ikke at ville passe gamle eller børn og ikke vil tage aften og natarbejde for at ha tid til familien, så på borgerløn for evigt?

Jeg er helt med på at det er svært at få job, men jo flere begrænsninger man selv sætter, jo mere sandsynligt er det jo, at dagpngeperioden løber ud.
Jeg ser ikke borgerløn som et realistisk alternativ
Vh

Med al mulig risiko for igen at få skyld for at klynke og spolere en tråd.............

Ville du være begejstret for at det var personer, som ikke egner sig til at passe og pleje syge og gamle, som skulle tage sig af dine forældre/dig selv eller dine nærmeste? Ikke alle har dét servicegen der skal til for at tage sådan et job.

Mht. til at ville have tid med familien - hvis du lytter til hvad der sker i samfundet, så er det faktisk én af de ting, som nævnes som noget af det vigtigste for også at kunne yde en ordentlig indsat når man arbejder.
Hvis situationen i yderste konsekvens betyder at jeg bliver nødt til at arbejde aften/nat og i weekenderne - hvor min ægtefælle har fri - hvad har man så at være fælles om? Udover udgifter..... Huh? Vi er gift fordi vi egentlig godt vil være sammen i den sparsomme fritid der er når der er et fuldtidsjob (forhåbentlig igen til mig) og en egen virksomhed der skal passes.

Borgerløn ser du ikke som et realistisk alternativ. Hvorfor ikke?
Der er beviseligt adskillige personer her i landet som ikke arbejder, aldrig kommer til det, er opgivet af samfundet alligevel.
Der er pt. IKKE job til alle, uanset hvordan i vender og drejer alle muligheder.
Om man kalder det førtidspension, varig kontanthjælp eller borgerløn kan vel komme ud på ét!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02

Sådan er beregningen jo ikke, for så havde man gjort det. Selskabsskatten giver ret lille samlet provenue og kan næppe gi 10.000 job ud fra en sænkning med 1% om året til 22% (andet end måske lige her og nu i kort tid). Hvordan nogen kommer frem til 1500 jobs ved sænkningen er også mystisk, der kunne laves masser af andre beregninger¨

Der kan regnes på masser af måder og enhedslisten, regeringen, har hver sin regnemaskine og lur mig om ikke LA har en helt tredie. Det kan kun blive en vurdering af hvad sker det ved det ene, hvad ved det andet, og hvis 9 ud af 10 i folketinget - også rød fløj, tror på den med sænkningen, så har de vel brugt nogenlunde samme regnemaskine i dette tilfælde i det mindste. Jeg tror ikke formålet er at skabe større arbejdsløshed

vh

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 16:53

Okay. Så det er rent gætværk?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17

fireman:
Okay. Så det er rent gætværk?
Nej selvfølgeligt er det ikke det-  der indlægges en masse forudsætninger i en masse prognosemodeller - men der findes flere modeller. Man kan derfor med forskelllig baggrund argumentere for det meste som rigtigt - Der er dog ikke vestlige lande der er i tvivl om, at skattetryk - personligt og virksomhed er en problemstilling man må håndtere hvis man skal klare sig i konkurrencen

Du kan da selv tænke dig et yderpunkt - Selskabsskatten sættes op til 80%. Nu flytter alle selskaber der kan vel UD af Danmark og arbejdspladserne er borte - den sættes til 0 - og nu flytter mange nye ind i danmark med selskaber og der skabes arbejdspladser. Hvor ligger balancen-  ved 25 - ved 22 ved ?? det må man teste i div. prognose modeller.

Samme med personskat. Sæt den til 70% for alle - en murer skal nu ha 3 gange så meget i løn for at overleve på det han har til overs. Polske murere med 20% i skat kommer nu og laver alt arbejde her i landet - igen en balance - vi skal bruge penge i det offentlige men også bevare konkurrenceevne

sæt det hele - person og selskabsskat til 0% og vi får masser af gang i landet og skaber utroligt med arbejdspladser - men uden skat kan det offentlige jo ikke drives og det hele kolapser. Du må bare acceptere at det er meget kompliceret og at man bruger en masse gode modeller, og at der pt er ret stor enighed om at sænkning af selskabsskatten er et vigtigt middel.

vh

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 18:19

Ja, det kan jeg godt se.

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)