Nej kunden har ikke behov for dine produkter, men han vil gerne have større indtjening, det er der fokus er ved kunden, hvad betyder det for mig |
Hjælp mig med mit telefon script
Arbejder med salg til hverdag og har tit haft succes med at møde op og få fat i rette vedkommen, fordelen er at du ikke har været irriterende over telefonen der er ingen forventninger så er du god til at give et godt førstehånds indtryk kan du få lov til alt, har personen ikke tid så få hans kort og aftal at du ringer imorgen ( hvis det passer) og aftaler møde, når du så ringer imorgen så har i mødt hinanden og samtalen kører meget bedre. Hav noget godt salgsmateriale med kort info og de gode fordele som du smider af uanset hvad. Får du ikke lukket den på dagen har du en nemmere tilgang fremadrettet. Det som afgøre om du sælger er tillid vi handler stort set alle med vores følelser så tænk over det før du går ind hvad kan jeg gøre her for at skabe tillid hvad kan jeg sige, gøre, mv. Du skal tænke på når du snakker med en direktør ( selvom det ikke er sikert det er ham du skal snakke med) over tlf, har han som regel en travl kalender og du skal virkelig gøre dig interessant hvis du skal trænge igennem. Der er 2 slags spørgsmål. Åbne og lukkede. De åbne er i starten hvor du spørger til behov, hvor hvordan og hvorfor. Her finder du ud af hvad er det kunden har brug for og hvad er vigtigt for kunden, den viden bruger du med de lukkede, De lukkede er når du skal lukke til sidst: du siger du gerne vil have kunder i københavn hvis jeg kan sætte 10 skærme op i 12 mrd til 9 mrds pris har vi så en aftale ? Er han fræk og bliver ved at afvise trækker du: hvad skal der til før vi kan lave en aftale ? Så vil han komme med noget du kan bruge til et eller andet er han urealistisk og siger halvpris så prøv at forhandle med ham, siger han gratis opsætning siger du det er en aftale hvor mange skærme skal du bruge ? Og husk når du får dit ja, så går du videre til at snakke om hvornår det skal leveres og hvordan osv, du snakker ikke mere om produkt eller pris! |
Nu har jeg læst de forsk. indlæg som giver udmærkede input på indholdet i tlfsamtalen. Men EN ting synes jeg i ikke tager nok højde for.. Har kundeEMNET overhovedet et BEHOV, for det produkt han præsenteres for ?? Hvis ikke, jamen så få afsluttet samtale, og led efter den kunde der giver udtryk for et behov. Det lyder som, om i forestiller jer at man skal overtale kunde emnet til at synes han har helt vild brug for produktet -- Derfor bør der i starten af samtalen stilles de rigtige spm som afdækker emnets behov. Det er ret enkelt, i virkeligheden |
Overhoved ikke det giver vel sig selv at han skal få dækket det af med det samme og bruge sin tid fornuftigt. Er der ikke købssignal så drop det, er der købsignal og har kunden et bahov kan han jo lige så godt sælge løsningen skm en anden kan :) |
Tusind tak for alle svarene, det er jo rene guldkorn det her. JEg skal i tænkeboks og have formuleret noget der fungerer for mig. |
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk