Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvudvilket "Trustpilot-widget" ulovlig?

Side 11 ud af 12 (113 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

geniusdesign:
Nu er situationen den at min widget er lavet til min kunde som en integreret del af det samlede webdesign, og firmaet er ikke konkurrent til Trustpilot. Er din umiddelbare vurdering så, at han ikke foretager noget ulovligt ved at bruge den?

Nu har jeg lige læst det første indlæg igen, og kan se at Trustpilots 'problem' med din widget primært er, at webshoppen ikke betaler for at bruge Trustpilot og derfor ikke har 'licens' til at benytte indholdet. På den baggrund mener jeg ikke der er nogen tvivl om, at det er ulovligt. Den widget du har lavet, 'snylter' på deres produkt og gør at de mister indtjening.

Jeg tror dog ikke du/kunden vil blive sagsøgt pga. det da beløbet er relativt lavt, men mindre de vil statuere et eksempel. Mere realistisk vil jeg tro, at kunden får fjernet sin webshop fra Trustpilots side. Det giver kunden et problem og vil falde meget uheldigt tilbage på dig. Jeg ville i hvert fald ikke bruge den, da det kan blive meget skadeligt for både kunde og dig selv på lidt længere sigt.

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 19:52

Jeg takker for svaret.

Det vil jeg helt sikkert tage til efterretning.

Tilmeldt 12. Feb 13
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 20:28

Min kunde har i mellemtiden talt med e-Handelsfonden vedr. situationen, og de synes umiddelbart det var en ret interessant sag, men de kan ikke gå ind i sagen som sådan, da det jo ikke er en forbrugersag. De sagde dog, uden at forklare nærmere, at de ikke mente Trustpilot havde en særlig solid sag.  

Det er selvfølgelig også noget der er værd at tage til efterretning, selvom det ville have været rart med en uddybende forklaring fra dem.

Tilmeldt 12. Feb 13
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads,

Jeg har et sidste spørgsmål, som jeg vil høre din vurdering på.

Hvis man ser på snyltning-problematikken, er det så ikke bemærkelsesværdigt at Trustpilot i princippet selv "snylter" på samtlige firmaers varemærker de viser på deres side? 

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 14:10

geniusdesign:

Min kunde har i mellemtiden talt med e-Handelsfonden vedr. situationen, og de synes umiddelbart det var en ret interessant sag, men de kan ikke gå ind i sagen som sådan, da det jo ikke er en forbrugersag. De sagde dog, uden at forklare nærmere, at de ikke mente Trustpilot havde en særlig solid sag.  

Det er selvfølgelig også noget der er værd at tage til efterretning, selvom det ville have været rart med en uddybende forklaring fra dem.

Det kan også være det er tilfældet, det kunne være interessant hvis i nogen ville prøve sagen :) Det ændrer dog ikke på, at Trustpilot bare kan fjerne din kundes side hvis de mener at brugen af den widget overtræder deres retningslinjer.

geniusdesign:

Hvis man ser på snyltning-problematikken, er det så ikke bemærkelsesværdigt at Trustpilot i princippet selv "snylter" på samtlige firmaers varemærker de viser på deres side?

Jeg bruger aldrig selv Trustpilot, men som jeg ser det laver de bare en oversigt/indeks over websites som de så tillader anmeldelser på. Det er ligesom den 'Ofir-sag' jeg omtalte tidligere. Det burde der ikke være noget problem med, da de ikke konkurrerer med de pågældende sites og linker til dem, men blot laver en service til forbrugerne.

Tilmeldt 12. Feb 13
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

@Mads

Jeg ser heller ikke selve Trustpilot-idéen som noget negativt. Det jeg mente med spørgsmålet omkring deres egen brug af andre firmaers varemærker var at det umiddelbart virker "dobbelt-moralsk" ifm. deres anklage af min kundes "widget".

Ja, de kan jo sådan set bare fjerne firmaet fra deres side. Men spørgsmålet er om de ønsker at sende det signal.
"Hvis et firma ikke er villig til at betale et abonnement for at kunne henvise til sine egne bedømmelser på vores side, så kan kunderne ikke få lov til at bedømme firmaet"

Tilmeldt 12. Feb 13
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 21:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Her kommer en sen opdatering.

Det er endt med at Trustpilot har bøjet sig og meddelt at de alligevel ikke anser min widget som ulovlig, så længe der ikke bruges citater fra deres side.

Da jeg har besluttet ikke at bruge citater i modulet, må dette betragtes som den endelige afslutning på tråden.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:09

geniusdesign:

Det er endt med at Trustpilot har bøjet sig og meddelt at de alligevel ikke anser min widget som ulovlig, så længe der ikke bruges citater fra deres side.

Da jeg har besluttet ikke at bruge citater i modulet, må dette betragtes som den endelige afslutning på tråden.

Hvordan kom den endelig Widget som TrustPilot godkendte til at se ud, jeg syntes ikke jeg kan se den på http://www.traelastogbyggemarked.dk/ ?

Tilmeldt 12. Feb 13
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 00:43

Prøv at tømme din browser-cache og kig inde på siden igen.

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 10:29

Hvor er det sørgeligt at høre om så mange der pisser i bukserne fordi de hører ordret "advokat"

Større virksomheder har ikke mere styr på regler og lovgivning end så mange andre. Tværtimod. Jo større en virksomhed er, jo mere tror de de kan tillade sig og jo mere vil de forsøge at snige sig udenom.

Trustpilots "hær" af advokater kan ikke gøre en skid mere end en virksomhed der hyrer en enkelt advokat, og en dommer er pisse ligeglad med hvor mange advokater der møder op.

Fede malerier en blog om malerier

Side 11 ud af 12 (113 indlæg)