Jeg har pt. hosted min shop hos web10 på basispakken. At tilgå min side fra både browser direkte og google tager lang tid, at surfe rundt på shoppen lige så lang tid. Loadtiden er over 8 sekunder og jeg frygter, at miste en hel del kunder på det.
Jeg er udmærket klar over, at jeg har en billig webhotelløsning, men jeg har flere steder læst om gode loadtider på selv billige pakker. Det skal straks siges, at jeg er villig til at betale ekstra, hvis der opnås et hurtigere og mere stabilt resultat.
Men hvad er jeres erfaringer? Personligt har jeg hørt en del positivt om Meebox og deres hastigheder?
Det kan jo også have noget at gøre med hvor godt du har optimeret din side. 8 sekunder lyder rigtig voldsomt. Har du prøvet at lave noget hastighedstjek, som f.eks. via http://gtmetrix.com/?
Hos mig kører din shop virkelig godt - måske er det blot din internetforbindelse, som ikke er optimal?
Om du har 5 eller 30megabit internet, gør ik den store forskel, hvis siden ikke er særlig stor (det her er 600kilobyte) - dvs - 5megabit / 8 = 625kilobyte/s - 10% for at være realistiske - så vil overførslen af siden, hvis man kigger på hastigheden ikke have meget forskel - så har du din latency - som kan give en betydning - men burde ikke tage 10 sekunder at loade.
Hvis man kigger på loading tid - så TTFB (time to first byte) er lang, hvilket ikke har noget med internetforbindelsen at gøre.
UPDATE:
Udover self din TCP connect og DNS lookup :) - Så hvis du tager tiden serveren modtager dit request til den er færdig - siger intet om connection speed på en internetforbindelse, men mere hastigheden af serveren til at afvikle siden.