Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring med impactengine?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
> bliver man sgu lidt anstrengt, når folk tager den ned fra hylden og "glemmer at betale".

Jeg kom lige i tanke om et andet område der oplever det samme i denne tid - TV. I USA har de længe haft TIVO og i Danmark er HD-videorecordere og Windows Media ved at komme frem med tilsvarende funktionaliteter.

For dem der ikke lige kender TIVO - eller teknikken, som sådan, kan jeg fortælle at det går ud på at TV signalet kan optages og gemmes på en Hard Disc. Det kan så bruges til se programmer senere, når man har tid, eller det som mange bruger det til - at spole forbi reklamerne i real time. Det du gør er, at du venter med at se filmen på TV til ca. 30 minutter efter den faktisk starter. TIVO optager så filmen løbende, og kan paralelt afspille det allerede indspillede når du så g¨år i gang med at se filmen. Hver gang der kommer en reklameblok spoler du så forbi, og vil løbet af filmen så indhente det meste af de 30 minutter.

TV selskaberne i USA HADER naturligvis dette af et godt hjerte, og argumenterer på samme måde som du gjorde, Martin, på Jubii - og som andre gjorde over jere toolbar hehe :) Men, de har opgivet at forhindre det - TIVO og Windows Media er blevet for store.

Men hvad gør de så. Hvordan skal TV-selskaberne tjen e penge hvis vi spoler forbi reklamerne? (se DET er jo et iværksætterspørgsmål! :))

Der er to veje at gå - og begge dele ses:

1) Den Højrøvede Corporate Model 
Man kan forsøge at TVINGE de reklamer ned i halsen på folk, som ikke vil have dem. De løsninger der har været afprøvet på TV gå f.eks. på "split-screens" - altså hvor en del af skærmen afsættes til reklamer SAMTIDIG med at filmen kører. Så kan man jo ikke så godt spole forbi.

2) Den Kreative Model
Nogle lidt mere kreative folk har fundet ud af, at man kan lave TV reklamer som får folk til at stoppe op når der spoles - reklamer der virker i fast-forward! Se det synes jeg sgu er kreativt og langt mere fremadrettet. Der skal naturligvis andre kreative ideer på bordet for at redde TV-stationerne fra muligt faldende reklameindtægter, men det er bare et godt eksempel på "den kreative vej".

Det samme gælder for websites. Jeg tror ikke det nytter meget at kæmpe mod at nogle brugere ikke kan lide reklamer og jeg tror bestemt ikke på at man løser problemet med at forsøge at tvinge dem til at se disse reklamer. Som Seth Godin sagde for mange år siden, så løser man ikke problemerne ved støj, ved at tilføje støje mere. Man laver bare mere støj, som endnu flere vil reagere negativt på - eller slet ikke.

Så i stedet for at ærgre sig over, at den måde man tjente penge på i går muligvis ikke virker i morgen, så skulle folk hellere tænke kreativt og finde nye veje. Jeg tror at der er større gevinster til dem der finder nye bedre modeller for indtjening end dem der brokker sig over fortidens forsvundne mulligheder. 

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 21:48

Et eller andet sted så tror jeg, at dette med adblocker etc, er en debat, hvor nogle få har (for) meget at skulle have sagt - uden at det betyder noget.

Der er en llilel skare - set i forhold til den samlede skare - der forstår at bruge adblockers og reklamefjerne fra divers TV programmer.

Men i det store hele er det for få til, at man skal tage dem alvorligt - for i den sidste ende er det et spørgsmål om den gruppe ville købe noget alligevel.

De virksomheder vi abejder med er ikke tekniske stærke -hvilket en forbavsende stor del ikke er.

Laver du et IT site for nørder (posivtivt ment, jeg betragter mig selv som seminørd), så skal du ikke regne med at tjene kassen på reklamer, og du skal virkelig være foran. Er dit site målrette mod almindelige mennesker (i IT teknisk termonologi), så lav bare gif, flash med mere og gerne med animationer. Det virker.

Der er et gyldent råd ved reklame :

Keep It Simple!!!

Ariel sælger faktisk!! 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:59

> hvor nogle få har (for) meget at skulle have sagt - uden at det betyder noget.

TIVO har i USA i lang tid været alt andet end perifært, eller noget som kun en en lille gruppe mennesker bruger - det er mange millioner der bruger det, og det har skabt særdeles meget debat og frustration i TV-branchen - over there.  Så det er helt forkert at det er uden betydning - i hvert fald i USA. Om det vil få samm betydning her? Ja, det tror jeg bestemt - på det punkt er vi og amerikanerne ikke så forskellige.

Nå det kommer til adblockers i browsere så er det rigtig nok for nørded i dag til at mange gide bekymre sig om det, men det varer måske ikke længe. Der var f.eks. været ret troværdige rygter om at EI 7 skulle få JavaScript slået fra som default - det vil i praksis blokere for f.eks. alle Gogles AdSense annoncer (er det mon hensigten fra MS side??? :)) - og der er også blevet snakket om andre ad-blocking faciliteter. Hvis IE 7 bliver sådan vil adblocking blive mainstream.

Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:49

PAS!
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 17:18

Grosen Friis | OP.dk:
Det irriterer mig utrolig meget, og det har bla. fået mig
til at bruge FireFox browseren, og installere en ''Adblock''
plugin som kan fås til FireFox.

Resultatet er, at jeg i dag fx kan læse en online avis helt
uforstyrret, sådan ser en online avis fx ud i MS IE:

Hej Folkens

Hele sagen med AidOnline har fået mig til kraftigt at revidere min opfattelse af, om det er iorden at bruge software, der fjerner reklamer, eller på anden måde manipulerer den måde et website vises på, herunder Adblock.

Jeg synes AidOnline er groft snylteri, og det er jo også snylteri at læse nyhederne på avisernes websites og så sortere reklamer fra.

Jeg må jo erkende, at jeg har være en "indholdsnasserøv" i mange år, det beklager jeg nu, og jeg er faktisk ret flov over det.

Så jeg har nu deaktiveret Adblock fra min foretrukne browser FireFox, mens jeg aldrig har anvendt sådanne filtre for MS IE. Jeg tillader mig stadig at have det installeret i min FireFox browser, så jeg indimellem kan teste om filtrene, der blokerer imod Adblock brugere mv, virker.

Det her er pinligt, og jeg beklager min tidligere nasserøvsadfærd, undskyld.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)