Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg fatter det ikke. Ganske enkelt.

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl Lorberg:

Nu står pengene på min konto. Så jeg tror min kunde har overført dem kl 12 i dag, men pga rente dage er de først indsat på min konto efter kl 00.00.

Fanme svineri fra Nordea side!!!!1

 

Slap nu lige lidt af !!  Normalt tager det mindst en dag at overføre penge til andres konti, det er der sgu ikke noget nyt i. Hvis pengen er så vigtige for dig burde du være udstyret med en mobil dankort terminal, så kunderne kan betale med det samme.

Personligt ville jeg ikke handle med en der kræver forudbetaling, dels pga. risikoen for at firmaet går konkurs eller at arbejdet aldrig bliver udført.

Husk lige på at du faktisk lever af kunder!!

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Carl Lorberg:

Nu står pengene på min konto. Så jeg tror min kunde har overført dem kl 12 i dag, men pga rente dage er de først indsat på min konto efter kl 00.00.

Fanme svineri fra Nordea side!!!!1

 

Slap nu lige lidt af !!  Normalt tager det mindst en dag at overføre penge til andres konti, det er der sgu ikke noget nyt i.

Carl - det er jo ren standard - kun fra egen konto til egen konto sker ting umidelbart . fra En bank til en anden - 1 dag fra egen bank til en anden person med egen bank - altid næste dag (ofte natkørsel inden kl 06)

Banken giver jo ikke rente per time (og jeg ved godt der ikke er meget rente men princippet bygger jo på det) så de kan ikke stå på to personers konto på samme rente tidspunkt

Det du fik her var en total standard - tænk hvis din kunde havde haft en helt anden bank, så havde du ikke haft dem ved midnat

Sådan en sag skal ikke kunne hidse op, men godt det er løst i alle fald

Jeg har det på samme måde som Ravn, jeg kan ikke huske en forudbetaling og jeg ville ikke acceptere den som selskab i alle fald. Hvorfor skulle jeg stole mere på min leverandør end han gør på mig. Betaling ved levering/efterkrav har jeg accepteret, for vigtige ting, for der ved jeg varen var i hus ved betalingen - alternativt visa betaling der kan trækkes tilbage eller paypal der kan disputes, men aldrig i livet en forudbetaling ved overførsel i bank

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mellem konti i samme bank, sker overførslen normalt med det samme. Har Arbejdernes Landsbank, hvor en ven sad fredag aften ved en 19 tiden og overførte penge han skyldte fra sin konto i AL Bank og jeg kunne se dem næsten sekundet efter. Dette plejer også at være tilfældet med Danske Bank..

Fra Aabenraa
Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,6 stjerner givet af 5 person

jeg havde en kunde der fik bygget til bag ved huset, begyndte at brokke sig og ville ikke betale, tog derfor ud for at kigge på problemet, havde en stor kæde med da - kunde åbnede døren trak vi kæden ind gennem huset ud gennem det ene vindue og ind gennem det andet og låste enden, den anden enden af kæden sad på randegraveren som nu fik besked på at spænde kæden. der er ikke mange kunder der har ro i bukserne til ikke at betale med det samme, husk det er din vurdering om du har leveret et produkt der er behæftet med fejl og derfor skal pilles ned. OBS lad vær med at give kredit der kun en til at betale når kunden ikke gør det.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

peter Boisen:
jeg havde en kunde der fik bygget til bag ved huset, begyndte at brokke sig og ville ikke betale, tog derfor ud for at kigge på problemet, havde en stor kæde med da - kunde åbnede døren trak vi kæden ind gennem huset ud gennem det ene vindue og ind gennem det andet og låste enden, den anden enden af kæden sad på randegraveren som nu fik besked på at spænde kæden. der er ikke mange kunder der har ro i bukserne til ikke at betale med det samme, husk det er din vurdering om du har leveret et produkt der er behæftet med fejl og derfor skal pilles ned. OBS lad vær med at give kredit der kun en til at betale når kunden ikke gør det.

Peter, peter... det er alt for meget besvær. Næste gang tager du bare jagtgeværet med, og peger mod knæskallen på kunden...

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

peter Boisen:

jeg havde en kunde der fik bygget til bag ved huset, begyndte at brokke sig og ville ikke betale, tog derfor ud for at kigge på problemet, havde en stor kæde med da - kunde åbnede døren trak vi kæden ind gennem huset ud gennem det ene vindue og ind gennem det andet og låste enden, den anden enden af kæden sad på randegraveren som nu fik besked på at spænde kæden. der er ikke mange kunder der har ro i bukserne til ikke at betale med det samme, husk det er din vurdering om du har leveret et produkt der er behæftet med fejl og derfor skal pilles ned. OBS lad vær med at give kredit der kun en til at betale når kunden ikke gør det.

og nu har du paa offentligt forum indrommet at du har afpresset et kunde.. ren mafia

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Carl,

Har du overvejet at få dine kunder kreditvurderet inden du handler med dem?

Det er meget svært at generalisere mht. kreditværdighed og man skal passe på med at sige kontant salg til alle, da det kan skræmme mange gode kunder væk. Det er ikke kun useriøse kunder der benytter sig af mulighed for afbetaling. Der er en likviditetsmæssig besparelse og logik i at handle på afbetaling/kredit. De store og veletablerede selskaber vil som udgangspunkt altid vælge afbetaling frem for kontant.

Husk at du yder dine kunder en ekstra service hver gang du tilbyder dem en handel via afbetaling. Derfor synes jeg også, at du sagtens kan opkræve et gebyr for det (måske lig med gebyret for at få kunden kreditvurderet + lidt oven i). Alternativt, kan du bede kunden om at få den (afbetaling) service leveret af deres egen pengeinstitut.

Nu antager jeg lidt, at dit firma handler primært med beauty/frisørsaloner og lign. Og jeg kan ligeså godt være ærlig og sige, at denne sektor betragtes ikke som den mest kreditværdige (og det er jeg ikke alene om). Derfor ville jeg anbefale dig, at få dine kunder kreditvurderet – eller som minimum slået op i RKI og på Google. Jeg kan desværre ikke anbefale et specifikt selskab til kreditvurdering (ud over mit eget), da jeg ved at alle andre benytter sig af automatiske kreditvurderinger.
Forklaring: Automatiske kreditvurderinger er behæftet med mange begrænsninger og mangler, der aldrig vil kunne måle sig op mod en god gammeldags manuel kreditvurdering (hvorfor tror I at alle pengeinstitutter og kreditforsikringsselskaber benytter sig af manuel kreditvurdering?).

Derud over ville jeg også anbefale dig (og alle andre virksomheder for den sags skyld) at udarbejde en kreditpolitik, der beskriver hvordan du forholder dig i de forskellige situationer. Så slipper du for usikkerheden omkring hvordan du skal forholde dig når du står i situationen (som i dag).
I sidste ende, kan du altid benytte dette som en professionel og legitim forklaring på hvorfor en kunde ikke kan få kredit: ”Det kan vi ikke jf. vores kreditpolitik”…

Husk, at kreditværdighed siger ikke udelukkende noget om kundens evne til at overholde sine forpligtelser, men også om kundens vilje til at overholde sidstnævnte.

Jeg håber, at du kan bruge ovenstående råd – ellers er du og andre velkomne til at kontakte mig på info@creditscan.dk.

Vh. Adnan
Credit Scan

Fra Aabenraa
Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Anders hvor hende er der nævnt afpresning ? kunden var ikke tilfreds. så fjerner vi det, hvor er det afpresning ? Big Smile

Anders S:

peter Boisen:

jeg havde en kunde der fik bygget til bag ved huset, begyndte at brokke sig og ville ikke betale, tog derfor ud for at kigge på problemet, havde en stor kæde med da - kunde åbnede døren trak vi kæden ind gennem huset ud gennem det ene vindue og ind gennem det andet og låste enden, den anden enden af kæden sad på randegraveren som nu fik besked på at spænde kæden. der er ikke mange kunder der har ro i bukserne til ikke at betale med det samme, husk det er din vurdering om du har leveret et produkt der er behæftet med fejl og derfor skal pilles ned. OBS lad vær med at give kredit der kun en til at betale når kunden ikke gør det.

og nu har du paa offentligt forum indrommet at du har afpresset et kunde.. ren mafia

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)