En kunde ringer for 14 dage siden og vil købe et spa. Vi aftaler at jeg skal sætte det op, tirsdag den 19 februar og det gør jeg. Jeg handler altid med kontant betaling eller med depositum og resten, når jeg sætter det op. Hos denne kunde aftaler vi at kunden overfører pengene, samme dag som jeg har været der. Altså i tirsdags. Jeg mangler stadig at købe 1 del til spaet og hun ønsker også at købe fisk af mig. Den del der mangler skal jeg sætte på i morgen. Der kom ingen penge onsdag og heller ikke i dag. Jeg ringer så til kunden i morges og siger jeg ikke har modtaget pengene. Kunden siger at deres internet er nede og har været det i nogle dage. Men jeg får pengene kl 12. (vi har samme bank) I den telefon samtale fortæller jeg kunden at jeg lever i en verden hvor jeg skal forudbetale, eller betale ved modtagelsen af varerne og at der kommer en fragtmand kl 14.00 og skal have penge. (Kunden bor 10 meter fra banken og kunne snildt være gået over i banken og bedt dem overføre dem) Lige nu føler jeg mig grundigt til grin og har allermest lyst til at køre op og hente spaet. Hvad ville I gøre? |
Havde hentet spaen og sagt sådan leger vi ikke.