Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg fatter det ikke. Ganske enkelt.

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

En kunde ringer for 14 dage siden og vil købe et spa. Vi aftaler at jeg skal sætte det op, tirsdag den 19 februar og det gør jeg. Jeg handler altid med kontant betaling eller med depositum og resten, når jeg sætter det op.

Hos denne kunde aftaler vi at kunden overfører pengene, samme dag som jeg har været der. Altså i tirsdags. Jeg mangler stadig at købe 1 del til spaet og hun ønsker også at købe fisk af mig. Den del der mangler skal jeg sætte på i morgen.

Der kom ingen penge onsdag og heller ikke i dag. Jeg ringer så til kunden i morges og siger jeg ikke har modtaget pengene. Kunden siger at deres internet er nede og har været det i nogle dage. Men jeg får pengene kl 12. (vi har samme bank) I den telefon samtale fortæller jeg kunden at jeg lever i en verden hvor jeg skal forudbetale, eller betale ved modtagelsen af varerne og at der kommer en fragtmand kl 14.00 og skal have penge.
Den del kunden skal have sat på sit spa, havde fragtmanden med.

(Kunden bor 10 meter fra banken og kunne snildt være gået over i banken og bedt dem overføre dem)

Lige nu føler jeg mig grundigt til grin og har allermest lyst til at køre op og hente spaet.

Hvad ville I gøre?

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde hentet spaen og sagt sådan leger vi ikke.

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten skal du levere det hele og forsætte med at rykke kunden for betaling. Hvis du ikke leverer det sidste, kan kunden gøre indsigelse og stoppe al inkasso.

Eller du kan stoppe handlen og hente dit spa, men så får du helt sikkert ingen penge.

Det er iøvrigt normalt at firmaer ikke betaler til tiden. Jeg skal sende rykkere 2/3 gange jeg har leveret en hjemmeside. Og det er ikke fordi folk er utilfredse, de betaler bare ikke til tiden.

Ta' forudbetaling eller vend dig til og budgetter med for sen betaling.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte: Det er almindeligt at folk kommer med fantasifulde forklaringer, når man rykker telefonisk.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Allermest har man lyst til at kører over og hente spaet, men jeg er ganske sikker på at du hurtig kan komme ud i noget ballade på den måde.
Jeg er ganske sikker på at det hurtig juridisk kan give en masse ballade hvis du gør det.
Du har leveret, uden at sikre dig betaling først, så er der umiddelbart nok ikke andet en retten og advokat tilbage.

Tag snakken med dem om at enten skal de betale ASAP, tilbagelevere ASAP, ellers vil du gå rettens vej.
Hvilket de nok er lige glade med.
Men skynd dig at få sendt en regning af sted.
Og så efterfølgende, køre 3 gange rykker og så fogedret efterfølgende.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg ikke forstår er at kunden næppe kan forvente at få sat den del i, som fragtmanden kom med, når kunden ikke har betalt. Jeg vil sige at jeg ikke havde pengene til at betale ham. Så nu kan jeg først få delen på torsdag, når fragtmanden kommer til kbh igen.

Synes det er en utrolig dårlig start på et samarbejde. Godt kunden ikke ville leje det af mig.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carl Lorberg:
Hvad ville I gøre?

Når i nu har samme bank, kan din rådgiver nok hjælpe dig

Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 87
Fra  Fashion Factory Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ret flabet kunde.

Men jeg synes du skal være den ansvarlige og gøre din del af arbejdet, og så blive ved med at prøve at hive pengene ud af kunden. :)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carl

Jeg tænkte på om ikke du kunne lave et system, sådan at kunden betaler halvdelen af prisen forud og resten når spa er sat op?

Der er mange virksomheder der opererer med forudbetaling til materialer.

Jeg ved ikke om det kunne fungere sådan for dig eller om du SKAL snakke med kunden i telefon først. Ellers kunne kunden bestille varen på din hjemmeside, betale halvdelen over et betalingssystem på hjemmesiden og få en opringning fra dig om, hvornår du kunne installere det købte.

Når du så har installeret det, får du resten af pengene. På den måde ved du også om kunden er seriøs og hvis de alligevel ikke er seriøse, så har du trods alt fået halvdelen af pengene og mister det mindre.

Håber det kan hjælpe, det er utroligt at man er nød til at hale pengene ud af folk på den måde. Jeg har selv oplevet det et par gange.

Venlig hilsen Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Emily:

Ret flabet kunde.

Men jeg synes du skal være den ansvarlige og gøre din del af arbejdet, og så blive ved med at prøve at hive pengene ud af kunden. :)

Den del som mangler koster 1000 kr. Fiskene koster ca 2000. Det er penge jeg skal lægge ud, uden at have fået betaling, for spaet. Så er vi oppe på at kunden skylder mig over 10.000.

Det jeg har tænkt mig at gøre nu, er ikke at tage op til kunden i morgen, da delen jo faktisk er på vej til Jylland igen. Hvis kunden så ringer, vil jeg sige at jeg ikke kan få delen før på torsdag og der derfor ikke er nogen grund til at jeg kommer før der og at jeg ikke køber den del, uden at pengene står på min konto.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)