Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg fatter det ikke. Ganske enkelt.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

c-consult:

hør banken ad for at udelukke muligheden.

Apropro det juridiske, så det ikke tilladt at afhente en vare fordi den ikke er betalt hos en kunde.

vh

C-Consult

Det ved jeg godt. Tilbyder kunden i morgen at handlen kan gå tilbage.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget "fishy" over dette.

Hvis samme bank sker overførslen øjeblikkeligt.

Da leverancen ikke er færdigleveret er Fish4Rent efter min mening berettiget til afhente det allerede leverede, da der er "fra producentens side er konstateret fejl i konstruktionen"

Dermed minimerer Fish4Rent sit tab.

Men mon ikke det falder i hak - 'morgenstund har guld i mund'

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Rolig nu, i en travl hverdag kan kunden da satens have glemt at overføre pengene tirsdag, er overførslen først sket f.eks onsdag aften vil du normalt først modtage pengene fredag.  

At du skal forudbetale alle dine vare kan da aldrig være kundens problem, Ved at oplyse kunden om at du mangler penge til vognmanden får man da unægteligt det indtryk at du er i desperat pengenød.  Hvem dælen vil forudbetale til sådan et firma?

 

Ravn

Jeg har brugt over 300.000 på mit firma. Da jeg satte spaet op, fortalte jeg hvor vigtigt det var at pengene blev overført samme dag.
Muligvis desperat, men jeg fandt aldrig en investor til opstarten, hvilke har gjort at alt hvad jeg ejer og har, er i det firma.
Muligvis at det ikke er kundens problem.
Men det bliver kundens problem, fordi jeg ikke har den del, kunden skal bruge for at få et spa som virker 100%.

Jeg er ikke en bank. Jeg har en forretning, som faktisk tjener okay, men hvor alt bruges til reinvestering.

Men i bund og grund er det vel også et spørgsmål om vores fremtidige samarbejde. Lige nu har hun ikke fisk. Hun vil gerne købe dem af mig, da jeg sælger dem for 13 kr + moms og dyrehandlerne for 30 kr inkl. moms. Vil jeg bestille fisk, uden at pengene stod på min konto? Nej naturligvis ikke.

Så tilliden er brudt allerede inden vi har startet et samarbejde. Det synes jeg er en mærkelig forretningsholdning!

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg det. Nordea har åbenbart ændret på den måde overførslerne kommer til ens konto.

Nu står pengene på min konto. Så jeg tror min kunde har overført dem kl 12 i dag, men pga rente dage er de først indsat på min konto efter kl 00.00.

Fanme svineri fra Nordea side!!!!1

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carl Lorberg:
Jeg er ikke en bank. Jeg har en forretning, som faktisk tjener okay, men hvor alt bruges til reinvestering.

Hvis du tjener okay, så tror jeg en god investering lige nu ville være en lille bitte smule buffer, så du ikke skal helt op i det røde felt fordi du får betaling en dag eller to for sent.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skulle nok have fuldt dine principper omkring penge først. Det er sådan et samfund vi lever i, og det kan alle de historier man kan læse her på Amino bekræfte.

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl Lorberg:
I den telefon samtale fortæller jeg kunden at jeg lever i en verden hvor jeg skal forudbetale, eller betale ved modtagelsen af varerne og at der kommer en fragtmand kl 14.00 og skal have penge.
Den del kunden skal have sat på sit spa, havde fragtmanden med.

Spa er der en relativ dyr ting ikke? Så vil du da ikke smide en kunde væk bare lige sådan. 

Jeg vil forklare hende stille og roligt at pengene skal falde, for at du kan lave det færdigt, simpelthen fordi du har oplevet rigtig mange kunder løbe fra regningen (uanset om det er tilfældet eller ej)

En side tanke: Set fra kundens syn har hun jo heller ingen sikkerhed på at du leverer. 

Sidst - som virksomhedsejer må man ind i mellem også løbe nogle risici med noget man køber hjem på lager. 

Allersidst - måske skulle du tage en snak med dine leverandører om at få en anden betalingsordning. Det lyder mærkeligt at der altid skal betales forud. 

 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Carl Lorberg:
Jeg er ikke en bank. Jeg har en forretning, som faktisk tjener okay, men hvor alt bruges til reinvestering.

Hvis du tjener okay, så tror jeg en god investering lige nu ville være en lille bitte smule buffer, så du ikke skal helt op i det røde felt fordi du får betaling en dag eller to for sent.

Den buffer havds jeg tænkt mig at få i marts måned. Der rammer omsætningen 100k pr. mdr. og så tror jeg ikke jeg behøver købe det antal spa ind som jeg gør lige nu. Lige nu, køber jeg alle de spa, af den type, som jeg bruger, når de bliver sat til salg.

Remydk:
Du skulle nok have fuldt dine principper omkring penge først. Det er sådan et samfund vi lever i, og det kan alle de historier man kan læse her på Amino bekræfte.

Ja. Det gik godt denne gang, men tror jeg skal sige til kunderne at de skal have kontanterne klar, når jeg kommer. Desværre må de ikke betale mere end 10k kontant, pga de nye skatteregler Sad

Allan Daasbjerg:
Allersidst - måske skulle du tage en snak med dine leverandører om at få en anden betalingsordning. Det lyder mærkeligt at der altid skal betales forud. 

Det er et problem, fordi jeg handler rigtig meget med udlandet.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er da glædeligt at høre det gik godt denne gang. Man kan altid være bagklog og sige "jamen du kunne bare har gjort sådan her istedet". Jeg tror du har lært noget af det her, og det er jo det vigtigste. Fra nu af ved du hvordan en lignende situation skal håndteres. Held og lykke fremover.

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igennem mine år lært at selv normale danskere kan blive de mest fantasifulde lystløgnere for at komme uden om en konfrontation hvor de skal erkende de ikke har penge.

Og hvis kunden har, men ikke kan bruge 10 min på at gå i banken. Så syntes jeg godt man kan sige stop og fortælle at hvis der ikke er penge, så vil du bede fragtmanden tage pakken med retur.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)