Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Besøg fra Kinesisk leverandør! Hvorfor nu det?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 106
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer og tak for svarene.

Jeg er da også lidt beæret over at de vil besvære sig med at kigge forbi herude, men er også lidt bange for at skuffe dem når de nu vil rejse helt herud.

Jeg vil jo gerne vedblive at handle med dem, og nødigt vil skuffe dem alt for meget ved at de ser vores ikke særligt prangende omgivelser.

MVH Flemming

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 21:08

Flemming:

Det er "kun" et høflighedsvisit. At jeres virksomhed er 20 kvm eller 200000 kvm er fuldstændigt ligegyldigt.

Enhver som har set en McDonald der ved, hvad jeg taler om. Odense, Aarhus og Kbh kunne være i indgangen på de fleste McD'er.

Så ...... erhm ........... det er ikke størrelsen men gørelsen .......

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 23:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming,

Slap af, ingen panik. Du skal sige velkommen til med glad. Din leverandør prøver hvilken at sælge dig mere eller mindre. Hun er på ferie! Gæstfrihed er mere vigtigt end hvordan din kontor ser ud. 

I kinesernes øjne er Tyskland og Danmark meget tæt på. Ligesom kommer hun til at besøge din nabo, selvfølgelig vil hun komme forbi at besøge dig, da du har været kunde hos hende siden 2005.

Hun vil heller ikke bruge masse af tid i din kontor. Du skal bare vise hende og kort fortælle lidt af hvad du laver i ca. 30 minutters tid, højste en time. Spørg hende om det er den første gang, hun er i Danmark og hvad hun vil se (sightseeing).

Hvis hun kommer fra en stor by, så viser hun bare market, hest, kyst, osv. Slot, eller noget konglig sted er også et godt sted at bruge tid på. Hvis du kan bruge en dags tid og give en frokost eller middag, bare gøre det. Du vil få meget bedre service næste gang, når du handler med hende. 

Mvh,

Anne Z.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 06:12

Hej Flemming,

Ikke at der er meget nyt i mit råd, men bakker klart op omkring Annes opslag at du bare skal tage imod med åbne arme og eventuelt tænke lidt strategisk og få forklaret at i har så meget fokus på værdikæden (kunderne) at i ikke ønsker at smide store beløb efter fancy kontor og andet gejl. (Evt kan det være oplæg til en samtale omkring en prisreduktion så i kan få frigivet lidt flere midler til markedsføring/salg/konkurrencedygtighed og større omsætning til alle) 

Jeg har selv rejst Kina tynd gennem de sidste 8 år, og det er nok mere reglen end undtagelsen at jeg selv og mine danske kollegaer har fået et smut forbi Beijing, Shanghai, Hongkong til at passe ind i planen da vi jo "alligevel er her" Tror ikke det er meget anderledes i denne situation :)

Specielt Annes råd omkring sightseeing a la Vestjysk pløjemark og sort-brogede malkekøer vil være et hit. Havde selv 4 af mine Kinesiske ansatte med på besøg hos mine forældre ude på landet, omkring Esbjerg, og det er til dags dato stadig noget de kan snakke længe om.

Så få øvet dig på at sige "Huan ying ni" og find en god restaurant der kan servere en omgang stegt flæsk med persillesovs (meget dansk, men også god til kinesiske smagsløg) og nyd besøget.

Mine 50 cents.

/Martin 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:28

Flemming Ørts:

Jeg er da også lidt beæret over at de vil besvære sig med at kigge forbi herude, men er også lidt bange for at skuffe dem når de nu vil rejse helt herud.

Jeg vil jo gerne vedblive at handle med dem, og nødigt vil skuffe dem alt for meget ved at de ser vores ikke særligt prangende omgivelser.

Jeg ville helt sikkert takke ja til besøget, og samtidigt diskret gøre opmærksom på forholdene, så forventningerne stemmer nogenlunde overens.

Måske også en god ide at sende et par forslag til seværdigheder i nærheden, og jeres placering i landet, så vedkommende ikke tror den lille havfrue står nede på havnen Smile

I må jo handle nok med firmaet til at de vil bruge penge på et besøg, så jeg synes absolut ikke at der er noget forkert i et besøg.

Mvh Carsten

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 08:11

Det er da fedt med opmærksomhed fra relevante leverandører - og et besøg kan der aldrig komme noget dårligt ud af - husk på at du er kunden, så hvis sælger vurderer at du køber fint ind hos dem, så er de ligeglade med hvor ydmyge dine lokaler er (been there - done that) ;-)

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 03:55

I skal have tusind tak for de gode råd allesammen.

Kan lige fortælle at hun nu er budt hjertelig velkommen, og at jeg har reserveret hotel for hende, og lovet at hente og bringe hende fra hotellet i Holstebro, herud til os i Harboøre Smile

Så vil jeg huske rådet med at modtage papirer med begge hænder, og invitere på en fiskebuffet til frokost i lokalområdet efter en lille guidet tur i lokalområdet.

Jeg har lyttet til jeres gode råd, og endnu engang tak alle sammen, jeg håber hun får et godt indtryk af det vestjyske, jeg vil gøre mit bedste.

Virkelig en fornøjelse at få hjælp herinde fra, af jer rare Aminoer 

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 03:56

UPS Det blev en dobbeltpost

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)