Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Besøg fra Kinesisk leverandør! Hvorfor nu det?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 106
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har siden 2005 haft en kinesisk leverandør som nu gerne vil komme på besøg hos efter et messebesøg i Tyskland.

Er der nogen der kan fortælle om man som kinesisk virksomhed bruger at tage rundt til sine kunder bare sådan for et rent høflighedsvisit, eller er det ikke normalt praksis, så der måske kan ligge mere i et sådan besøg?   

Det er Direktørens højre hånd der pludselig via mail, har sat dato på et sådan visit, og gerne straks vil have bekræftet at hun kommer forbi!

Samtidig beder hun mig reservere værelse på det lokale hotel i 2 nætter.

Det er en person jeg har mødt på messer et par gange, og ellers kun har kommunikeret med via mail i forbindelse med diverse ordrer.

Det er hun selvfølgelig velkommen til, men forstår ikke rigtigt hvorfor firmaet vil bruge tid og penge på at besøge os her langt ude på landet i det "Mørke Vestjylland" Smile det er lidt af en rejse bare for at besøge os i vores meget beskedne kontor, som jeg kun kan være lidt forlegen ved, hvis de nu forestiller sig os som et langt større firma.

Men hvad gør jeg, skal jeg bare være ligeglad med vores langt fra prangende omgivelser, og byde hende velkommen, eller er det bedre at sige det desværre ikke er muligt med et besøg på dette tidspunkt?

Jeg vil gerne være høflig, men mener egentlig ikke det er nødvendigt med dette besøg for at fortsætte vores forretninger, som er blevet større hvert år siden vi startede.

Nogen herinde som kan råde/vejlede mig lidt?

MVH

Flemming

Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 20:29

For mig lyder det som om det evt er baseret på nysgerrighed. Ligesom vi dansker kan finde på at tage til Kina bare for at se hvordan fabrikken nu engang ser ud og den slags så kan det vel også tænkes at et kinesisk firma med økonomien til det kan være interesseret i at se hvordan det ser ud hos en af deres storkunder. Så tror ikke du skal lægge alt for meget i det ud over nysgerrighed, og måske også bare et ønske om at "binde" dig mere til dem så du ikke skulle skifte leverandør på et tidspunkt :)

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 20:33

Hej Flemming,

Pas på! :) Du kan sagtens risikere at det er en super skarp sælger fra din leverandør, og aflægger dig et besøg, med det formål at sælge mere til dig! :) Det er en super fed service, at hun besøger dig... Men hun har sandsynligvis "skumle" bagtanker med det :)

Vh. Mehmet Aslan

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 20:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min bror bor i Kina. Jeg syntes det høres helt normalt ud og det er typisk Dansk at føle at det går tæt på :0) De elsker Europa og ser et snit til at besøge jer.
Udnyt chancen til at få et godt forhold til det.. De er ligeglade med dit kontor. Vær ærlig og lav et par hyggelige dage. Vis dem " den lille havfrue" ;0)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39

tag endeligt imod og slap af, kinesere har set både store og små. Hun er næppe fløjet fra mongoliet eller Guandong alene for at møde dig, men er på rundtur, og der virker det lige så fornuftigt for kineserne at tage dig med - både for at se hvad du er for en - for at være hyggelige og holde gang i jeres relation OG -ja Mehmet har nok ret - sikkert med glæde øge handlen med dig

Tag imod helt uden rystende hånd, sørg for at være behjælpelig med at hente ved lufthavn - tænk lidt over maden (det gør de godt nok ikke så ofteBig Smile) og giv og tag alle papirer med to hænderSmile

enjoy

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:39

Hej.

Nu kender jeg ikke størrelsesordenen på det business du lægger derude og "hvor store" i er, men hvis du kan trække svaret lidt, så synes jeg du skulle rette et uddybende henvendelse til evt. den danske ambassade Kina og høre om det evt. har noget input til din sag.

De udfører bl.a en masse markedsundersøgelser og har god indsigt i Kina, dets erhvervskulter mv. og er til for det danske erhvervsliv så måske de kan hjælpe?

Held og lykke med evt. møde.

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:44

Jeg har selv haft besøg 2 gange fra Kina og det var forskellige firmaer.

Den ene gang drejede det sig sådan set primært om høflighedsbesøg.

Den anden gang vil jeg skyde det til at være fordi en del af omsætningen var flyttet væk fra dem.

Delvist opsøgende - for at gøre opmærksom på sig selv - Delvist for at have det personlige indtryk der nogen gange flytter større mængder varer... Tilliden stiger når du "kender" personen.

Lidt ligesom den kunde i din forretning der kender dig og ved hvad du står for - han er mere tilbøjelig til at handle hos dig.

Begge gange kom det sådan lidt ud af det blå.

Begge gange har det været i forbindelse med en europa-tour som personen har gennemført. Dvs. Kina - Sverige, Danmark, Tyskland - Kina. Omkostningen når man lægger 3-4-5 besøg ind under en rejse, så er udgiften ofte nok til at opveje den potentielle gevinst ved selve rejsen. Ihvertfald for kineserne.

Smile

Og så er det bare at huske de klassiske grundregler når man har "fysisk" kontakt med kinesere. Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 20:49

Nu er jeg nysgerrig Niels, hvad er grundreglerne omkring fysisk kontakt og kinesere? ;P

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Kinabureauet Skrevet kl. 20:50

Det er svært at sige når man ikke kender jeres tidligere korrespondance og hvordan jeres forhold reelt er. 

Men når nu at de har givet udtryk for at de vil komme og se jeres virksomhed, er der kun 2 valgmuligheder, tag imod dem eller afvis dem. 

Hvis i afviser gør det måske ikke så meget, men måske vil det alligevel have indflydelse på forholdet?

Hvis de kommer, kan det gå begge veje, enten bliver de glade for at skabe bedre relationer til jer, eller også bliver de skuffede over hvad de ser, og hvem ved hvad der så kan ske. 

Måske er det for hende en god mulighed for at se Danmark, en slags "undskyldning" for at bruge tid og resourcer på at besøge jer? En slags mini ferie ophold / sightseeing?

Det er nok jer det bedst vil kunne vurdere om det er godt eller dårligt, men hvis i vælger at tage imod dem, og gerne vil give dem et godt indtryk af jer, er der mange ting i kan gøre. 

Hent dem i lufthavnen / ved togstationen i firmabilen (evt lån en lækker bil af nogen i kender)

inviter dem ud og spise på jeres regning

giv nogle gaver når personen smutter (fokuser på signalværdi, f.eks noget dansk, frem for pengeværdien)

I kan også bruge lejligheden til at forklare om jer selv, jeres situation og hvorfor det ikke er relevant for jer at have store prangende virksomhedsbygninger. (fokus på praktiske foranstaltninger frem for at have en tom skal)

Held og lykke med det,

ps, betaler i omkostninger til transport og noget at spise, kommer jeg gerne og assisterer (tolk og formidling af kulturforskelle)

Professionel hjælp til oversættelse, rådgivning og markedsføring til det kinesiske marked. www.kinabureauet.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:51

Henrik Larsen:
Nu er jeg nysgerrig Niels, hvad er grundreglerne omkring fysisk kontakt og kinesere? ;P

Den første er som Cookie skriver.

Du viser respekt for personer ved at tage imod og give papirer med begge hænder.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)