Vi har siden 2005 haft en kinesisk leverandør som nu gerne vil komme på besøg hos efter et messebesøg i Tyskland. Er der nogen der kan fortælle om man som kinesisk virksomhed bruger at tage rundt til sine kunder bare sådan for et rent høflighedsvisit, eller er det ikke normalt praksis, så der måske kan ligge mere i et sådan besøg? Det er Direktørens højre hånd der pludselig via mail, har sat dato på et sådan visit, og gerne straks vil have bekræftet at hun kommer forbi! Samtidig beder hun mig reservere værelse på det lokale hotel i 2 nætter. Det er en person jeg har mødt på messer et par gange, og ellers kun har kommunikeret med via mail i forbindelse med diverse ordrer. Det er hun selvfølgelig velkommen til, men forstår ikke rigtigt hvorfor firmaet vil bruge tid og penge på at besøge os her langt ude på landet i det "Mørke Vestjylland" Men hvad gør jeg, skal jeg bare være ligeglad med vores langt fra prangende omgivelser, og byde hende velkommen, eller er det bedre at sige det desværre ikke er muligt med et besøg på dette tidspunkt? Jeg vil gerne være høflig, men mener egentlig ikke det er nødvendigt med dette besøg for at fortsætte vores forretninger, som er blevet større hvert år siden vi startede. Nogen herinde som kan råde/vejlede mig lidt? MVH Flemming
|
For mig lyder det som om det evt er baseret på nysgerrighed. Ligesom vi dansker kan finde på at tage til Kina bare for at se hvordan fabrikken nu engang ser ud og den slags så kan det vel også tænkes at et kinesisk firma med økonomien til det kan være interesseret i at se hvordan det ser ud hos en af deres storkunder. Så tror ikke du skal lægge alt for meget i det ud over nysgerrighed, og måske også bare et ønske om at "binde" dig mere til dem så du ikke skulle skifte leverandør på et tidspunkt :)