Nu har jeg været 100% selvstændig i 10 år og lever ganske udmærket af det, så det virker "lidt" sjovt når jeg skal sidde og læse dig skrive at jeg ingen forståelse har for at være selvstændig. OK så er jeg nok bare heldig |
Kan godt se relevansen i at have samarbejde med Indere o.l omkring programmering og webudvikling på de opgaver som kræver mange timer.Og har også kontakt til flere bureauer derovre som administreres af danskere eller folk som kan perfekt engelsk , som jeg selv. Så ja skulle der komme en større programmerings opgave er det muligt den outsources.
Skal jeg være ærlig er jeg glad for samarbejde med de danske grafikere / freelancere - har god erfaring med deres forståelse for kunders ønsker og tanker når det gælder webdesign - og det er ofte opgaver på 1-5 timer som ikke kan betale sig at outsource.
Jeg kan heller ikke sende en Inder eller Pakistaner ud til en kunde med server eller PC /mac - og vil ikke have udenlandske teknikere på remote til småopgaver på et firmas server eller netværk.
En skriver "Man kan fodre svin med dygtige IT folk til rimelig pris " - og svaret er NEJ .
Jeg har fundet nærmeste It tekniker i Vejle som er netværks guru og kan server support - og som matcher mine priser.
Samt har senere fået et samarbejde med en i Odense som kan afløse mig - og en jeg selv har taget uddannelse sammen med.
Så jeg har altså søgt land og rige for at finde nogle der kan afløse og arbejde til samme lave pris og det var svært
Rune Andersen:.. Hans argument var, i forlængelse af andres, at der er flere parametre som bliver brugt til at vurdere et tilbud fra en freelancer. Og noget der er rigtigt vigtigt er ens egen hjemmeside da den giver et indtryk af den person som står bag. Det ved du uden tvivl godt, så hvorfor bliver du fornærmet over at han gør dig opmærksom på at du måske burde få lavet en flottere hjemmeside?
Rune - man skal ikke blande sine følelser ind i sit professionelle arbejde og blev bare irriteret over den gentagne kritik herfra amino af ens hjemmeside hver gang man poster et debat spørgsmål - I har da sikkert ret, men det har bare intet med mit emne at gøre og derfor betragter jeg det som "Spam". Det er heller ikke et argument for hvad jeg kan / ikke kan eller hvad min timepris bør være.
Jeg er rimelig tilfreds med hjemmesiden, selvom den kan blive bedre og skyder renoveringen 3 mdr. Det er IKKE altafgørende for mine kunder om hjemmesiden er på højeste niveau og jeg får masser af kunder via google og adwords.
Nogle mener det er underligt holdning at IT teknikere "skal have uddannelse" - kan fortælle at jeg kun har samarbejde med 1 som er autodidakt , men som har 15 års erfaring og er startet som selvstændig som 18-årig.
Fordelen ved en uddannet er : At han ikke skal sidde og bruge 15 år på at lære IT men har sin basis viden i orden - Om I andre gerne vil have en tekniker der sidder og "gætter sig frem" er jo op til jer. Men man kan IKKE diskutere at system kompleksitet idag kræver en baggrund. Men det er efter mig eget valg og min egen overbevisning.
Nicolay :De opgaver der bliver lagt på amino freelancer, er ikke de opgaver hvor der kigges på hvad er det smarteste og bedste på den længste bane.De er primært lagt der fordi de har en helt aktuel opgave som skal løses til den bedste pris, og ikke fordi man har ønske om en længere relation.
Ok er taget til efterretning og har lavet et par filtreringer så jeg nu KUN får opgaver i en vis volumen , men har nu aldrig tænkt mig at satse på Amino Freelancer - så det bare som en mulighed blandt mange.