Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skuffet over Amino / Freelancer tilbud og udbud - hvad mener I andre om tilbud på 150 til 250 kr /time ?

Side 11 ud af 15 (142 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Server Service:
Men du har jo slet INGEN forståelse for hvad det vil sige at være selvstændig - og du kan IKKE sammenligne en fastansat med en selvstændig. Vi kan måske fakturere halvdelen af arbejdstiden hvis vi er dygtige - resten af tiden går med tilbud og snakke med kunder , erhverve ny viden og lave løsninger som er forespurgt, regnskab og markedsføring.

Nu har jeg været 100% selvstændig i 10 år og lever ganske udmærket af det, så det virker "lidt" sjovt når jeg skal sidde og læse dig skrive at jeg ingen forståelse har for at være selvstændig. OK så er jeg nok bare heldig  Big Smile Men dig som kalder dig professionel og højt kvalificeret (hmmm...) IT konsulent, du sidder og bruger dine kræfter på at tude over at folk på Amino Freelancer ikke vil betale nok for det du tilbyder dem. Ahhh det er sgu lidt for tyndbenet, apropos dine skriverier i starten af tråden om folk med små tissemænd på Amino Wink

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 11:40

Kan godt se relevansen i at have samarbejde med Indere o.l omkring programmering og webudvikling på de opgaver som kræver mange timer.Og har også kontakt til flere bureauer derovre som administreres af danskere eller folk som kan perfekt engelsk , som jeg selv. Så ja skulle der komme en større programmerings opgave er det muligt den outsources.

Skal jeg være ærlig er jeg glad for samarbejde med de danske grafikere / freelancere - har god erfaring med deres forståelse for kunders ønsker og tanker når det gælder webdesign - og det er ofte opgaver på 1-5 timer som ikke kan betale sig at outsource.

Jeg kan heller ikke sende en Inder eller Pakistaner ud til en kunde med server eller PC /mac - og vil ikke have udenlandske teknikere på remote til småopgaver på et firmas server eller netværk.

En skriver "Man kan fodre svin med dygtige IT folk til rimelig pris " - og svaret er NEJ .
Jeg har fundet nærmeste It tekniker i Vejle som er netværks guru og kan server support - og som matcher mine priser.
Samt har senere fået et samarbejde med en i Odense som kan afløse mig - og en jeg selv har taget uddannelse sammen med.
Så jeg har altså søgt land og rige for at finde nogle der kan afløse og arbejde til samme lave pris og det var svært Smile

Rune Andersen:
.. Hans argument var, i forlængelse af andres, at der er flere parametre som bliver brugt til at vurdere et tilbud fra en freelancer. Og noget der er rigtigt vigtigt er ens egen hjemmeside da den giver et indtryk af den person som står bag. Det ved du uden tvivl godt, så hvorfor bliver du fornærmet over at han gør dig opmærksom på at du måske burde få lavet en flottere hjemmeside?

Rune - man skal ikke blande sine følelser ind i sit professionelle arbejde og blev bare irriteret over den gentagne kritik herfra amino af ens hjemmeside hver gang man poster et debat spørgsmål - I har da sikkert ret, men det har bare intet med mit emne at gøre og derfor betragter jeg det som "Spam". Det er heller ikke et argument for hvad jeg kan / ikke kan eller hvad min timepris bør være.
Jeg er rimelig tilfreds med hjemmesiden, selvom den kan blive bedre og skyder renoveringen 3 mdr. Det er IKKE altafgørende for mine kunder om hjemmesiden er på højeste niveau og jeg får masser af kunder via google og adwords.

Nogle mener det er underligt holdning at IT teknikere "skal have uddannelse" - kan fortælle at jeg kun har samarbejde med 1 som er autodidakt  , men som har 15 års erfaring og er startet som selvstændig som 18-årig.
Fordelen ved en uddannet er : At han ikke skal sidde og bruge 15 år på at lære IT men har sin basis viden i orden - Om I andre gerne vil have en tekniker der sidder og "gætter sig frem" er jo op til jer. Men man kan IKKE diskutere at system kompleksitet idag kræver en baggrund. Men det er efter mig eget valg og min egen overbevisning.

De opgaver der bliver lagt på amino freelancer, er ikke de opgaver hvor der kigges på hvad er det smarteste og bedste på den længste bane.De er primært lagt der fordi de har en helt aktuel opgave som skal løses til den bedste pris, og ikke fordi man har ønske om en længere relation.

Ok er taget til efterretning og har lavet et par filtreringer så jeg nu KUN får opgaver i en vis volumen , men har nu aldrig tænkt mig at satse på Amino Freelancer - så det bare som en mulighed blandt mange.

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Esbjerg
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Fra  Densen Audio Technologies Skrevet kl. 11:51

Server Service:
En skriver "Man kan fodre svin med dygtige IT folk til rimelig pris " - og svaret er NEJ .
Jeg har fundet nærmeste It tekniker i Vejle som er netværks guru og kan server support - og som matcher mine priser.
Samt har senere fået et samarbejde med en i Odense som kan afløse mig - og en jeg selv har taget uddannelse sammen med.
Så jeg har altså søgt land og rige for at finde nogle der kan afløse og arbejde til samme lave pris og det var svært Smile

Hvis det er korrekt, så er der to muligheder:

a) Du får ikke synliggjort dine kompetencer for de potentielle kunder, så de kan se de får super værdi for pengene.

b) Efterspørgslen er der ikke fra kunderne.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Server Service:
Vi kan måske fakturere halvdelen af arbejdstiden hvis vi er dygtige - resten af tiden går med tilbud og snakke med kunder , erhverve ny viden og lave løsninger som er forespurgt, regnskab og markedsføring.

Og det er netop lige dér mange begår fejlene.

I skal blive bedre til at fakturere for medgået tid, uanset om det er pr. telefon eller on location. Man kan lære en del af reklamebranchen, advokater og andre der fakturere minuttet.

Ved at have en lavere entry level pris med oplysninger om hvad der koster, så uddanner man også kunderne til at tænke lidt selv, og dem der ikke vil tænke selv betaler for det og den tid der er til overs for dem der ikke vil betale for telefonkonsultation, den går til nye kunder.

Alt i alt kunder der ikke er tidskrævende betaler mindre end dem der er tidskrævende, det er noget alle kan acceptere.

Køb ren argan olie her

Fra Esbjerg
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 6
Fra  Densen Audio Technologies Skrevet kl. 12:36
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

BusinessMaroc:

Server Service:
Vi kan måske fakturere halvdelen af arbejdstiden hvis vi er dygtige - resten af tiden går med tilbud og snakke med kunder , erhverve ny viden og lave løsninger som er forespurgt, regnskab og markedsføring.

Og det er netop lige dér mange begår fejlene.

I skal blive bedre til at fakturere for medgået tid, uanset om det er pr. telefon eller on location. Man kan lære en del af reklamebranchen, advokater og andre der fakturere minuttet.

Ved at have en lavere entry level pris med oplysninger om hvad der koster, så uddanner man også kunderne til at tænke lidt selv, og dem der ikke vil tænke selv betaler for det og den tid der er til overs for dem der ikke vil betale for telefonkonsultation, den går til nye kunder.

Alt i alt kunder der ikke er tidskrævende betaler mindre end dem der er tidskrævende, det er noget alle kan acceptere.

Spot on korrekt. Og kombiner det så med at lave tidsregistrering i skyen, og outsource bogholderi, så alle 37 timer om ugen kan faktureres ud til kunderne, og du er flyvende. Det er ude ved kunderne pengene tjenes.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:38

Det er jo lidt det samme, som når folk skal have repareret bil.

De tager ned til et lille værksted på hjørnet og får et tilbud der er billigere, fordi timeprisen er lavere og reservedelene er uoriginale.

Det udførte arbejde er også derefter. Enten er det godt udført eller også er det ikke. Det er den chance man må tage.

Man kan finde rigtig gode freelancere her på amino, men man kan bestemt også finde nogle der ikke er så gode, der byder prisen ned og ender med at få opgaven.

Jeg synes at folk skal tage sig selv alvorligt og sige nej til en freelancer, hvis man er i tvivl om kvaliteten af deres arbejde.

Vælg at betale en smule mere og bliv mere tilfreds med det udførte arbejde.

Min erfaring er desværre at almindelige mennesker tænker mere på pris end på kvalitet.

Folk vil ikke engang betale en rimelig pris for at få deres hjemmeside opdateret i koden, så den er mere tidssvarende og nemmere for Google at finde.

Øv, men sådan er det i dagens Danmark.

Venlig hilsen Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:41
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Server Service:

Jeg / vi er ikke i konkurrence med Teenagere indenfor IT Support løsninger.

Og web design kræver kvalitet for at kunne accepteres - Det skal passe til den enkelt kunde og behov. Og mener ikke man er professionel nok som amatør til at kunne afklare kundens behov.

Og der kan uden tvivl tilbydes mange men også meget ubrugelige løsninger , hvis det KUN er prisen man fokuserer på...Det er så lige her udbyder skyder forbi ved KUN at se på pris.

Hej,

Jeg kan forstå din frustration, men markedet bestemmer, I kan bar optimere jeres servicer, kompetencer og jeres marketingstrategi.
Jeg sidder i Tyrkiet, jeg ved godt, at ”jeres arbejde er meget høj kvalitet”, og jeg har stor respekt for danske arbejdsmoral. Jeg vil gerne give flere projekter til danske virksomheder fx katalog design, it support, oversættelse eller købe danske designprodukter, men mange gange kan jeg se: alt for høje priser i forhold til hvordan markedet bevæger sig, og hvad vores kunder ønsker at betale for kvaliteten.
Men jeg kan anbefale dig, I må opdatere jeres viden om jeres servicer, og jeres opfattelse om markedet og jeres marketingstrategi. Markedet er lidt større end hvor du sidder. 

Med venlig hilsen 

Krisztian 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:
De tager ned til et lille værksted på hjørnet og får et tilbud der er billigere, fordi timeprisen er lavere og reservedelene er uoriginale.

Sådan er det også på det autoriserede værksted.... Her kan arbejdet også være udført ringe. - Så hvad fik man mere for den højere pris?

Og det gælder i alle fag. - Hvis bare man kunne vide, at højere pris er lig med bedre kvalitet, så ville mange sikkert gerne betale en højere pris.

Et godt eksempel er SEO.... Jeg har oplevet personer der mener sig berettiget til at tage 1500,- + moms i timen. Men de vil ikke love resultater. - Derfor konkluddere jeg, som kunde, at de jo ikke selv ved om det kan levere varen.

Måske det i mange brancher kunne fungere med en grundløn, og en resultat løn... Altså en eller anden form for kombination?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:01

Fx Olivenolie,

"Pris og kvalitet går hånd i hånd, selvom det ikke altid er de dyreste der er de bedste. Men man skal ikke vælge den billigste, da der som regel vil være en grund til at den er virkelig billig. Omvendt bliver prisniveauet mange gange skruet op, hvis en olivenolie bliver markedsført som noget helt specielt.

Så det gælder om at være varsom når man vælger olivenolie, og sætte sig godt ind i kvaliteten inden man betaler. Men hvis man vælger en ren olivenolie uden blandingsolier, så vil man sjældent gå helt galt i byen."

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  More than event Skrevet kl. 13:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:

Jeg har som budgiver tabt vildt mange budrunder, fordi folk ikke ville give den pris, jeg forlanger for min service.
Hyler jeg så over det? Nix. De, der ikke vil give det, jeg forlanger, er ikke mine kunder. Det betyder jo ikke, at jeg kan bestemme, at de så heller ikke må være nogen andres kunder. Det er da op til dem selv. Hvis en opgavestiller mener at kunne få løst sin opgave tilfredsstillende til 50% af den pris, jeg kræver, og hvis han ikke erkender den merværdi, jeg påstår, der er i mine ydelser - så skal han da vælge den billige.

Jeg har som budgiver også vundet nogle opgaver. Men jeg tror ikke, jeg har vundet på at være billigst. Tvært imod har jeg nok vundet opgaver hos kunder, som vurderer pris og værdi op mod hinanden, og som har fundet forholdet optimalt i mit bud. Og sjovt nok er det også den slags kunder, jeg helst vil have. For de kommer nemlig typisk tilbage efter mere uden at skulle omkring Amino Freelnacer igen. Og så har det pludselig stor værdi, at man har fået sat prisniveauet ordentligt fra start. Hvis man har underbudt, og så senere vil tage "den rigitge pris" - så har man skudt sig selv i foden, for så er kunden allerede på jagt efter en ny underbyder.

Hej alle mand. 

Efter de første 30-40 mudderkast indlæg gav jeg lidt op... Sad med den oplevelse at de fleste lidt havde glemt hvor tråden startede? Blev dog glad da jeg kom til det indlæg som Hans har skrevet. Det er for mig essensen af det hele (i mine øjne!). Hvilken type kunder er det du gerne vil have I din virksomhed!? 

1. Kunder der er prisfokuseret har sjældent nogen loyalitet overfor leverandøren og vil med stor sandsynlighed forsvinde så snart der kommer en med en lavere pris.

2. Der er ingen kunder der er ligeglade med prisen! Men prisen kan godt være høj, hvis den OPLEVEDE VÆRDI for kunden er lige eller gerne større en omkostningen.

Man kan godt overleve ved at være prisleder på et marked, hvor de umiddelbare omkosterninger kan holdes til en computer og en Internetopkobling. Ønsker man at yde en anden service overfor kunderne i forhold til at kunne besøge dem , og derfor evt. skal have en bil, at være opdateret hele tiden, så man har udgifter til kurser, konferencer, netværksgrupper, etc., og listen kunne fortsætte, så skal man finde kunder der værdisætter dette. For de vil også betale for det. 

I forhold til hvad udbud på Amino Freelance angår, kan en af grundende til at prisen tit vinder over kvalitet være kundetyperne der udbyder. Det kan også skyldes at dem som opretter udbudet ikke har den store viden om det de efterspørger (måske grunden til de skal have hjælp). Der er det da, som leverandør, ens fornemmeste opgave at give dem gode rådgivning i tilbuddet og hvis man yder en service som retfærdigøre den pris man gerne vil tage,så skal det jo frem. Og så kan udbyder (KUNDEN) jo så selv vælge hvad de vil have (Husk nu at svarer alle der kommer med et tilbud!!). Med tiden bliver de fleste "prisrytter-kunder" også klogere med tiden, når de har brændt fingerne nok gange. Dog er udfordringen også at der er nogen i den højere prisklasse, der efter in mening ikke er pengene værd, "og ødelægger det for os andre". 

Kender godt frustrationen af at have tabt et udbud til en der "bare" har dumpet prisen. Denne frustration skyldes dog en af tre ting. 1) Stakkels kunder der får et skod produkt! Husk at ringe til kunden efterfølgende. Det er nemt at lave et salg til dem når de ligger og græder :-) 2) Stakkels konkurrent og kunde. For næste gang de skal lave noget sammen, så vil leverandøren have den "rigtige" pris, men nu har kunden forventning om den lave pris. 3) Der er en konkurrent der er billigere og kan levere et lige så godt eller bedre produkt! Så er det på med arbejdshandskerne og blive bedre selv!

SÅ - sørg for at vise kunderne at den oplevede værdi er større en omkostningen (Vi kan kalde det kommunikation). Det er hel basal marketing/salg! Så kan den enkelte virksomhed så selv slås med hvor de skaber denne værdi! 

Rigtig god arbejdslyst til jer alle, og dejlig søndag!

More than event is delivering Event Production and Services with the client in center. See more at http://www.morethanevent.dk

Side 11 ud af 15 (142 indlæg)