Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skuffet over Amino / Freelancer tilbud og udbud - hvad mener I andre om tilbud på 150 til 250 kr /time ?

Side 7 ud af 15 (148 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Jeg syntes egentlig at tråden her, viser præcis hvorfor at alle er velkommen på amino.dk

- Anstændig opførsel har intet med alder at gøre, det demonstrer trådstarter til UG
- Danmarks mest erfarne iværksætter har samme værdi som en grønskolling som mig, hvis han forventer at få, før han giver.

Hvis man ønsker tingene anderledes, bør man gå foran, deltage, præge... eller findet noget andet at bruge sin tid på.

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Problemet er at Amino indeholder en kombination af "vil-gerne" folk, der ikke betaler moms m.m., de før nævnte "unge developers" der samtidig får offentlige ydelser, og så folk der faktisk skal få det hele til at hænge sammen uden en anden form for forsørgelse.

Jeg kender selv problematikken og da jeg nu er studerende og har adgang til statistikker mm på området, kan jeg bekræfte at det faktisk er tilfældet, at I/vi konkurrerer imod folk, der byder ind med minimalpriser fordi de allerede er økonomisk dækket ind (indtil de bliver opdaget!).

For IT-support mener jeg, timeprisen ikke er under 350 kr. (+ opstart/kørsel), og for udvikling knap det dobbelte. Det er de priser jeg har kørt med...
... og jeg har ALDRIG i de mindst 6 år, jeg har været medlem herinde, fået en opgave via Amino, på trods af 20+ tilbud i forum samt 50+ via PB.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Thorborg har lavet et video opslag omkring dette med at de unge gør det billigt. Kan ikke lige finde den, men hvis ikke man kan følge med, så er det vel bare det.

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give dig ret i, at der er mange der enten forsøger at få en opgave udført til uhørt lave priser eller folk der underbyder med timepriser vi andre ikke kan leve af.

Jeg vil dog sige, at det er op til de enkelte, hvad de tilbyder og hvad de accepterer af bud.

Personligt byder jeg med priser jeg kan forsvare, både overfor regnskabet og overfor kunden. Det kan godt være min timepris er lidt højere, men til gengæld er det jeg leverer gennemarbejdet, kvalitet og leveret til aftalt tid.

Det er langt fra sikkert, det er sådan med underbyderne, da de oftest er studerende eller lign og bruger det som supplement.

Jeg har haft flere opgaver, hvor kunden ender med at kontakte mig, på trods af at jeg er "dyr", da andre har brugt lang tid, og stadig ikke har en løsning. Når man så kommer ud til kunden og klarer deres problem let og hurtigt, så betyder timeprisen pludselig ikke så meget mere;)

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har for et par år siden udbudt en lille opgave på Amino Freelancer, og det væltede ind med totalt inkompetente tilbud og vrøvl, valgte istedet en lille lokal virksomhed som var en smule dyrere men lavede et godt stykke arbejde. Siden har jeg ikke rørt Amino freelancer.

I øvrigt har jeg aldrig forstået hvorfor IT folk tror de er så fandens værdifulde. I kan i mange tilfælde sidde hele dagen ved jeres skrivebord og computer og fede den med kaffe og basser imens i laver jeres arbejde. Hvorfor skal i tjene mange gange mere end en f.eks. en hårdtarbejdende ekspedient i et supermarked, eller en buschaufør ? Det er jo ikke raket videskab i beskæftiger jer med, og jeres problem som tydeligt demonstreres her, er jo ofte at det arbejde i tager en formue for at udføre rent faktisk i mange tilfælde kan udføres ligeså godt af en ung studerende eller billig Asiatisk arbejdskraft. Tror bare i skal vænne jer til at tiderne skifter og historien om kejserens nye klæder gentager sig som så mange gange før.

Hvis en selvstændig IT mand arbejder 8 timer om dagen til kr. 300,- i timen får jeg det løst regnet til kr. 48.000,- om måneden, så er der vel også plads til at betale lidt omkostninger og stadig en god slat tilbage. Men i tror måske i kan leve af kun at arbejde to uger om måneden, ja det ville jeg også ønske jeg kunne, men sådan er virkeligheden bare ikke, desværre Smile1

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Internexus:

Thorborg har lavet et video opslag omkring dette med at de unge gør det billigt. Kan ikke lige finde den, men hvis ikke man kan følge med, så er det vel bare det.



Overraskende nok er jeg enig med dig. Det sker ikke så tit.

Jeg mener at det samme gør sig gældende i bla. byggebranchen: Kan man ikke følge med på prisniveauet når der prissættes ud fra forskellige vilkår, så er det vel bare det. Jeg troede faktisk ikke at du var af den opfattelse, da jeg tidligere har set dig brokke dig over østarbejderne

Men generelt er det min holdning, at hvis man ikke kan sælge sin vare til den pris man gerne vil have, må man finde et andet sted at sælge den. Eller tage egne priser op til revision.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:
Jeg troede faktisk ikke at du var af den opfattelse, da jeg tidligere har set dig brokke dig over østarbejderne

Jeg kan ikke huske det, men det har sikkert været fordi der lige har været en eller anden ting der har været til ulempe for mig selv, man er vel sig selv nærmest Smile1

Men jeg har (og nu bliver der ballade) intet problem med østarbejdere, Asiater osv. overhovedet, tværtimod mener jeg at vi danskere er et røvforkælet folkefærd og jeg kan overhovedet ikke se retfærdigheden i at vi skal have det bedre end f.eks. Polakkerne MEDMINDRE vi gør os fortjent til det, og det gør vi ihvertfald ikke ved at sætte os ned og pive og stå og råbe op med røde faner. Nå nu bevæger det sig nok ud på et sidespor, beklager, jeg var bare lige nødt til at tage den op.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg var lidt for hurtig, den var ikke til mig, nok derfor jeg ikke kunne huske det med Østarbejderne, beklager Smile1

Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Server Service:
Tonen er hård og gang på gang udsættes man for chikane eller spammails såfremt man har haft noget til salg . Hvis du læser debatten bare i den her tråd vil du se samme tendens som I mange debatter - nemlig nedlandende kritik af ens hjemmeside som argument for hvad man kan /ikke kan .

Jeg stikker hånden lige ind i hvepsereden og griber fat i noget du sagde, Server Service. Du brokker dig over en hård tone og klager over at blive udsat for chikane. Det er muligt at du er blevet udsat for disse ting her på Amino, men at bruge Anders S' kommentar om din hjemmeside som eksempel er forkert af dig. Det er muligt at du er blevet irriteret eller såret over at han mente at din hjemmeside ikke afspejlede professionalisme, men prøv engang at tage de objektive briller på et øjeblik. Hvorfor sagde han det han sagde? Var det for at fornærme eller chikanere dig? Nej. Hans argument var, i forlængelse af andres, at der er flere parametre som bliver brugt til at vurdere et tilbud fra en freelancer. Og noget der er rigtigt vigtigt er ens egen hjemmeside da den giver et indtryk af den person som står bag. Det ved du uden tvivl godt, så hvorfor bliver du fornærmet over at han gør dig opmærksom på at du måske burde få lavet en flottere hjemmeside?

Jeg er i dette tilfælde helt enig med Anders. Jeg synes også din hjemmeside ser gammeldags ud. Du er sikkert rigtig dygtig til dit arbejde, men hvis du vil retfærdiggøre en højere timeløn, så brug tid og penge på at få lavet en hjemmeside som præsenterer dig og din virksomhed på en lækker og flot måde, som hvis du var en virksomhed der tog 2500,- kr. i timen. Når du så 'nøjes' med at tage 500 eller 800 kr i timen, virker det pludselig mere fair og det kan endda være at folk vil føle at det faktisk er en smule billigt, fordi din hjemmeside udstråler skarp professionalisme.

Mit råd til dig er, udover at få lavet en ny hjemmeside, at lade være med at tage sådan nogle ting som en fornærmelse eller som chikane. Hvis man bliver såret på sin stolthed når andre foreslår noget man kan gøre bedre, så fokuserer man på det forkerte. Tag det som det det er: En hjælp.

Det kan godt være at der er folk som ikke er så høflige når de siger deres mening (Jeg tænker ikke på dig Anders, jeg snakker generelt), men hvis du lader dig irritere over det, så er der mange skuffelser forude. Se igennem fingre med at nogle ikke kan udtrykke sig på en pæn og høflig måde, og fokuser i stedet på dét de siger til dig.

Og når folk er nogle idioter og skriver noget vrøvl, så stop med at læse deres indlæg og læs det næste. Så hvis du synes alt det jeg skriver her er noget vrøvl, så bare ignorer mig. :-)

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Bolander Hansen:
Hvis en selvstændig IT mand arbejder 8 timer om dagen til kr. 300,- i timen får jeg det løst regnet til kr. 48.000,- om måneden, så er der vel også plads til at betale lidt omkostninger og stadig en god slat tilbage. Men i tror måske i kan leve af kun at arbejde to uger om måneden, ja det ville jeg også ønske jeg kunne, men sådan er virkeligheden bare ikke, desværre

Jeg er slet ikke uening i at tiderne godt kan skifte til, at IT arbejde ikke lønnes så pokkers meget bedre end manuelt arbejde som buschauffør, MEN mener det er helt forkert at tro, at en selvstændig IT mand (eller så meget andet selvstændig freelancer) uden at være fast tilknyttet en arbejdsplads, normalt rammer fuld tid. Dels skal opgaverne skaffes og tilbyde, og der skal laves administration og måske betales lokale og afskrives på maskineri.

Det er lidt som at brokke sig over, at en advokat kan koste 3000 kr i timen (eller 6000), for så må han jo ha privatjet. Det er jo til at dække en masse andre omkostinger. 

Med 300 kr i timen til en IT mand, og svingende tider, ind i mellem en uge uden arbejde nok, bliver der let kun 20.000  - eller måske meget mindre tilbage til egentlig "løn"

Her konflikter en egentlig IT virksomhed naturligvis med unge der på VSO og SU er lykkelige nok ved at ha 3 timer her og der, og ikke har regner større fasteudgifter ind, har solgt deres egen computer ind i virksomheden med moms og skatte"fradrag" og er glad for at kunne hente en plovmand ind her og der.

Det er virkeligheden og den må IT og freelancere se i øjnene. På Aminio Freelancer tror jeg i hovedsagen man kundemæssigt møder nye virksomheder - som måske kunne være værd at bygge på fremtidsmæssigt, men også dermed nogen, der bare skal ha det BILLIGT

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 7 ud af 15 (148 indlæg)