Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skuffet over Amino / Freelancer tilbud og udbud - hvad mener I andre om tilbud på 150 til 250 kr /time ?

Side 6 ud af 15 (142 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Ravn:

Yes

Server Service:

Ja er meget enig I at Amino er blevet for domineret af hobbyforum og loppemarkeds kultur.

Jeg har i sin tid også foreslået en mindste alder for medlemmer på 18 år - og det syns jeg er fair nok. Der er gået for meget "børnehave" og nedladende tone såfald man ville sælge noget her.

Det er sgu et at de mest fornuftige indlæg jeg længe har hørt! 

Mvh

Ravn

I så fald bør man også overveje en øvre grænse, for at undgå sure gamle mænd samt demens blandt medlemmerne :)

At sætte en aldersgrænse, ville set fra mit perspektiv være det mest tåbelige som man overhovedet kunne gøre. Hvis Amino ikke skulle kunne rumme de helt unge iværksættere, hvem skulle så? Som samfund gør vi i forvejen ikke en skid for mange af dem. Jeg tvivler på at vi som samfund får flere iværksættere på den lange bane, ved at dele folk op i "rigtige" og "forkerte" iværksættere.

- Emil

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 02:53

Mikael:
Jeg bruger ikke selv servicen længere, grundet netop dette. 

Præcist som Mikael skriver her.. 

Jeg kigger ind af og til, men er holdt med at byde ind på opgaver. Jeg har ikke behov for at arbejde til et par håndører i timen, og finder ikke mine kunder via Amino Freelance. Har vist skrevet før at for mange har set Martin Thorborgs video " target="_blank">"Freelancer sælg dig billigt og scor kassen" og misforstået konceptet totalt. 

Hvem gider at tage en seriøst når man tilbyder en komplet portal med masser af funktioner til bare 1 kr.? 
Men ja min mening er også at mange freelancer på Amino er totalt useriøse i deres budgivning. 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 09:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hans Stokholm Kjer:

Jeg har som budgiver også vundet nogle opgaver. Men jeg tror ikke, jeg har vundet på at være billigst. Tvært imod har jeg nok vundet opgaver hos kunder, som vurderer pris og værdi op mod hinanden, og som har fundet forholdet optimalt i mit bud. Og sjovt nok er det også den slags kunder, jeg helst vil have. For de kommer nemlig typisk tilbage efter mere uden at skulle omkring Amino Freelnacer igen. Og så har det pludselig stor værdi, at man har fået sat prisniveauet ordentligt fra start. Hvis man har underbudt, og så senere vil tage "den rigitge pris" - så har man skudt sig selv i foden, for så er kunden allerede på jagt efter en ny underbyder.

Som udbyder har jeg haft held til at finde rigtig dygtige freelancere til at løse mine opgaver. Men jeg har aldrig haft prisen som den afgørende faktor. Jeg har vurderet de bud der er kommet og har valgt de leverandører, som jeg har stolet mest på.

Har du så ret i , men du har jo ikke læst /forstået hvad jeg skriver - jeg skriver jo netop at det ikke er muligt at byde på noget seriøst hvis en udbyder sætter en timepris på 150-250 - Men ellers er jeg helt enig.

Jeg er selv god til at finde dygtige freelancere og har så sent som igår løst en opgave i Winfinans sammen med en ny freelancer og til tilfredshed for kunden og deres bogholder. Det var en rettelse i systemet.

Emil:

I så fald bør man også overveje en øvre grænse, for at undgå sure gamle mænd samt demens blandt medlemmerne :)

At sætte en aldersgrænse, ville set fra mit perspektiv være det mest tåbelige som man overhovedet kunne gøre. Hvis Amino ikke skulle kunne rumme de helt unge iværksættere, hvem skulle så? Som samfund gør vi i forvejen ikke en skid for mange af dem. Jeg tvivler på at vi som samfund får flere iværksættere på den lange bane, ved at dele folk op i "rigtige" og "forkerte" iværksættere.

Du har ret i sit samfundsperspektiv og det har sådan set intet med alder at gøre - problemet for mange herinde er at blive udsat for personlige angreb og nedladende tone fra de unges "Hiphop kultur" - og det bliver man sgu træt af .
Tonen er hård og gang på gang udsættes man for chikane eller spammails såfremt man har haft noget til salg . Hvis du læser debatten bare i den her tråd vil du se samme tendens som I mange debatter - nemlig nedlandende kritik af ens hjemmeside som argument for hvad man kan /ikke kan . Og det er ofte fra folk som har 0 erfaring og ikke selv har hverken referencer eller baggrund for at udtale sig. ...men der er selvfølgelig også nogle gode teenagere imellem og dygtige iværksættere som man kan blive imponeret og lære af.

Syns det ville være fint med en afdeling af amino for de 15-20 årige unge iværksættere - da de ofte arbejder fra kammeret derhjemme hos far og mor og ikke har nogle udgifter. De har derfor heller ikke forståelse eller indsigt i hvad det koster at drive et firma, og derfor føler jeg sammen med andre at vi udsættes for urimelig kritik.

Det er sådan set fint nok at der er konkurrence og godt at I selv kan starte noget - jeg bryder mig bare ikke om den nedladende tonefald mange kommer med og totalt respektløse opførsel som nogle har.

I skal tænke på at vi alle er her for at hjælpe hinanden og vi har alle startet i det små engang - men nogle vokser med tiden og derfor ændrer både tilgang til kunder og markedsføring sig med tiden.

Jeg har selv startet i tidernes morgen i 2007 med ultralave priser for It support nede omkring 250,- kr pr. time - og mit resultat var en masse overkritiske kunder der KUN så på prisen. Nu er jeg kommet op i niveau og har skiftet alle de gamle kunder ud med nye kvalitets bevidste kunder.
Fordi de ved at det betaler sig i længden at få den helt rigtige løsning fra start - og her er jeg 100% enig med Hans.

Sålænge man tilbyder discount løsninger vil man få de samme discount kunder og KUN sålænge man er billig og det er ikke et mål for nogle konsulenter/freelancere, hvis man ellers er dygtig til sit fag.

God vind til alle og tak for en god debat - håber folk får fremgang i 2013 og der kommer nok lidt nyt i  "Jantetæskeren" i løbet af ½-1 år, hvor jeg har tænkt mig "at sparke røv" som iværksætter Smile

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for et godt og kvalificeret indlæg, Server Service.
Jeg er stort set enig, men har lige et par pift og tilføjelser ud over de fem stjerne, jeg har givet dig :-)

Server Service:
men du har jo ikke læst /forstået hvad jeg skriver - jeg skriver jo netop at det ikke er muligt at byde på noget seriøst hvis en udbyder sætter en timepris på 150-250 - Men ellers er jeg helt enig.

Den detalje havde jeg overset.
Jeg har dog selv et stort hold af freelancere, der arbejder til timepriser på netop det niveau.
Om prisniveauet er seriøst afhænger vel af opgavetypen.

Server Service:
Syns det ville være fint med en afdeling af amino for de 15-20 årige unge iværksættere - da de ofte arbejder fra kammeret derhjemme hos far og mor og ikke har nogle udgifter. De har derfor heller ikke forståelse eller indsigt i hvad det koster at drive et firma, og derfor føler jeg sammen med andre at vi udsættes for urimelig kritik.

No way. 
Lad dem komme ud mellem os andre og få hår på brystet.
Det er sådan vi får gødet den absolut nødvendige iværksætterkultur i Danmark.

Venlig hilsen

Hans

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Jeg syntes egentlig at tråden her, viser præcis hvorfor at alle er velkommen på amino.dk

- Anstændig opførsel har intet med alder at gøre, det demonstrer trådstarter til UG
- Danmarks mest erfarne iværksætter har samme værdi som en grønskolling som mig, hvis han forventer at få, før han giver.

Hvis man ønsker tingene anderledes, bør man gå foran, deltage, præge... eller findet noget andet at bruge sin tid på.

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Problemet er at Amino indeholder en kombination af "vil-gerne" folk, der ikke betaler moms m.m., de før nævnte "unge developers" der samtidig får offentlige ydelser, og så folk der faktisk skal få det hele til at hænge sammen uden en anden form for forsørgelse.

Jeg kender selv problematikken og da jeg nu er studerende og har adgang til statistikker mm på området, kan jeg bekræfte at det faktisk er tilfældet, at I/vi konkurrerer imod folk, der byder ind med minimalpriser fordi de allerede er økonomisk dækket ind (indtil de bliver opdaget!).

For IT-support mener jeg, timeprisen ikke er under 350 kr. (+ opstart/kørsel), og for udvikling knap det dobbelte. Det er de priser jeg har kørt med...
... og jeg har ALDRIG i de mindst 6 år, jeg har været medlem herinde, fået en opgave via Amino, på trods af 20+ tilbud i forum samt 50+ via PB.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:11

Thorborg har lavet et video opslag omkring dette med at de unge gør det billigt. Kan ikke lige finde den, men hvis ikke man kan følge med, så er det vel bare det.

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 10:34

Jeg vil give dig ret i, at der er mange der enten forsøger at få en opgave udført til uhørt lave priser eller folk der underbyder med timepriser vi andre ikke kan leve af.

Jeg vil dog sige, at det er op til de enkelte, hvad de tilbyder og hvad de accepterer af bud.

Personligt byder jeg med priser jeg kan forsvare, både overfor regnskabet og overfor kunden. Det kan godt være min timepris er lidt højere, men til gengæld er det jeg leverer gennemarbejdet, kvalitet og leveret til aftalt tid.

Det er langt fra sikkert, det er sådan med underbyderne, da de oftest er studerende eller lign og bruger det som supplement.

Jeg har haft flere opgaver, hvor kunden ender med at kontakte mig, på trods af at jeg er "dyr", da andre har brugt lang tid, og stadig ikke har en løsning. Når man så kommer ud til kunden og klarer deres problem let og hurtigt, så betyder timeprisen pludselig ikke så meget mere;)

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 11:03

Jeg har for et par år siden udbudt en lille opgave på Amino Freelancer, og det væltede ind med totalt inkompetente tilbud og vrøvl, valgte istedet en lille lokal virksomhed som var en smule dyrere men lavede et godt stykke arbejde. Siden har jeg ikke rørt Amino freelancer.

I øvrigt har jeg aldrig forstået hvorfor IT folk tror de er så fandens værdifulde. I kan i mange tilfælde sidde hele dagen ved jeres skrivebord og computer og fede den med kaffe og basser imens i laver jeres arbejde. Hvorfor skal i tjene mange gange mere end en f.eks. en hårdtarbejdende ekspedient i et supermarked, eller en buschaufør ? Det er jo ikke raket videskab i beskæftiger jer med, og jeres problem som tydeligt demonstreres her, er jo ofte at det arbejde i tager en formue for at udføre rent faktisk i mange tilfælde kan udføres ligeså godt af en ung studerende eller billig Asiatisk arbejdskraft. Tror bare i skal vænne jer til at tiderne skifter og historien om kejserens nye klæder gentager sig som så mange gange før.

Hvis en selvstændig IT mand arbejder 8 timer om dagen til kr. 300,- i timen får jeg det løst regnet til kr. 48.000,- om måneden, så er der vel også plads til at betale lidt omkostninger og stadig en god slat tilbage. Men i tror måske i kan leve af kun at arbejde to uger om måneden, ja det ville jeg også ønske jeg kunne, men sådan er virkeligheden bare ikke, desværre Smile1

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:07
Internexus:

Thorborg har lavet et video opslag omkring dette med at de unge gør det billigt. Kan ikke lige finde den, men hvis ikke man kan følge med, så er det vel bare det.

Overraskende nok er jeg enig med dig. Det sker ikke så tit.

Jeg mener at det samme gør sig gældende i bla. byggebranchen: Kan man ikke følge med på prisniveauet når der prissættes ud fra forskellige vilkår, så er det vel bare det. Jeg troede faktisk ikke at du var af den opfattelse, da jeg tidligere har set dig brokke dig over østarbejderne

Men generelt er det min holdning, at hvis man ikke kan sælge sin vare til den pris man gerne vil have, må man finde et andet sted at sælge den. Eller tage egne priser op til revision.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 6 ud af 15 (142 indlæg)