Jeg har som budgiver også vundet nogle opgaver. Men jeg tror ikke, jeg har vundet på at være billigst. Tvært imod har jeg nok vundet opgaver hos kunder, som vurderer pris og værdi op mod hinanden, og som har fundet forholdet optimalt i mit bud. Og sjovt nok er det også den slags kunder, jeg helst vil have. For de kommer nemlig typisk tilbage efter mere uden at skulle omkring Amino Freelnacer igen. Og så har det pludselig stor værdi, at man har fået sat prisniveauet ordentligt fra start. Hvis man har underbudt, og så senere vil tage "den rigitge pris" - så har man skudt sig selv i foden, for så er kunden allerede på jagt efter en ny underbyder.
Som udbyder har jeg haft held til at finde rigtig dygtige freelancere til at løse mine opgaver. Men jeg har aldrig haft prisen som den afgørende faktor. Jeg har vurderet de bud der er kommet og har valgt de leverandører, som jeg har stolet mest på.
Har du så ret i , men du har jo ikke læst /forstået hvad jeg skriver - jeg skriver jo netop at det ikke er muligt at byde på noget seriøst hvis en udbyder sætter en timepris på 150-250 - Men ellers er jeg helt enig.
Jeg er selv god til at finde dygtige freelancere og har så sent som igår løst en opgave i Winfinans sammen med en ny freelancer og til tilfredshed for kunden og deres bogholder. Det var en rettelse i systemet.
I så fald bør man også overveje en øvre grænse, for at undgå sure gamle mænd samt demens blandt medlemmerne :)
At sætte en aldersgrænse, ville set fra mit perspektiv være det mest tåbelige som man overhovedet kunne gøre. Hvis Amino ikke skulle kunne rumme de helt unge iværksættere, hvem skulle så? Som samfund gør vi i forvejen ikke en skid for mange af dem. Jeg tvivler på at vi som samfund får flere iværksættere på den lange bane, ved at dele folk op i "rigtige" og "forkerte" iværksættere.
Du har ret i sit samfundsperspektiv og det har sådan set intet med alder at gøre - problemet for mange herinde er at blive udsat for personlige angreb og nedladende tone fra de unges "Hiphop kultur" - og det bliver man sgu træt af .
Tonen er hård og gang på gang udsættes man for chikane eller spammails såfremt man har haft noget til salg . Hvis du læser debatten bare i den her tråd vil du se samme tendens som I mange debatter - nemlig nedlandende kritik af ens hjemmeside som argument for hvad man kan /ikke kan . Og det er ofte fra folk som har 0 erfaring og ikke selv har hverken referencer eller baggrund for at udtale sig. ...men der er selvfølgelig også nogle gode teenagere imellem og dygtige iværksættere som man kan blive imponeret og lære af.
Syns det ville være fint med en afdeling af amino for de 15-20 årige unge iværksættere - da de ofte arbejder fra kammeret derhjemme hos far og mor og ikke har nogle udgifter. De har derfor heller ikke forståelse eller indsigt i hvad det koster at drive et firma, og derfor føler jeg sammen med andre at vi udsættes for urimelig kritik.
Det er sådan set fint nok at der er konkurrence og godt at I selv kan starte noget - jeg bryder mig bare ikke om den nedladende tonefald mange kommer med og totalt respektløse opførsel som nogle har.
I skal tænke på at vi alle er her for at hjælpe hinanden og vi har alle startet i det små engang - men nogle vokser med tiden og derfor ændrer både tilgang til kunder og markedsføring sig med tiden.
Jeg har selv startet i tidernes morgen i 2007 med ultralave priser for It support nede omkring 250,- kr pr. time - og mit resultat var en masse overkritiske kunder der KUN så på prisen. Nu er jeg kommet op i niveau og har skiftet alle de gamle kunder ud med nye kvalitets bevidste kunder.
Fordi de ved at det betaler sig i længden at få den helt rigtige løsning fra start - og her er jeg 100% enig med Hans.
Sålænge man tilbyder discount løsninger vil man få de samme discount kunder og KUN sålænge man er billig og det er ikke et mål for nogle konsulenter/freelancere, hvis man ellers er dygtig til sit fag.
God vind til alle og tak for en god debat - håber folk får fremgang i 2013 og der kommer nok lidt nyt i "Jantetæskeren" i løbet af ½-1 år, hvor jeg har tænkt mig "at sparke røv" som iværksætter