Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår kan man risikere generelt at få nægtet købsmoms retur - hvis ikke firma er "seriøst"

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke at jeg helt fatter den, for omsætningen siger vel ikke noget om momsindberetningen, da købsmoms jo ikke er med, og problematikken jeg taler om lidt kunne være en masse købsmoms fra "ting" som alle alligevel køber, men ingen eller meget lille omsætning.

På salgsmomssiden svarer den heller ikke, hvis bare en lille del af omsætningen er til udlandet.

Nåh - ja systemer systemer- Jeg synes de ville ha mere nytte af et system der sagde - Indberettet negativ moms i x kvartaler - OG omsætningen mindre end x% i forhold til købsmoms - som udtryk for at der i det mindste var drevet noget seriøst (måske udlandssalg uden moms). Hvis det forhold var skævt (ex købs moms 20.000 kr - omsætning 3.000 kr over helår - advarsel - hvis samme næste år - egentlig kontrol på både moms og skat, en kontrol som ikke ville kræve det store synes jeg.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 13:33

Haha Stig - du skal i hvertfald have en stjerne for en god historie Smile

Ja Cef - det nye kontrolsystem har jeg bemærket, og det var ganske fint faktisk, for jeg havde overset, at jeg godt nok havde lavet efterangivelse på købsmoms og erhvervelsesmoms, men havde ikke fået korrigeret for Rubrikkerne, og det fik jeg dermed gjort. Så helt klart Yes for den kontrolfunktion fra skat Big Smile

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 08:53

SusanneK.nu:

Haha Stig - du skal i hvertfald have en stjerne for en god historie Smile

Et sidespring - men husk, at alt under 3 stjerner er = negativ karma her på Amino!

Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:21

Nåh - ja systemer systemer- Jeg synes de ville ha mere nytte af et system der sagde - Indberettet negativ moms i x kvartaler - OG omsætningen mindre end x% i forhold til købsmoms - som udtryk for at der i det mindste var drevet noget seriøst (måske udlandssalg uden moms).

Vi skal ikke undervurdere SKAT's systemer. SKAT har - qua deres datawarehouse - rigtig gode muligheder for at lave alverdens udsøgninger. Og det gør de. Der er kontrolmedarbejdere som er rigtig dygtig til at lave disse. Giver resultatet pote - så bliver det kommunikeret videre ganske effektivt.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 12:56

Martin E. Jensen:
Et sidespring - men husk, at alt under 3 stjerner er = negativ karma her på Amino!

Laver du fis ? eller er det rigtigt ? Han har da straks fået 3 stjerner så, for det var bestemt ikke negativ karma Big Smile

SusanneK.nu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57

Hej Susanne,

jeg takker mange gange.

Jeg har dog ikke helt forstået hvordan denne Karma kommer til udtryk. Men det er vel noget spirituelt. I hvert har jeg indgået aftaler med to nye kunder efter at du rettet fra 1 til 3.

Stig

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 14:43

SusanneK.nu:

Laver du fis ? eller er det rigtigt ? Han har da straks fået 3 stjerner så, for det var bestemt ikke negativ karma Big Smile

Nej, jeg laver ikke fis Big Smile

Jeg ser dem således:

5 stjerner = 100% enig og super flot indlæg!

4 stjerner = Overvejende enig og flot indlæg, men ikke helt perfekt

3 stjerner = neutral kommentar

2 stjerner = ikke særlig godt indlæg

1 stjerne = gruopvækkende og skrækindjagende indlæg! Jeg tager 100% afstand fra dine holdninger.

Om ovenstående er korrekt måde at tolke det på, kan jeg ikke vurdere, men det er som sagt også bare min måde at anskue stjernesystemet på! Smile 

5 stjerner giver vist 7-9 pluspoint til karmaen (kan ikke huske tallet nøjagtigt)

4 stjerner giver vist 3-4 pluspoint til karmaen (kan ikke huske tallet nøjagtigt)

3 stjerner giver 0 point 

2 og 1 stjerne giver samme karma som 4 og 5 stjerner, men bare med negativt fortegn!

Surprise

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 16:07

Ihh du almægtige, troede 1 stjerne var fino og 5 stjerner mega fino, og alt derimellem. Hvis man ikke brød sig om et indlæg, kunne man lade være at stjernemarkere. Men er det tilfældet med minus-karma, så giver det også ok-mening :)

Haha Stig - havde jeg ikke givet dig karma i forvejen, ville du få den nu for god humor Big Smile

SusanneK.nu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56

Henrik Koudahl:
Vi skal ikke undervurdere SKAT's systemer. SKAT har - qua deres datawarehouse - rigtig gode muligheder for at lave alverdens udsøgninger. Og det gør de. Der er kontrolmedarbejdere som er rigtig dygtig til at lave disse. Giver resultatet pote - så bliver det kommunikeret videre ganske effektivt.
Lyder godt - du har givet ret

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01

Jamen dog Big Smile. Ja 5 stjerner giver jeg for gode indhold og faktisk også lidt til de som i det mindste viser lyst til at skubbe andre godt videre. - Det kunne være folk der tilbyder man lige kan ringe så skal de u.b. fixe et eller andet - men naturligvis også for gode hjælpsomme svar.

1 stjerne er forbeholdt - enten noget totalt vrøvl (og ikke bare lille fejl eller misforståelse, den gider jeg i kommentere) men først og fremmest er den forbeholdt grovheder - hængen andre ud uden de kan forsvare sig, markedsføre sig selv på bekostning af tråden OG opfordring til ulovligheder af en hver type

Mellemstjerner giver jeg vist utroligt sjældent

vh

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)