Det er nok noget der kommer til at blive mere og mere aktiveret. Netop området med negative momsindberetninger, som jeg egentlig startede tråden på basis af, tror jeg er et område der kunne tjenes penge på at ha lidt fokus på, for de vil kunne lede til folk der ikke bare har negativ moms i lang tid, men har det grundet indkøb af sjove ting, uden egentlig virksomhedsdrift, og det vil være godt, hvis alle nystartede har lidt fokus på det. Ofte fornemmer jeg herindefra, en lidt usund fokus på, hvad kan jeg nu med mit CVR købe af computer, ipad, iphone, rejser o.l., eller jeg har ejent 3000 kr kan jeg købe en computer og helt undgå skat. Jeg tror virksomheden ville ha glæde af større fokus på: Hvor billigt kan jeg klare min start og alligevel opbygge en løbende forretning. Hvad kan jeg bruge af mit eget udstyr det første halvår og se omsætning komme - inden jeg skal ud og lave faste omkostinger Der kunne en viden om, at der var nogle kontrol instanser som stoppede en hvis man ikke fik gang i forretningen, men bare kørte negativ moms, måske hjælpe forståelsen vh |
Jeg er enig med dig Cookie.
Gennem et årti, havde jeg cvr.nr, og mit udgangspunkt, dengang og nu, var og er, at grundtesen ikke er:
Alle har ret til .....
I starten, brugte jeg hvad jeg havde, og købte løbende hvad der var strengt nødvendigt, når der blev råd til det. Formålet var jo, at få et firma til at være rentabelt, ikke hvor meget af mine egne ting kan jeg trække fra.
Det er hårdt arbejde at bygge noget op, og hvis man ikke er villig til at yde, så kan man ikke forvente at nyde.
Det lykkedes også, dog lukkede vi under finanskrisen, bl.a. grundet samarbejde med en, viste det sig, psykopat, som som uden moralske skrupler, drænede os, og banken som alle andre banker, fik kolde fødder, og kassekreditten forsvandt på 5 dage.
Told og Skat havde jeg overhovedet ingen problemer med, da jeg altid havde haft rent mel i posen, tværtimod, var de super søde og imødekommende ved alle henvendelser.
Så, det er min erfaring, at hvis man ønsker at trække lidt rigeligt fra ved opstart, så er det nok den dårligste investering man kan lave. At jeg så rent moralsk, mener at det er en glidebane, det er så en anden ting.