Jeg bruger faktisk også kun 5 stjerner. Det er meget sjældent, at jeg giver andet, og hvis jeg gør, så er det 1 stjerne, men det sker kun i meget sjældne tilfælde. |
Interessant spørgsmål.... når vi er ovre i vurderinger, så er det jo vældig svært, dog vil jeg sige, at f.eks. en kennel efterhånden allerede fra start, bliver vurderet som hobbyvirksomhed en del steder i landet. På den anden side, så kommer de gerne på uanmeldt besøg, hvis der er avlskårede intakte hanner, udfra devisen, at en avlshan kan lave rigtig mange parringer, og f.eks. i DKK kan nogle af disse ligge på 3.000,- for en parring, og f.eks. 1.000,- pr fødte hvalp.
Dog er der i DKK begrænsninger på antal hvalpe en hund må "lave" alt efter race, så man ikke ender med to hanner der parre en hel race, og de dertil hørende problemer.
Det der får mig til at grine, er: Hvordan vurdere told og skat om en parring er seriøs??
Ærligt, så tror jeg ikke jeg vil have lyst til at høre svaret :-)
Den omvendte problematik er også interessant. Jeg har en hobbyvirksomhed, og har enkle kunder. Den ene har cvr.nr. og hendes revisor har lige nægtet at indberette brugtmoms på varer købt af mig, med den begrundelse at jeg ikke har et cvr.nr. Revisoren hævder, at jeg skal betale moms på mine indkøb, og sælge dem til min kunde uden moms, hvilket jeg er helt uenig i.
Det skal lige nævnes, at det er nye varer, hvor jeg selvfølgelig skal betale moms af varerne.
Man kunne hævde, at jeg så bare kunne få cvr.nr. men af flere årsager, bl.a. mit helbred p.t. så har jeg hobbyvirksomhed, for at vedligeholde min "nørd" viden i min særlige niche.
Det ville jo hellere ikke løse problemet for sidste år. Jeg mener revisoren tager fejl.