Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ikke fået tilsendt tastselv-kode endnu - hvad gør jeg?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 19:40

Birte JEG UNDSKYLDER MINE DÅRLIGE ØJNE Jeg kigger på 2012 ;) Sorry

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:42

Altså, hvad er det værste, der kan ske? Får vi en bøde på 800 eller sådan noget, hvis vi ikke får indberettet til tiden? Det synes jeg, jeg kan huske :-(. Men jeg fik den nu eftergivet, fordi jeg havde en god grund/undskyldning.

Men Nicholai ringer da bare til SKAT på mandag og spørger, om han er momsregistreret og hvordan har skal registrere uden sin tast-selv-kode. Eller endnu bedre, møder op hos skat personligt og spørger, hvad han skal gøre.

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 19:44

Michael: Når jeg logger ind på den side med Nem-ID, hvor logger jeg så efterfølgende ind med firma? Det er jo lukket ned mit firma, så kan ikke finde det.. Håber jeg når det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:47

Nicholai Jensen:
Dengang vidste jeg ikke hvordan man gjorde de ting, så aner ikke om den er momsregistrering er foretaget. Og ja det skide dumt, og jeg har lært af det her..

Du er hverken den første eller sidste, så værre er det heller ikkeBig Smile

Nicholai Jensen:
men det skal betales mandag. Kan jeg ringe mandag og så nå at få det fixet?

Du skriver der ingen aktivitet var, så det du skal er at 0 indberette åbenbart og ja - man får normalt en bod på 800 kr hvis ikke man gør det. Du ved jo så heller ikke om I var momsregistrerede og hvis ikke I var det, så er det jo 100% naturligt at du ikke kan se moms noget sted når du logger ind, så en god formodning kunne være, at I missede det.

Ja ring til dem mandag - de har svært ved at stå for folk der trods alt VIL gøre det korrekt. Giv ham/hende dit CPR og forklar at du ikke kan finde noget som helst sted at 0 indberette og se om ikke hun kan klare den - eller gi dig adressen hvor du så bare sender et lille brev om, at I havde 0 moms

Nicholai Jensen:
Når jeg logger ind med nem id , går den bare tilbage til forsiden, og indberet moms står ikke til venstre i menuen.. 

Hvor finder jeg administrations menuen?

Når du er logget ind som virksomhed så er der i venstre side en række punkter. Øverst er et blåt felt hvor der står VIRKSOMHED med hvide bogstaver 

Lidt nede er TAST SELV ERHVERV - og et par punkter under det - ADMINISTATION men jeg mistænker du slet ikke er logget ind som virksomhed og så vil det aldrig gå.

Ring til dem 72 22 18 18 - tag formiddag hvor køen er kortest og tryk dig gennem en masse spørgsmål frem til moms Smile og forklar problemet - sov roligt hele weekenden, de slagter dit næppe for det her. Dels er din moms jo 0 - dels har du måske slet ikke være registreret for moms i virk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 19:48

via det link jeg sendte der står der lige i starten på siden at du kan logge ind som erhverv via din NEM-ÍD :)..

Men tag det roligt. Skat er altså også mennesker og hvis du bare ringer til dem på mandag og forklare det hele, er jeg sikker på de forstår det hele :)

Michael Madsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09

Vælg den simple løsning.

Da der ikke er nogen formkrav til hvordan en momsangivelse indsendes. Så skriv momsafregningens punkter op i eksempelvis et regneark, skriv 0 ud for punkterne. Print på papir og skriv det under. Skan det ind og email det til SKAT.

Det tage ikke mange minutter - og du kan så holde weekend med god samvittighed.

/Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 20:38

Michael og John: tak for nogle fantastiske svar! Det vil jeg gøre, medmindre Henriks er bedre? Kan jeg sende det som brev, så er det vel rettidigt? Og hvad skal jeg skrive i det regneark?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49

Nicholai Jensen:
medmindre Henriks er bedre? Kan jeg sende det som brev, så er det vel rettidigt? Og hvad skal jeg skrive i det regneark?
Jamen det er Henriks vel faktisk - ikke sjældent. Sjovt der ikke er formkrav til det som til så meget andet. Det eneste jeg forvirres af er, at du skal bruge regneark - for du har jo skrevet at I havde I/S og ingen aktivitet overhovedet i en måned og så er tallet jo et rundt 0 som ikke lige kræver regneark.

Du skal bare skrive jeres I/S CVR nr 0G navne og kontakt adresser og købsmoms og salgsmoms og - erhvervelsesmoms osv, men I har jo haft 0 aktivitet - så det må bare være  0 angivelse for kvartal 4 2012 for CVR xxxxxxxx   og navne og kontakt - 

Igen kan tillægges at I jo som I/S skal ha overskud osv med i den udvidede selvangivelse - enten som 0 eller som det som det nu var

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08

Ring til dem 72 22 18 18 - tag formiddag hvor køen er kortest og tryk dig gennem en masse spørgsmål frem til moms Smile og forklar problemet - sov roligt hele weekenden, de slagter dit næppe for det her. Dels er din moms jo 0 - dels har du måske slet ikke være registreret for moms i virk

Hej Nicholai,

følg nu Johns råd og få det ud af verden. Når du forklarer dette for SKAT, så gider de ikke at gøre mere. SKAT er trods alt til at tale med og jeg er sikker på at de er forstående overfor din situation. Du skal intet betale og reagere inden fristens udløb.

Men som John siger ring nu kl. 8 mandag morgen. Der kan være tryk på den hos SKAT på mandag og det bliver kun svære at komme igennem i løbet af dagen. Hvis du er i arbejde og det er problem. Så har du 'sovet over'. 

Giv Amino en tilbagemelding!

Stig

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)