Tiden tikker jo - så find nu først ud af om jeres I/S var momsregistreret korrekt - og hvis det var, så om du i skat.dk under administration har kryds i moms så du har ret til at indberette moms - om ikke andet må du hænge i røret med erhvervs og selskabsstyrelsen for at se om du var moms registreret - det går ikke at søge nu hvor I jo har nedlagt selskabet
Jeg tror stadigt ikke jeg forstår problemet. Du skrev at du var i tvivl om du havde registreret jeg for moms da du havde selskabet - MEN siden du vil indberette moms må du jo ha opkrævet moms og trukket moms fra under selskabets tid, ellers giver det jo ikke mening at ville indberette
Hvis du skulle ha indberettet, får I en bod på 800 kr for at undlade - Jeg ved ikke om du i nød kan bruge blanketten til efterindberetning - men normalt skal alle kunne klare at komme ind på skat.dk og være registreret korrekt. Det kan du jo bare ikke hvis I slet ikke har registreret jer for moms, og det må være det vigtigste at checke
Husk også, at hvis det er købs moms du gerne vil registrere, og I kun har haft firmaet i 1 måned som tilfældet er, så tilhører tingene firmaet og I kan ikke bare tage dem hjem privat. Så skal de sælges fra firmaet til jer, og med kun 1 måned i firma, vil I naturligvis skulle betale helt samme pris som firmaet gjorde, og nu med moms fra firma til jer, og så er der ikke moms at fratrække - så går det lige op, men det skal stadigt indberettes for at undgå bod.
Før du har fundet ud af om du har registreret jeres 1 mdr som I/S under moms i virk.dk (erhvervs og selskabsstyrelsens telefon vil jeg mene), så kan du ikke få mere ud af Amino tror jeg desværre.
I skal også huske, at slut regnskab, selv for 1 måned i I/S betyder, at I skal udfylde udvidet selvangivelse korrekt med resultatet fra regnskabet
Venligst John