Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ikke fået tilsendt tastselv-kode endnu - hvad gør jeg?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det nogen der kan hjælpe med hvad jeg skal gøre? Er virkelig lost, har brugt mange timer...

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:19

Du venter, og ser om den ikke skulle dukke op i morgen, eller lørdag, eller mandag. Er den ikke kommet mandag, ringer du ind til skat.

Hvis du har en digital medarbejdersignatur, bør du kunne indberette momsen med den.

Hvis du har været derinde, og du ikke kunne se det felt der hedder "moms" i venstre menuoversigt under tast-selv erhverv, er det fordi du ikke har momsregistreret dig.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 23:07

Jeg har ikke medarbejder signatur. Som sagt er jeg lidt uvis om, hvordan jeg går indberet moms frem.. Har kun prøvet at logge ind med nem-id, da jeg lige pt. Ikke har andet. Og har endnu ikke modtaget min tastselv kode, som jeg ikke engang ved om virker til det??
Jamen hvis jeg ikke er momsregistreret, skal jeg vel ikke indberette?
Kan jeg nå at momsregistrere virkdomheden nu? Selvom den er lukket?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17

Tag dog telefonen og ring til skat - de kan se om du er korrekt registreret og hvordan du kommer videre

Hvis du ikke er momsregistreret men har omsat for mere end du måtte (50.000 på 12 mdr  ikke regnskabsår men bare 12 mdr i træk) ja så får du store problemer med moms af den del + bod på det dobbelte - 

Dit CVR 34291772 som i din profil giver ikke feedback på virk og heller ikke på skats momsnummersøgning men det er jo også lukket Det fremgår dog af virk som lukket. I KOB ses det som et I/S i øvrigt - men det er nok ikke muligt for os udefra at se om I var moms registrerede eller ikke - står som start 1/10-2012 og lukket 31/10-2012

Du kan ikke momsregistrere på virk.dk hvis dit firma er lukket - men var det registreret skal du indberette moms selv om det kun var en måned, hvad du jo også prøver

skat 72221818 bør kunne sige om I var momsregistrerede som I/S da det var oppe - eller selskabs og erhvervsstyrelsen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 79
Fra  Erhvervs- og HjemmeTjenesten Skrevet kl. 23:19

Ved ikke om det hjælper, men gå først ind på erhverv og find momsindberetningen og så log ind med dit nemID. Hvis du bare logger ind med dit NemID på hovedsiden før du vælger erhverv, får du bare din personlige skatteoplysninger og intet andet:)

Erhvervs- og HjemmeTjenesten

www.hjemmetjenesten.dk

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 01:41

Rikke: Jamen som det fremstår på billedet jeg uploadede oppe over, havde jeg problemer med at finde selve momsindberetningen, selvom jeg står på Tast Selv Erhvervs siden.. Jeg har prøvet at logge ind flere gange på flere forskellige computere og forskellige browsere, men lige lidt hjælper det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46

Tiden tikker jo - så find nu først ud af om jeres I/S var momsregistreret korrekt - og hvis det var, så om du i skat.dk under administration har kryds i moms så du har ret til at indberette moms - om ikke andet må du hænge i røret med erhvervs og selskabsstyrelsen for at se om du var moms registreret - det går ikke at søge nu hvor I jo har nedlagt selskabet

Jeg tror stadigt ikke jeg forstår problemet. Du skrev at du var i tvivl om du havde registreret jeg for moms da du havde selskabet - MEN siden du vil indberette moms må du jo ha opkrævet moms og trukket moms fra under selskabets tid, ellers giver det jo ikke mening at ville indberette

Hvis du skulle ha indberettet, får I en bod på 800 kr for at undlade - Jeg ved ikke om du i nød kan bruge blanketten til efterindberetning - men normalt skal alle kunne klare at komme ind på skat.dk og være registreret korrekt. Det kan du jo bare ikke hvis I slet ikke har registreret jer for moms, og det må være det vigtigste at checke

Husk også, at hvis det er købs moms du gerne vil registrere, og I kun har haft firmaet i 1 måned som tilfældet er, så tilhører tingene firmaet og I kan ikke bare tage dem hjem privat. Så skal de sælges fra firmaet til jer, og med kun 1 måned i firma, vil I naturligvis skulle betale helt samme pris som firmaet gjorde, og nu med moms fra firma til jer, og så er der ikke moms at fratrække - så går det lige op, men det skal stadigt indberettes for at undgå bod.

Før du har fundet ud af om du har registreret jeres 1 mdr som I/S under moms i virk.dk (erhvervs og selskabsstyrelsens telefon vil jeg mene), så kan du ikke få mere ud af Amino tror jeg desværre. 

I skal også huske, at slut regnskab, selv for 1 måned i I/S betyder, at I skal udfylde udvidet selvangivelse korrekt med resultatet fra regnskabet

Venligst John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 19:17

John: Jeg prøver lige kort, da jeg ikke har erfaring med dette..
- Firmaet var oprettet i en måneds tid og der var INGEN aktivitet i virksomheden .. Så jeg skal indberette. Dengang vidste jeg ikke hvordan man gjorde de ting, så aner ikke om den er momsregistrering er foretaget. Og ja det skide dumt, og jeg har lært af det her...

- men det skal betales mandag. Kan jeg ringe mandag og så nå at få det fixet?

Når jeg logger ind med nem id , går den bare tilbage til forsiden, og indberet moms står ikke til venstre i menuen..
Hvor finder jeg administrations menuen?

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 19:31

Nicholai Jensen:
men det skal betales mandag. Kan jeg ringe mandag og så nå at få det fixet?

Du skal indberette moms SENEST den 10 feb klokken 23,59 , det vil sige søndag aften.

Når jeg logger ind med mit nem-id her https://www.skat.dk/front/appmanager/skat/ntse vælger jeg at logge ind med nemid og så logger du ind på din firma side og kan indberette moms der fra :)

Michael Madsen

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:36

Michael Madsen:
skal indberette moms SENEST den 10 feb klokken 23,59 , det vil sige søndag aften.

Altså i min mail fra SKAT står der: Fristerne for at indberette og betale er: 11.02.2013

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)