Tak, jeg tager alt det positive jeg kan få i denne tråd med mig :) Det var netop in tanke at jeg var usikker. Jeg har fundet ud af at mange ser det som lav moral mv og måske at jeg ikke har forklaret det godt nok, at det altså ikke var copy/paste (men det er jo også nemt at sige bagefter...) Og ja så ved man da hvor man har mig og kan forhåbentlig blive endnu mere positivt overrasket hvis man tør satse på mig - og det synes jeg naturligvis man bør turde så det håber jeg ;) |
Cleverly:Der er jo masser af feedback på din tråd; men det stopper mig ikke fra også lige at give dig min mening med på vejen. :)
For det første er jeg helt enig med størstedelen af debattørerne her på siden. Jeg synes ikke du kan forsvare det etisk at nuppe en potentiel kundes idé, fordi han ikke har eksekveret på den "rettidigt". Jeg ved godt at der dermed er en chance for at en helt 3. person napper idéen; men det er den chance man må tage, som en mand med etikken og moralen i orden.
Når det er sagt, så synes jeg at du skal tage fat i din "kunde" igen, og ytre dine tanker omkring hans idé. Du kan jo evt. tilbyde ham at lade dig føre idéen ud i livet, mod en klausul der giver ham en del af det potentielle overskud. Kald det en form for royalties for at han fandt på konceptet.
Hvis han takker nej, kan du jo lægge hele sagen fra dig med tanken: "Jeg gjorde da et forsøg".
I øvrigt synes jeg ikke at det er tegn på dårlig moral, at du spørger andre Aminoer til råds, inden du du stjæler en anden persons idé. Det er nærmere et dårligt karaktertræk, hvilket vi alle rode os ud i fra tid til anden.
Jeg har hevet fat i ham igen tidligere i dag, for at få afklaret 100% hvor han var. Skriver han til mig at hans plan var at få noget forretning ud af det, kunne det ikke falde mig ind at agere, for netop det at det kun skulle være et fritidsprojekt uden indtjening for øje, var et af argumenterne jeg kunne bruge som et "for"-argument...
Jeg kan godt lide "så gjorde jeg da et forsøg" attituden, så den vil jeg også tage med mig fra denne tråd specielt.
Forstår jeg dig ret når du skriver at du mener det er et dårligt karaktertræk at jeg startede tråden? Synes netop jeg var så ærlig som mulig så den misforstår jeg måske?
Bliv gratis medlem