Jeg tænker, det er en dum vej at tage - at bruge andres idé. Det er altid ok at blive inspireret af andre menneskers ideer, succeser og fiaskoer. Men der hvor du kommer i den moralske klemme er, at han betroede sig til dig, som en potentiel kunde.
Selvom han Ikke blev din kunde, så viste han dig tillid og inddrog dig derfor i processen. Hvis du, når han konkluderer du ikke er den rigtige til at udføre projektet sammen med ham, bare gør det selv - så vil du virke usympatisk på så mange måder. Jeg er ganske klar over, at han ikke har tiden, ikke eksekverer og alle de andre nævnte argumenter. Men det er ikke dét, dine fremtidige kunder (eller han) nødvendigvis vil lægge fokus på. Det er derimod: DU har stjålet en idé efter at det kom frem, du ikke fik opgaven. Og ydermere retfærdiggjorde du det, ved at anklage ham for nøl.
Jeg er udmærket klar over, at det ikke er sådan det hænger sammen for dig - men hvis du vil bevare et troværdigt image er du nødt til at tænke det hele grundigt igennem før du gør noget sådant. Og det ved jeg ikke, om du har gjort endnu.
Jeg ville holde mig fra det - også selvom ideen er genial. Det kan godt være svært, når man har fået en grille i hovedet og dollartegn i øjnene, men det duer bare ikke. Det er ikke god forretningsmoral og det risikerer at skade dig meget mere end du tror.