Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè

Side 3 ud af 16 (157 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Enig med Fashion-seller på alle punkter.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 16:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg må bukke mig i støvet. Det kommer jeg ikke uden om.

Mine indledende overvejelser har vist sig begrundet og derfor søgte jeg jeres råd. Det vil jeg egentlig gerne takke jer for. Jeg lader det være op til personen at bestemme om han/hun er klar på at gå videre med idéen, og så må jeg indtage venteposition.

Tak for jeres feedback, den er meget værdsat :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 16:15
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Martin Hjort:
Jeg skal måske i øvrigt nævne, at jeg forsøger at tage snakken med vedkommende før jeg tager mig en beslutning. Jeg er helt på det rene med at der opstår etiske problemer omkring brug af insider viden eller hvad man nu vil kalde det og de generelle dilemmaer (Hvem sagde Mads & Monopolet?).

Jeg vil aldrig bruge din evt service efter dette, mener du har spændt ben for dig selv

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 16:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Christoffer Tornbjerg:
tråden kan slettes, men mange husker dig og nogle tager sikkert et par SS og gemmer, så de ikke bliver "snydt" i fremtiden.

Ingen grund til at slette tråden. Jeg søgte feedback og den fik jeg og jeg bruger den til at jeg fremover har 110% klarhed over hvordan man ser på dette :-)

Sandheden er nok i virkeligheden den, at jeg ikke ville have det godt med det i længden. Så selvom idéen er god og det er svært at se nogle tøve med den, må jeg lade min tålmodighed indtage pladsen i front :-)

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 63
Fra  Nord Freelance Skrevet kl. 16:17

Jeg tænker, det er en dum vej at tage - at bruge andres idé. Det er altid ok at blive inspireret af andre menneskers ideer, succeser og fiaskoer. Men der hvor du kommer i den moralske klemme er, at han betroede sig til dig, som en potentiel kunde.

Selvom han Ikke blev din kunde, så viste han dig tillid og inddrog dig derfor i processen. Hvis du, når han konkluderer du ikke er den rigtige til at udføre projektet sammen med ham, bare gør det selv - så vil du virke usympatisk på så mange måder. Jeg er ganske klar over, at han ikke har tiden, ikke eksekverer og alle de andre nævnte argumenter. Men det er ikke dét, dine fremtidige kunder (eller han) nødvendigvis vil lægge fokus på. Det er derimod: DU har stjålet en idé efter at det kom frem, du ikke fik opgaven. Og ydermere retfærdiggjorde du det, ved at anklage ham for nøl.

Jeg er udmærket klar over, at det ikke er sådan det hænger sammen for dig - men hvis du vil bevare et troværdigt image er du nødt til at tænke det hele grundigt igennem før du gør noget sådant. Og det ved jeg ikke, om du har gjort endnu.

Jeg ville holde mig fra det - også selvom ideen er genial. Det kan godt være svært, når man har fået en grille i hovedet og dollartegn i øjnene, men det duer bare ikke. Det er ikke god forretningsmoral og det risikerer at skade dig meget mere end du tror.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 16:18

Johnny Nielsen:

Jeg vil aldrig bruge din evt service efter dette, mener du har spændt ben for dig selv

Måske, det vil tiden vise. Mener man må tage de slag der kommer i livet, ellers har man ikke udført noget eller udfordret den traditionelle tilstand. Men her i denne sag, så må jeg give mig, det erkender jeg blankt.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 16:19

Martin Hjort:

Christoffer Tornbjerg:
tråden kan slettes, men mange husker dig og nogle tager sikkert et par SS og gemmer, så de ikke bliver "snydt" i fremtiden.

Ingen grund til at slette tråden. Jeg søgte feedback og den fik jeg og jeg bruger den til at jeg fremover har 110% klarhed over hvordan man ser på dette :-)

Sandheden er nok i virkeligheden den, at jeg ikke ville have det godt med det i længden. Så selvom idéen er god og det er svært at se nogle tøve med den, må jeg lade min tålmodighed indtage pladsen i front :-)

Super!

Håber du bliver ved den beslutning, også for kundens skyld.

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 16:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ann :

Jeg er udmærket klar over, at det ikke er sådan det hænger sammen for dig - men hvis du vil bevare et troværdigt image er du nødt til at tænke det hele grundigt igennem før du gør noget sådant. Og det ved jeg ikke, om du har gjort endnu.

Du rammer måske meget godt hovedet på sømmet her. Det at jeg spørger her på Amino.dk var jo netop, som jeg skrev tidligere, for at få indspark og feedback på hvad der var op og ned.

Tak for dit input, det er meget værdsat :)

Fra København
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin.

Der er mange før dig der har stjålet ideer. Det sker også på Amino, folk er sultne efter penge og vækst. Du har så bare valgt at stå åbent frem, og spørge ind til det, hvilket i sig selv er et legitimt spørgsmål.

Min svar må være, gør hvad du mener du kan stå inde for, og overvej konsekvenserne der kan følge med. Jeg har aldrig stolet på udviklere, og jeg syntes det er ærgerligt at jeg fornærmer deres integritet, men der findes desværre udviklere som gør dine tanker til handling. Og når jeg skriver desværre, så er det fordi jeg personligt syntes det er forkasteligt at stjæle andres ideer. 

Du kan spekulere her fra og til verdens ende, og prøve at retfærdigøre din handling med masser af undskyldninger, men det ændrer ikke på at du stjæler ideen. Hvis du stjæler ideen, så er du også nødt til at stå ved det, og tage konsekvenserne der kan medfølge.

Mvh. B

Konsulent  - Arbejder frivilligt med at sælge brugte cykler i københavn

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 63
Fra  Nord Freelance Skrevet kl. 16:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Martin Hjort:

ngen grund til at slette tråden. Jeg søgte feedback og den fik jeg og jeg bruger den til at jeg fremover har 110% klarhed over hvordan man ser på dette :-)

Først; Respekt for at du ikke panikker og løber fra dine udtalelser. Jeg ved ikke, om det er dumt, men jeg har respekt for din ærlighed. Uanset om den må bide dig i bagdelen eller ej.

Side 3 ud af 16 (157 indlæg)