Kan du ikke købe ideen eller gøre ham/hende til partner. Tilbyde nogen % i nogen år for at bruge ideen. |
Martin Hjort:: Brug en NDA til næste kontrakt
hvorfor bruger du ikke denne, så havde vi ikke denne tråd ?
Kan du ikke købe ideen eller gøre ham/hende til partner. Tilbyde nogen % i nogen år for at bruge ideen. |
hvorfor bruger du ikke denne, så havde vi ikke denne tråd ? |
Forskellen (for mig) ligger i, at Jesper Buch aldrig har haft et kundeforhold til Just-Eat, men i stedet var medstifter. Et kundeforhold spænder i min verden fra en betalende kunde til en potentiel kunde, som blot henvender sig med en forespørgsel. Hvis en potentiel kunde henvender sig, vil der i min verden ikke være forskel på denne og en betalende kunde, når det gælder fortrolighed - NDA eller ej. |
Martin Jeg læste lige hele tråden igennem for at vide hele din holdning også, ud fra hvad andre svare dig - Som jeg tolker dit indlæg og efterfølgende svar på dette, er det ikke fordi du ikke har skrupler til at gøre det , for du sværmer kun over hvordan du kan få opbakning til det- for ellers har du aldrig spurgt på et sådant forum, som jeg læser det venter du blot på nogle giver dig et klap på ryggen og sige "bare gør det" - for så bliver dine N****r så store som du gerne selv ønskede dem- det er simpelthen under lavmålet af tankegang at drive forretning på Jeg forstår simpelthen ikke du i det hele taget vil være bekendt at overveje den slags - uanset hvor i forhold med samarbejdspartner eller ikke du er i, og uanset om du har NDA eller ej.- det er folk som dig der er med til at ødelægge iværksætter troen for nye intiativtagere når de læser om sådan en som dig. Det er sådanne folk jeg mange gange har skrevet om at ikke eksistere- folk stjæler ikke bare ideer, ups her tog jeg virklig fej, DU FINDESl Med lidt fornuft burde du selv kende svaret uden at skulle spørge andre(som alle andre også har givet dig) du må ALDRIG bruge den insider viden du har fået på disse præmisser, du må selv op i højre hjerne halvdel, hvis det er muligt og skabe en go ide!- du lever slet ikke op til en smule respekt, uanset om ham der har ideen har valgt dig fra på et tidligere tidspunkt - det var jo nok et klogt valg! Der er ikke meget respekt af dig herfra, og håber der er en del der bliver afskrækket for at lave forretninger med dig, for selv om du "prøver" at trække lidt i land- ændre det nok ikke til din generelle holdning og tanke gang! /Bo Schønemann |
den gav 5 stjerner |
Helt ærlig Martin, så syntes jeg det er et fantastisk indlæg du har lavet, selvom det sikkert gør ondt at læse det nogle skriver. Her er højt til loftet og her hjælper vi hinanden... altså så længe vi lige kan markerer hvor fucking moralske vi selv er i forhold til andre. Jeg syntes det er et godt emne.. et emne der tydeligvis er tabu ved, og godt du bringer det på banen. Heller spørge end at sidde med beslutningen selv også måske træffe det forkerte valg. Hvad angår selve dilemmaet syntes jeg du er blevet guidet rigtig godt på vej... tilbage er der vel bare en masse moralsk opkast, som kun ophæver dem der skriver det. |
Okay det har du sgu nok ret i. Det er heller ikke fordi jeg siger "NDA eller du kan ikke stole på mig" - selvom jeg sagtens kan forstå jeg har efterladt det indtryk hvilket jeg faktisk, tro det eller lad være, er enormt ked af.... |
Hej Bo Det er svært at være rigtig uenig med dig. Jeg forsøger ikke at trække i land, bl.a. derfor jeg ikke synes tråden skal slettes, vil gerne stå ved mine overvejelser som netop var det, overvejelser... Hvis jeg på nogen måde kan komme igen, så vil jeg bare sige, at jeg har arbejdet med MANGE kunder uden at stjæle idéer endsige have tanker om det. Dette er første gang jeg har haft overvejelserne og derfor ville høre erfarne folk om dette. Så jeg tager de slag det måtte give mig, jeg vil ikke gøre det om og håber bare på at folk ikke misforstår og tror jeg stjæler alle og enhvers idéer... |
Boysen Der er desværre ikke over 4 m. til loftet, så det er ikke i orden og skrive på denne måde ?
|
Som andre også siger er du altså ude på et skråplan... Jeg ville foreslå at du:
Nå bare mine 5 cent, vi har været i lign situationer, og vi plejer bare at holde os væk, men vi kan også få gode ideer selv.
|