Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè

Side 5 ud af 16 (157 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke købe ideen eller gøre ham/hende til partner. Tilbyde nogen % i nogen år for at bruge ideen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 16:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Hjort:
: Brug en NDA til næste kontrakt

hvorfor bruger du ikke denne, så havde vi ikke denne tråd ?

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 16:40

Martin Hjort:
Men det er vel samme situation som Jesper Buch? I det øjeblik man har udført noget for nogle og ens kontrakter er ophørt, inkl konkurrenceklausuler og NDA'er, så står man vel frit? Eller er der noget jeg har misset?

Forskellen (for mig) ligger i, at Jesper Buch aldrig har haft et kundeforhold til Just-Eat, men i stedet var medstifter.

Et kundeforhold spænder i min verden fra en betalende kunde til en potentiel kunde, som blot henvender sig med en forespørgsel. Hvis en potentiel kunde henvender sig, vil der i min verden ikke være forskel på denne og en betalende kunde, når det gælder fortrolighed - NDA eller ej.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 7 person

Martin

Jeg læste lige hele tråden igennem for at vide hele din holdning også, ud fra hvad andre svare dig -

Som jeg tolker dit indlæg og efterfølgende svar på dette,  er det ikke fordi du ikke har skrupler til at gøre det , for du sværmer kun over hvordan du kan få opbakning til det- for ellers har du aldrig spurgt på et sådant forum, som jeg læser det venter du blot på nogle giver dig et klap på ryggen og sige "bare gør det" - for så bliver dine N****r så store som du gerne selv ønskede dem- det er simpelthen under lavmålet af tankegang at drive forretning på

Jeg forstår simpelthen ikke du i det hele taget vil være bekendt at overveje den slags - uanset hvor i forhold med samarbejdspartner eller ikke du er i, og uanset om du har NDA eller ej.- det er folk som dig der er med til at ødelægge iværksætter troen for nye intiativtagere når de læser om sådan en som dig.

Det er sådanne folk jeg mange gange har skrevet om at ikke eksistere- folk stjæler ikke bare ideer, ups her tog jeg virklig fej, DU FINDESl

Med lidt fornuft burde du selv kende svaret uden at skulle spørge andre(som alle andre også har givet dig) du må ALDRIG bruge den insider viden du har fået på disse præmisser, du må selv op i højre hjerne halvdel, hvis det er muligt og skabe en go ide!- du lever slet ikke op til en smule respekt, uanset om ham der har ideen har valgt dig fra på et tidligere tidspunkt - det var jo nok et klogt valg!

Der er ikke meget respekt af dig herfra, og håber der er en del der bliver afskrækket for at lave forretninger med dig, for selv om du "prøver" at trække lidt i land- ændre det nok ikke til din generelle holdning og tanke gang!

/Bo Schønemann

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 16:51

Bo Schønemann:
Det er sådanne folk jeg mange gange har skrevet om at ikke eksistere- folk stjæler ikke bare ideer, ups her tog jeg virklig fej, DU FINDESl

den gav 5 stjerner

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Helt ærlig Martin, så syntes jeg det er et fantastisk indlæg du har lavet, selvom det sikkert gør ondt at læse det nogle skriver.

Her er højt til loftet og her hjælper vi hinanden... altså så længe vi lige kan markerer hvor fucking moralske vi selv er i forhold til andre.

Jeg syntes det er et godt emne.. et emne der tydeligvis er tabu ved, og godt du bringer det på banen. Heller spørge end at sidde med beslutningen selv også måske træffe det forkerte valg.

Hvad angår selve dilemmaet syntes jeg du er blevet guidet rigtig godt på vej... tilbage er der vel bare en masse moralsk opkast, som kun ophæver dem der skriver det.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 16:55

Jesper Nerløe:

Forskellen (for mig) ligger i, at Jesper Buch aldrig har haft et kundeforhold til Just-Eat, men i stedet var medstifter.

Et kundeforhold spænder i min verden fra en betalende kunde til en potentiel kunde, som blot henvender sig med en forespørgsel. Hvis en potentiel kunde henvender sig, vil der i min verden ikke være forskel på denne og en betalende kunde, når det gælder fortrolighed - NDA eller ej.

Okay det har du sgu nok ret i. Det er heller ikke fordi jeg siger "NDA eller du kan ikke stole på mig" - selvom jeg sagtens kan forstå jeg har efterladt det indtryk hvilket jeg faktisk, tro det eller lad være, er enormt ked af....

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 16:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bo Schønemann:

Martin

Jeg læste lige hele tråden igennem for at vide hele din holdning også, ud fra hvad andre svare dig -

Som jeg tolker dit indlæg og efterfølgende svar på dette,  er det ikke fordi du ikke har skrupler til at gøre det , for du sværmer kun over hvordan du kan få opbakning til det- for ellers har du aldrig spurgt på et sådant forum, som jeg læser det venter du blot på nogle giver dig et klap på ryggen og sige "bare gør det" - for så bliver dine N****r så store som du gerne selv ønskede dem- det er simpelthen under lavmålet af tankegang at drive forretning på

Jeg forstår simpelthen ikke du i det hele taget vil være bekendt at overveje den slags - uanset hvor i forhold med samarbejdspartner eller ikke du er i, og uanset om du har NDA eller ej.- det er folk som dig der er med til at ødelægge iværksætter troen for nye intiativtagere når de læser om sådan en som dig.

Med lidt fornuft burde du selv kende svaret uden at skulle spørge andre(som alle andre også har givet dig) du må ALDRIG bruge den insider viden du har fået på disse præmisser, du må selv op i højre hjerne halvdel, hvis det er muligt og skabe en go ide!- du lever slet ikke op til en smule respekt, uanset om ham der har ideen har valgt dig fra på et tidligere tidspunkt - det var jo nok et klogt valg!

Der er ikke meget respekt af dig herfra, og håber der er en del der bliver afskrækket for at lave forretninger med dig, for selv om du "prøver" at trække lidt i land- ændre det nok ikke til din generelle holdning og tanke gang!

/Bo Schønemann

Hej Bo

Det er svært at være rigtig uenig med dig. Jeg forsøger ikke at trække i land, bl.a. derfor jeg ikke synes tråden skal slettes, vil gerne stå ved mine overvejelser som netop var det, overvejelser...

Hvis jeg på nogen måde kan komme igen, så vil jeg bare sige, at jeg har arbejdet med MANGE kunder uden at stjæle idéer endsige have tanker om det. Dette er første gang jeg har haft overvejelserne og derfor ville høre erfarne folk om dette.

Så jeg tager de slag det måtte give mig, jeg vil ikke gøre det om og håber bare på at folk ikke misforstår og tror jeg stjæler alle og enhvers idéer...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 16:58

Boysen:
Her er højt til loftet og her hjælper vi hinanden... altså så længe vi lige kan markerer hvor fucking moralske vi selv er i forhold til andre.

Boysen

Der er desværre ikke over 4 m. til loftet, så det er ikke i orden og skrive på denne måde ?

Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:03

Som andre også siger er du altså ude på et skråplan...

Hvor meget eller hvor lidt kan man ikke rigtig bedømme uden at vide lidt mere om ideen, (hvis det er en webshop med børnetøj, findes der så mange at man ikke rigtig kan sige det er hans, hvis det er noget meget specielt som han har opdaget/udviklet el.lign så er det fesent)

Jeg ville foreslå at du:
enten tog udgangspunkt i den ide, men lavede dit eget / udviklede konceptet / brugte den i en anden branche el.lign, det kan ikke være den eneste gode ide i verden, og hvis du er på bar bund kan du bare skrive vi har masser vi ikke har tid til at eksekvere :-)

Eller for lavet en eller anden aftale med ham, hvor han eks får en del af overskuddet de første par år, mod at hjælpe lidt til, eller sådan noget I vil jo trods alt nogenlunde det samme, og bare fordi han har spottet et eller andet, så er det altså først i udførslen at fårene bliver skildt fra bukkene, jeg synes stadug det er fesent at tage andres ideer, men så må han altså også rykke lidt på det.

Nå bare mine 5 cent, vi har været i lign situationer, og vi plejer bare at holde os væk, men vi kan også få gode ideer selv.

Side 5 ud af 16 (157 indlæg)